Even voorstellen: Chevy Rockwood

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

Juist ja die aftakplug heb ik er ook in zelf gemaakt werkt perfect, en ook filter vervangen. Gr. Will
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

We hebben een kleine camping geboekt voor een nacht in Venhorst en dan op de fiets.Vorige week bij RDW geweest ivm kenteken wijziging naar diesel. Heel goed geholpen en alles gecheckt ,remmen, stuurinrichting , verlichting.... toplampjes dus een probleem maar uiteindelijk deed de keurmeester niet zo moeilijk (was grijs gebied) . Roetmeting ook niet gedaan ( is net nwe motor ja ,gaan we niet even op zn staart trappen he) hij vond het prima zo. Herkomst motor? Waarom? Ja je kan hem ook bij je buurman uit zn auto gesleuteld hebben... Wat is dat voor onzin zeg, gewoon zelf samengesteld. Moest een verklaring ondertekenen dat de motor geen fraude was om het kort samen te vatten ,prima hoor. Motornummer? Had ik wel natuurlijk maar als ik dat zo opnoem dan kan het ook fraude zijn toch? Hij opzoeken en het staat boven de koppelomvormer op het blok wat niet helemaal meeviel met een hete uitlaat en een spiegeltje om te lezen . Nummer klopte van geen kant maar wat doet het er toe ,het komt niet op het kenteken en mijn oude motor had ook geen nummer bij RDW.Dus gewoon een 6.2 liter diesel met 136 KW. 54 euro afgetikt en weer naar huis
Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door csillag »

normaal als je met de stoel een beetje op de slede naar voor en achter schuift zou het moeten lukken om hem rond te draaien . Dit moet ik trouwens in mijn camper ook doen eerst helemaal achteruit en dan met het zitgedeelte naar de buitenkant de stoel ronddraaien
Ecleo
Berichten: 719
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 13:54

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door Ecleo »

Mooie wagen en ook nog origineel.
Ben wel benieuwd naar het interieur.

In het begin zelf nog naar een Toyota Dolphin gekeken,
een 'half' amerikaan die met 'B' rijbewijs nog enigszins
te sturen is.
Maar voor mij is het spul allemaal net wat te zwaar
en te groot. Dus zelf uiteindelijk maar voor een Europees
Amerikaanse basis gekozen ... ;;-)

Gr.
ben46
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 17 sep 2010, 17:33

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ben46 »

Gefeliciteerd met de succesvolle RDW herkeuring.
Respect voor dit niet mis te verstane project.
Petje af hoor :cheers:
Ben
peerke35
Berichten: 107
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door peerke35 »

ome joop schreef:Heel wat werk verzet inmiddels , heb de as er weer onder zitten met nwe veerstroppen , oude moest ik doorslijpen omdat deze vastgerot zaten. De 16 inch velgen van een Ford F250 pas laten maken omdat de steekmaat 5 mm te groot was. De gaten zijn op een CNC bank exact allemaal 2,5 mm naar binnen geboord zodat het past op de as .

Het naafgat in de velg was 7 mm groter en daar zijn ringen voor gedraaid die in de velg gedrukt worden.
Inmiddels nieuwe banden van het merk Continentaal 225 75 r16 C voor lichte vrachtauto kosten per stuk€ 138 euro . ahum ja en dan 6 x ... maar goed ,rijd denk ik perfect en geen woekerprijzen meer voor 16,5 inch banden uit USA.
Beetje late reactie op deze post, maar ik vroeg mijzelf af vanwaar de keuze voor Ford Velgen?
Ben er niet zo in thuis en heb zelf ook nog 16,5 inch velgen. Ik las ergens op het net namelijk dat 8 gaats velgen 16 inch gewoon zonder aanpassing moesten passen. Of geldt dat alleen voor orginele Chevy velgen?
Hoeveel verschil geeft het op de km teller.

P.s. hoop dat mijn banden nog een paar jaar mee gaan, maar vind het wel handig om zovast te weten mocht het nodig zijn.
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

Hoi ,

De velgen heb ik op marktplaats op de kop getikt omdat ik lastig dually velgen kon verkrijgen .Dit set van 6 stuks koste me 400 euro dus dat was wel aantrekkelijk en met een kleine aanpassing kunnen ze nu ook op een chevy.

verschil in km is ongeveer 5 km dus dat is niet zo heel veel .Met evt 17 inch kan je niet groter gaan als de 16 inch nu omdat deze de wielkast net niet raakt incl het inveren en sturen .
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

weekend naar Volkel geweest, errug druk daar zeg.Het was even een gepuzzel om vrijdagmiddag op de camping te komen met alle afgesloten wegen maar het was gelukt. Zaterdag met de fiets 4 km naar karzerne dus best te doen . Wel een kabaal zeg met die vliegtuigen,heel indrukwekkend wat ze met die spullen kunnen. Gelukkig geen problemen gehad onderweg dus eerste test geslaagd.

Wie heeft er trouwens ook een navigatie app op een samsung i pad? Verbinding met gps valt elke keer weg als deze op het midden console staat. Hou ik hem bij het stuur of op dashbord dan gaaat het goed. Ik heb het idee dat het gps signaal niet zo sterk is als een tomtom.
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

inmiddels ben ik er achter wat nou de donkere hinderlijke brom is die onder de motorkap vandaan komt.niet het uitlaatgeluid van de v8 diesel maar de inlaat... deze heb ik nu omgelegd door deze naar voren te halen met een buis en onder in een wielkast uit laten komen. nu geen hinder meer en stiller. met een turbo motor heb je er geen last van maar zonder turbo komt daar dus een hoop geluid uit.
hegger
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 22:06

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door hegger »

Ik heb storing in de temperatuurmeter, van mijn gmc midas, hij blijft gewoon op de helft staan, en als ik hem start, dan springt hij gelijk boven de h door, weet iemand wat dit probleem kan zijn. Gr. Will
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door JAN60 »

Dit kan veroorzaakt worden ,door de voltage limiter.
Even de pootjes schoonmaken,werkt hij dan nog niet,dan is hij stuk.
Dit kan ook een schommelende/uitslaande beweging geven.
hij zit achter op de printplaat .
Gr Jan
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door JAN60 »

????
Gr Jan
Gebruikersavatar
ome joop
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 20:32

Re: Even voorstellen: Chevy Rockwood



Bericht door ome joop »

Wat Hegger al aangeeft even checken , mischien de draad van de sensor afhalen op de motor , dan krijgt de meter geen signaal en moet deze in ruststand blijven dus op zijn koudst . Als je de draad tegen chassis houd dan gaat meter naar HOT. even e.e.a. checken dus
Plaats reactie