vloerbedekking in camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

vloerbedekking in camper



Bericht door annoh »

Nu mijn zelfbouw keukenblok ongeveer klaar is was ik van plan de vloer in mijn camper af te gaan werken met project tapijt. Edoch, ik kreeg een partijtje tapijttegels bedoeld voor kantoren e.d. aangeboden. Dus hoge kwaliteit.

Heeft iemand ervaring met tapijttegels in een camper?
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door pele »

Hoi
Tapijt vind ik geen geschikt materiaal voor een camper: niet onderhoudsvriendelijk en dus niet hygiënisch.
Wèl mooi, aangenaam en geluidsdempend.
Persoonlijk verkies ik linoleum (marmoleum) : zeer sterk, natuurproduct. Vaak als restant goedkoop te verkrijgen in speciaalzaken.
Jvdberg

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door Jvdberg »

Ik heb zelf in eerste instantie ook aan tapijttegels gedacht, maar toch niet gedaan.
Nu heb ik er een droogloopmat in liggen, die kun je gewoon aan de rol kopen, 1 meter breed.
Voordeel hiervan is dat het een rubberen onderkant heeft waardoor het nog een keer extra isoleert, tevens is die ook goed schoon te maken.

Verder is het heel lekker warm aan de voetjes, dus ik zou het zeker doen.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door Opgezegd »

Ik wil geen droogloopmat in de camper omdat er altijd vocht onder de mat ligt. En vocht is een ramp voor je camper, tapijt is prima als je het goed kunt reinigen onderweg.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door Mickel Moen »

Nu heb ik geen ervaring met tapijt in de camper, maar het zou zeker niet mijn eerste keus zijn. Als je afspreekt, om altijd je schoenen uit te doen, voor je in het camperdeel gaat, kan ik het me nog voorstellen. Je zult zien, dat de ondergronden waar je met je camper staat nogal eens verschillen. Met name in bosachtige en duinachtige omgevingen heb je erg veel inloop van zand, humus, dennennaalden enz.
Dan lijkt me tapijt erg bewerkelijk. Een gladde vloer is dan zoveel gemakkelijker. Ik heb gekozen voor rubber, met ook nog eens een hoge antislip factor. Bevalt uitstekend.

Overigens is een stukje vloerverwarmingsfolie onder de vloerbedekking aanbrengen echt een aanrader.

http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/vloer.html

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 02 dec 2012, 19:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door Opgezegd »

@Mickel Moen

Mee eens, maar sommigen hebben een stofzuiger en dan is dat wel te doen en lekker warm aan je voeten. Wij hebben ook laminaat, met een hond is tapijt geen optie. Naar mijn mening helpt een droogloopmat je vloer naar de barrebiesjes door het vocht dat er altijd onder staat.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door annoh »

Dank voor info.

Ik was niet volledig. De tappijttegels hebben een rubberen onderkant en voelen dus heel zwaar aan.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door Inferno »

Tsja ik denk dat het prima gaat maar tegels zijn zo klein, je moet ze dus pakken of zo. Wij hadden in de vorige camper ook droogloopmat en in tegenstelling van wat Martin zegt was daar geen water onder. Het lag er los in e we gooide het er in de zomer uit.
Ik weet dat het van carpetland komt maar kan hier geen plaatje vinden. In onze huidige camper heb ik er weer een mat van geknipt voor de cabinevloer.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door MonRoe »

In de zomermaanden hebben wij er geen tapijt in, maar in de wintermaanden wel.
Bij de deur ingang ligt er dan een droogloopmat bovenop en daar worden inderdaad de schoenen uitgetrokken.

Wij hebben bij carpetright een coupon gekocht, de originele tapijtmatten aan hen gegeven en zij hebben dat netjes uitgeknipt en alles gefestonneerd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 522
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door deutz »

Ikm doe al tig jaren met kurk tegels op de vloer! eens in de zoveel tijd met een speciale reiniger afnemen
en is weer als nieuw!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door de Jonckheer »

Wij doen altijd schoenen uit in de cabine, net als thuis achter de voordeur. Het is een rare Nederlandse gewoonte overal met schoenen aan binnen te lopen, in heel veel culturen zul je dat niet beleven, maar dat terzijde.
In de cabine ligt bustapijt, makkelijk te onderhouden en onverslijtbaar. Een drooglooptapijt daarop dus makkelijk uit te kloppen buiten. In het woondeel laminaat maar een brede loper daarop in het zitdeel. De pootjes van het hondje maken we altijd even schoon met een oude handdoek.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door Toon »

Bij ons ligt creme kleurig hoogpolig tapijt ook in de cabine
Bevalt zeer goed
Wanneer het nodig is thuis effe met de grote stof zuiger erdoor
Verder zoals zovelen
Bij binnenkomst eerst de schoenen uit
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Lopke
Berichten: 22
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 9:41

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door Lopke »

Oorspronkelijk lag er linoleum op de vloer maar die oogde die meer zo fris.
We zijn dan gegaan voor kurktegels, niet de goedkoopste oplossing maar wel de meest warmste.
Het scheelt een hoop in verwarming, warm aan de voetjes en onderhoudsvriendelijk.
camperpiko3
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 16:35
Locatie: Losser

Re: vloerbedekking in camper



Bericht door camperpiko3 »

Goedemorgen Ja wij hebben in onze eerste camper ook tegels gehad.
Nu in onze burstner ook tegel erin.
Dit om praktische reden gedaan wordt het vuil bij het kook gedeelte,
of ergens anders kun je een nieuwe tegel
x:) plaatsen .
Wij hebben een paar tegels extra genomen.
Veel plezier Piet en Koosje
Plaats reactie