Trekhaak op DHL postkoffer

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Trekhaak op DHL postkoffer



Bericht door Gele banaan »

Hallo,

Ik heb een DHL postkoffer gekocht.
Nu moet deze voorzien worden van een trekhaak.
Het is een Mercedes sprinter 308 CDI cabine chassis met een 3,50 meter Kogel opbouw.
Voor deze opbouw is het originele MB chassis iets verlengd waardoor een originele trekhaak te kort is
waar ik meen bedoel dat hij niet ver genoeg onder de auto vandaan komt.
Ik ga dus zelf een trekhaak maken waarbij ik wel de originele ophang gaten in het chassis voor ga gebruiken.
Waar moet ik aan voldoen volgens de wetgeving en handhavers.
Al vast bedankt voor de reacties
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
senator-holland
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 sep 2012, 10:24
Locatie: Hoge Veluwe

Re: Trekhaak op DHL postkoffer



Bericht door senator-holland »

voldoen aan krachtberekeningen. ik heb ooit eens geprobeerd een US boottrailer om te bouwen naar europeese normen. maar dat dat idee na lang touwtrekken laten varen omdat RDW echt krachtberekeningen wil zien en testen wil uitvoeren.
ik zou er in ieder geval een gewone trekhaak aan monteren die wel een europese lees nederlandse goedkeuring heeft. dan is de recht aan laswerk en balkenconstructie een stuk makkelijker te keuren en te berekenen. maak een afspraak met het RDW voor een voorschouwing en laat het geheel zien. zeg wat je wilt en je krijgt antwoord. vanaf dat punt verdergaan.

edit; de voorschouwing was in mijn geval gratis. lasdiktes en gebruikt staal etc alles wordt gekeurd en getest op kracht in geval van totale eigenbouw van jou trekhaak. de afkeur is legio, en indien je een deel (trekhaak) bekend spul gebruikt is de kans op goedkeur vele malen hoger.
Karmann missouri 635SL
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: Trekhaak op DHL postkoffer



Bericht door mcn »

Zou eerst opzoek gaan naar eventuele originele verlengers. Die zijn al gekeurd. Eigenbouw zeer moeilijk gekeurd te krijgen.
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Trekhaak op DHL postkoffer



Bericht door Meine »

Sawiko heeft gegarandeerd de juiste goedgekeurde chassisverlenger.
Plaats reactie