Vuilwatertank

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Vogelzang
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 22:01

Vuilwatertank



Bericht door Vogelzang »

Hallo,

Ik had een vrij simpel vraagje.

Weet iemand of het is toegestaan dat het vuile water met een slang rechtstreeks naar buiten mag lopen ipv. opgevangen te worden in een vuil water tank?

Mvg Vogelzang
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Vuilwater tank



Bericht door Marjorie »

als je naast ons zou staan, zou ik dat niet prettig vinden, tenzij je het vuil water opvangt in een emmer.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Vuilwater tank



Bericht door Opgezegd »

Nee, je mag dat niet op de regenwater riolering lossen. In Dld al gehoord van € 800,- boete, de boete in Nederland wordt vastgesteld door het Openbaar Ministerie. het is een milieudelict en die zijn erg duur. Het gewoon laten lopen is daarnaast redelijk asociaal. Ik zag op het evenement van de CCN campers met de vuilwatertank open wegrijden. Belachelijk, dom, asociaal en slecht voor camperend Europa.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Vuilwater tank



Bericht door Opgezegd »

jan-hidde schreef:als je naast ons zou staan, zou ik dat niet prettig vinden, tenzij je het vuil water opvangt in een emmer.
en niet over laat lopen.
Vogelzang
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 22:01

Re: Vuilwatertank



Bericht door Vogelzang »

Ho wacht, ik geloof dat ik niet helemaal goed wordt begrepen.

Met vuil water bedoel ik enkel de kraan (dus hooguit water met afwas zeep)

Water uit de wc kan je inderdaad niet zomaar laten lopen, haha.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Vuilwatertank



Bericht door javanes »

We hadden je prima begrepen.

Water met afwaszeep mag ook niet.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vuilwatertank



Bericht door Kroppie »

Vogelzang
alleen jij weet wat je weg laat lopen ,een ander ziet alleen dat er iets wegloopt en denkt er het zijne van .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Vuilwatertank



Bericht door Toon »

Ja leuk
Doe je de vaatwas in een teiltje
En dat kiep je achter je camper onder de heg is het geen probleem
Maar het zelfde water wat uit je vuilwatertank komt ben je in een keer een aso
Waar zit het verschil
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vuilwatertank



Bericht door Kroppie »

met dit soort gedachten continueer je een probleem ,men ziet iets en denkt er het zijne van (weer zo,n aso camperaar)
wat is het probleem om die tank af en toe te legen op een daarvoor aangewezen plek, thuis gooi je het toch ook niet in de tuin .?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mini-Campertje
Berichten: 284
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 23:31
Locatie: Amsterdam

Re: Vuilwatertank



Bericht door Mini-Campertje »

tja allereerst kwestie van moraal, gewoon opvangen en in een afstort put dumpen, volgens de wet mag je helemaal geen zeep resten meer in het milieu storten, het wassen van je auto mag ook daarom niet meer, waarom het zo is, komt omdat het achteraf moeilijk bewijzen is dat het om een natuur afbreekbaar product is, er zijn immers zeep soorten die dit niet zijn, verder zijn er heel veel mensen geweest die afgewerkte olie gewoon in de straat put dumpten, dus om deze uitwassen tegen te gaan moest men daarvoor streng gaan optreden.
dus geld dat voor alles wat je dumpt in de natuur, jaja zelf die weggooi beken kan je hier dus een prent opleveren, van maar liefst 700 euro.

het is geen discussie, en die moet je er eigenlijk ook niet voor gaan oproepen, want dit moet voor iedereen duidelijk zijn.
of je het er nu mee eens bent of niet, wat is trouwens nu het punt waarom je er zo`n vraag over stelt, ik heb het zelf ook al eens aangegeven, ja zelfs in mijn kleine mini-campertje zit een vuilwater tank, en ik zou het echt heel vervelend vinden om in de rotzooi te moeten gaan staan, van een voorganger, die er een puinhoop van heeft gemaakt, door zijn vette pannen te hebben afgewassen, en dit dan maar liet weglopen, net op die plek zou ik later mijn wagentje neer zetten, en aangezien ik niet kan zien waar die voorganger dan precies had geloosd, beloop ik de kans daar nu net mijn tafeltje neer te zetten, kortom, al dat vette rotzooi zou dan onder mijn schoenen komen te zitten, en dat loop ik dan weer mijn camper in, of als ik bij een ander op visite ga, neem ik het daar ook dan mee.
nee dit moet gewoon heel duidelijk zijn, is het gewoon echt schoon water dan heeft niemand daar iets mee, maar ja, vaak gaan dingen volkomen automatisch, en voor je het weet, gooi je dus ook het afwas water wel ff naast je camper weg, want het is toch maar een klein beetje toch.
natuurlijk mag je die vraag stellen hoor, maar eigenlijk moet het helder zijn toch. :cheers: :wave: :thumbup:
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Vuilwatertank



Bericht door KTManiac »

Kroppie schreef:... thuis gooi je het toch ook niet in de tuin .?
Nee, maar ik leeg 'm wel gewoon boven de eerste de beste rioolput die ik tegenkom.
Uiteraard niet bij iemand voor de deur, maar gewoon op een parkeerplaats of zo.

Maar idd, gewoon zonder tank maar overal onder de camper uit laten lopen is not done.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Vuilwatertank



Bericht door Toon »

Kroppie schreef:met dit soort gedachten continueer je een probleem ,men ziet iets en denkt er het zijne van (weer zo,n aso camperaar)
wat is het probleem om die tank af en toe te legen op een daarvoor aangewezen plek, thuis gooi je het toch ook niet in de tuin .?

jos
Mijn psycholoog heeft mij geleerd om niet proberen te denken wat andere denken
Met een open staande vuilwatertank weg rijden ??
Ja dat doe ik ook
Maar wel na het eerst op de goeie plaats leeg gemaakt te hebben
Dat er dan nog wat uitkomt is nooit veel meer
Maar wel wat
Doe je het niet krijg je na verloop van tijd de stank in je camper
En ga je DAN proberen het restant eruit te krijgen komt dat stinkende water dus wel op straat terecht
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Vogelzang
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 22:01

Re: Vuilwatertank



Bericht door Vogelzang »

Ik snap de ophef van mensen zeer zeker. Maar de enigste ervaring die ik tot nu toe heb met campers, was in Australië (zelf momenteel een busje aan het ombouwen). In Australië is het meer dan normaal dat je water waarmee je de afwas en dergelijke doet, gewoon met een slang onder de auto terecht komt. Mijn busje en zeker niet een van de grootsten, en de ruimte voor een schoon en vuil water tank is dan ook klein. Ik denk dat ik nu twee 10 liter jerrycans koop, een schoon en een vies. Als het vuile water rechtstreeks naar buiten zou gaan, kon er een 20 liter jerrycan staan. Daar zat het hem in.

Dus voor de bezorgde camperaar, wees niet bang dat ik volgend jaar naast jullie kom staan om mn afwaswater heerlijk naar jullie toe te laten lopen, het water wordt gewoon opgevangen!
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Vuilwatertank



Bericht door vmax »

caravans hebben ook een losse cassette om het vieze water op te vangen :wink:
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Plaats reactie