Hilton motorhome

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
lidas
Berichten: 28
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 18:05

Hilton motorhome



Bericht door lidas »

Vond die naam wel heel mooi gevonden, dus die houden we er voorlopig in
Hier wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals jullie kunnen zien is het een chaos. Iedereen heeft lopen rommelen aan de bus.
Het merendeel is er nu uitgesloopt en inmiddels zitten de vuil- en schoonwatertank er netjes in, met een automatisch vulsysteem, de gasleidingen met aansluitingen zitten op hun plaats, het aanrechtblad met kraan zit erin, en nu moet de elektra gebeuren.
Een heel gepuzzel. Accu's, opladers, omvormers, zonnecellen. We willen nooit het risico lopen om zonder stroom te zitten en met al onze luxe wensen verbruiken we wel veel stroom.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Hilton motorhome



Bericht door javanes »

Die chaos valt wel mee.
Ik zie een Calira EVS electrobloc in en daar is nog documentatie en een handleiding van. Dus mocht je die niet hebben dan hoor ik het wel.
Ik kan alleen die kleine accu niet thuisbrengen.

Ik zag in het voorstel topic dat je nogal veel wensen hebt.
Zeker op electra gebied als je vrij staat.Ik weet niet wat je accu capaciteit moet gaan worden?
En houd je met al die voorzieningen en extra's wel rekening met de Toegelaten Max Massa van je auto.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
lidas
Berichten: 28
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 18:05

Re: Hilton motorhome



Bericht door lidas »

We hebben de handleiding in het Duits, als je hem in het nederlands hebt, dan hebben we waarschijnlijk wel interesse. Maar ik denk dat de EVS te klein is. Voor zover ik heb begrepen is die geschikt voor accu's van 60 -120 AH, en als ik het goed heb krijgen we accu's van 360.
De kleine accu die je ziet ( ik zou niet weten waar, maar ik ben ook a-technisch) kan de accu voor de aggregaat zijn of een kastje voor ze zonnepanelen.
We krijgen (volgens mij) 1 start accu, 1 accu voor de airco en 1 (als er ruimte is 2 parallel geschakelde accu's) accu voor de rest. Er moet 's nachts een anti-snurk apparaat op en die vraagt nogal wat stroom.
En wat de chaos betreft, we hebben er ca 20 meter overbodige waterslang uitgehaald, behoorlijke stukken gasleiding en wat elektra betreft denk ik dat er wel meer dan 20 meter uit kan. Daarbij ligt alles kriskras door elkaar. Als er een storing is weet je niet waar je het moet zoeken.
Het gewicht moeten we zeker in de gaten houden. We zullen alles zo licht mogelijk uitvoeren.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Hilton motorhome



Bericht door javanes »

De handleiding van de Calira is er niet in het Nederlands.

Met dat gewicht zou ik zeker oppassen.

Je auto weegt volgens het kenteken volgens mij 3040kg leeg, zoals hij op 6 november 2010 in Nederland is ingevoerd. Hij heeft een Toegelaten Max massa van 3500kg.
Als ik tenminste denk dat dit de gegevens van de auto zijn.

Ik weet niet wat er bij invoer allemaal zat ingebouwd of welke extra's aan de buitenkant gemonteerd waren.
Als ik zie wat je wensen nu allemaal zijn en die (extra) accu's dan weet ik bijna zeker dat je te zwaar wordt. Houd er ook rekening met dat de inzittenden ook meetellen voor dat gewicht.
Het zou namelijk jammer zijn als je na de afbouw tot de ontdekking komt dat je te zwaar bent.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 831
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Hilton motorhome



Bericht door De Boer op toer »

lidas schreef:Vond die naam wel heel mooi gevonden, dus die houden we er voorlopig in
Grappige naam , wij hadden Hilton-mobiel.

Afbeelding
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Plaats reactie