Fiat Ducato isoleren met xTreme

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
janwillem10
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 19:01

Fiat Ducato isoleren met xTreme



Bericht door janwillem10 »

Ik zit met de volgende vraag.

Ik wil de zijwanden en dak isoleren met 2 cm xtreme isolatie prima spul.
Ik loop echter tegen het volgende probleem aan kun je dit rechtstreeks op de wanden plakken met bison tix zonder dat hier vocht onder komt en dat er over twee jaar begint te roesten
Kan ik de versteviging stijlen van de wanden rondom beplakken met 1 cm rondom de buitenkant aan de binnenkant van de stijl doe ik niets aan
En kan ik het dak waar een profiel in loopt ook gewoon beplakken met xtrerme en is er dan nog steeds genoeg ventilatie
Op de binnenkant komt uiteindelijk 6 mm multiplex met speciaal kunststof behang


Heeft iemand ook nog foto`s van het isoleren met xtreme, als die dit als een keer heeft gedaan?
Elke suggestie is welkom,

Groet jan Willem
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Fiat Ducato isoleren met xTreme



Bericht door Aloys »

Ik heb het 10 jaar geleden er zo opgeplakt, met Bison Tix, tot op heden geen enkel roestprobleem.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Fiat Ducato isoleren met xTreme



Bericht door mama »

Ik heb het langs de buitenkant tegen het instapje geplakt , met tec 7 .
Werd langs de binnenkant altijd ijskoud en kwam altijd condensvocht op .
En dat heeft toch al een winter (wintersport) en zomer meegemaakt , en hangt der nog juist hetzelfde .
En geen probleem meer met condens of koude in de winter , aan dat instaptrapje .
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fiat Ducato isoleren met xTreme



Bericht door VAN-tastique »

Hallo Jan Willem,

Xtreme heeft gesloten cellen, mits je alles zorgvuldig isoleert (goed laten aansluiten op elkaar), dan zal de extreme als een dampwerende laag werken en zal je weinig tot geen last van condens hebben.
De buiten temperatuur moet bij het lijmen van de Xtreme niet te koud zijn, want dan plakt bisontix/kit voor geen meter!
Ik raad je aan om voor het bevestigen van de 6 mm multiplex plaat eerst de nodige stroken 9 mm multiplex tegen de wanden en het plafond te lijmen/schroeven, daar kan je die platen dan mooi aan bevestigen.
Ik vind 6 mm best wel dik, da's allemaal gewicht!
Gebruik gewoon de 3,6 mm plaat, dat is sterk zat mits je ze lijmt en schroeft of pneumatisch niet, de Aldi heeft net een pneumatisch niet/spijkerpistool in de aanbieding, moet je natuurlijk wel een compressor hebben.

Op mijn site staat e.e.a. redelijk duidelijk weergegeven.

Succes met je Ducato, maak er wat moois van!

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
roma
Berichten: 4553
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Fiat Ducato isoleren met xTreme



Bericht door roma »

Hier nog meer info: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... ie#p320170

Bij interesse kan ik je nog een oude email met info en foto's toesturen. Geef me dan per pb jouw emailadres.
Plaats reactie