Draaistoelen in een Ford Transit

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
trolltriton
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 10:35

Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door trolltriton »

Ik ben op zoek naar draaistoelen die te plaatsen zijn in een nieuwe ford transit, dus geen draaiplateau tussen console en stoelen.
Eventueel laten plaatsen want als de bestuurderstoel moet draaien zit je ook met de handrem en autotechnisch ben ik niet zo.
Wie weet mogelijkheden in ongeveer zuid nederland?
maar wacht...er is meer
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door eef van baal »

ik zou even niet weten hoe je een stoel anders kunt draaien zonder een tussen plaat.

kijk hier maar eens.

en het zijn maar 8 bouten die je vast moet draaien.

als de handrem in de weg zit.

dan is hier de oplossing
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door WhiteVanMen »

Nou eef , blijkbaar nooit goed een VW bus bekeken ?
Daar zijn keurige draaiconsoles voor te koop , dan zit je teminste niet ineens 3 cm hoger als je dat draaien met een tussenschijf moet realiseren 8-)
transitter
Berichten: 14
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 16:53

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door transitter »

Bij een ford transit zit je op twee start accu's dus is een eenvoudige oplossing verweg.
Je zou eventueel de accu's kunnen verplaatsen naar de bijrijdersconsole,daar kan je dan een draaiplateau gebruiken. Zit de bijrijder iets hoger maar die heeft geen stuur.
De bestuurders console zou je dan kunnen verlagen. Zo kun je daar ook een draaiplateau plaatsen maar zit je op originele hoogte.

Zo hebben wij het ongeveer opgelost,misschien kun je er iets mee.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door myway »

eef van baal schreef: als de handrem in de weg zit.

dan is hier de oplossing
De TS heeft een Transit ik zie hier alleen voor een Sprinter en een T5

@ Trolltriton
Is de stoel van jou Transit niet in hoogte verstelbaar?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
trolltriton
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 10:35

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door trolltriton »

Ja die accus vormen een hinderpaal, en ik wilde dus inderdaad geen tussenplaat want daarna hoger(zal even kijken of ik op z,n laagst zit, maar ik ben bang van wel.
En die handrem verlagen wordt wel gedaan, maar ik weet niet waar. De originele stoelen houden is wel lekkerder vanwege de zij airbags. Maar die stoplichten zijn zo lastig te zien als je hoger bent.
Bedankt voor alle bijdragen
maar wacht...er is meer
trolltriton
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 10:35

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door trolltriton »

Okee
Even geprobeerd en 3 centimeter hoger is te doen, dus dat draaiplateau ertussen zou moeten kunnen
Maar die handrem blijft in de weg zitten, weet iemand daar nog een oplossing voor?
maar wacht...er is meer
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door Vodnik »

Bij mijn transit (bj 2008, opbouw camper carado) is de handrem naar links verplaatst.
Er is een tussenplaat gemonteerd om te kunnen draaien. Origineel draaide de stoel excentrisch waardoor de beide stoelen bij 180 graden gedraaid erg dicht tegen elkaar kwamen te staan. Ik heb dit veranderd en de stoelen draaien nu centrisch.
(moest daarvoor wél de armsteum die in de rechterdeur zit moeten verwijderen! Dit is alleen mogelijk als je geen zij airbags hebt!
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door Vodnik »

Bij mijn transit (bj 2008, opbouw camper carado) is de handrem naar links verplaatst.
Er is een tussenplaat gemonteerd om te kunnen draaien. Origineel draaide de stoel excentrisch waardoor de beide stoelen bij 180 graden gedraaid erg dicht tegen elkaar kwamen te staan. Ik heb dit veranderd en de stoelen draaien nu centrisch.
(moest daarvoor wél de armsteum die in de rechterdeur zit moeten verwijderen! Dit is alleen mogelijk als je geen zij airbags hebt!
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door eef van baal »

en daarom zit het draaipunt dus 30mm uit de midden, dan kan alles blijven zitten.

en die handrem zijn al verschillende oplossingen voor bedacht, dus even zoeken of zelf een oplossing bedenken en hier beschrijven.

kun je niet even een foto maken van de handrem en hier plaatsen, dan is het misschien makkelijker om advies te geven.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door Vodnik »

eef van baal schreef:en daarom zit het draaipunt dus 30mm uit de midden.....................
Dat klopt en juist dat wilde ik dus anders hebben zoals ik al aangaf.
Ford had dit veel eleganter kunnen oplossen door de stoelen centrisch te laten draaien en het deurpaneel van de rechterdeur vervangen door een paneel van een engelse transitdeur (stuur rechts)
Wat Ford ook had moeten doen is de stoelen aan beide zijden voorzien van armleuningen!

(wellicht zijn dit -een van de- redenen dat oa bij carado ford vervangen is door fiat?)
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door eef van baal »

er zijn geen vergelijkingen met fiat, ford is wat smaller en wat lager.
dus veel oplossingen zullen anders zijn .
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
trolltriton
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 13 jun 2010, 10:35

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door trolltriton »

mijn twee deurpanelen zijn allebei gelijk
ik heb maar 1 armsteun per stoel, de andere is in de deur: vodnik : zeg je nu dat je iets in de deur moet veranderen om ze centrisch te laten draaien? bij mij zitten de zijairbags in de stoel!
ik heb gezocht en gevonden van morini in 2010 de oplossing voor de handremverlaging[ de fotoos in imageshack vind ik niet duidelijk, maar ik heb het hem gevraagd
eef: bedankt voor de bijdrage, ik ga vandaag de handrem kritisch bekijken en eventueel een bezoekje aan fa de wit brengen.
maar wacht...er is meer
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Draaistoelen in een Ford Transit



Bericht door paulus51 »

eigenlijk is het schandalig genoeg hoeveel men wel niet voor zo'n draaiplateau durft te vragen twee plaatjes metaal met een kogellagertje erin kost prijs denk ik nog geen 10 euro !!

dus ga ik ze zelf maken :shh: :wink: :lol3:
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Plaats reactie