Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Het gebruik staat nou net nergens omschreven. Als de bus aan de eisen voldoet kan er kwart-tarief op. Zet je hem vervolgens in je tuin als bloembak is dat jouw zaak. Nergens staat dat je een camper ook als camper moet gaan gebruiken.
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
als iemand gebruik maakt in het verleden van een bedrijfsautokenteken, dan is het gewoon de regels gebruiken,
en nu het zelfde gebeurt ( alleen denk dat het niet zal lukken zoals de TS bedoeld ) is het in een keer niet de bedoeling,
dat is nu net wat ik bedoel, veel gebruik maken van mazen van de regelgeving betekend meestal aanpassen van de regelgeving,
bij bedrijfsautokenteken zijn er heel veel geweest voordat men het anders aanpakte
eers de ruiten eruit, tussen schotten hoog /laag, hoogte boven het portier etc
van daar rijden er veel oude combo's met een stuk plastic op het cabine dak.
allerlei gedrochten zijn er uitgedacht voor het bedrijfsauto tarief,
tot verlengen van een chassis en laadbak aan toe bij een dubbel cabine pickup, en een dakverhoging
nu wil iemand een busje aan de camper regels laten voldoen, en is het ineens een probleem
dit staat los van of het hem gaat lukken. met behoud van al die zitplaatsen.
de belastingdienst kijk ook mee, en veel minimale ombouwen kun je op je klompen aan voelen dat ze ook dan weer de regels zullen aanpassen
de oldtimer regeling is ook zo'n punt,
en nu het zelfde gebeurt ( alleen denk dat het niet zal lukken zoals de TS bedoeld ) is het in een keer niet de bedoeling,
dat is nu net wat ik bedoel, veel gebruik maken van mazen van de regelgeving betekend meestal aanpassen van de regelgeving,
bij bedrijfsautokenteken zijn er heel veel geweest voordat men het anders aanpakte
eers de ruiten eruit, tussen schotten hoog /laag, hoogte boven het portier etc
van daar rijden er veel oude combo's met een stuk plastic op het cabine dak.
allerlei gedrochten zijn er uitgedacht voor het bedrijfsauto tarief,
tot verlengen van een chassis en laadbak aan toe bij een dubbel cabine pickup, en een dakverhoging
nu wil iemand een busje aan de camper regels laten voldoen, en is het ineens een probleem
dit staat los van of het hem gaat lukken. met behoud van al die zitplaatsen.
de belastingdienst kijk ook mee, en veel minimale ombouwen kun je op je klompen aan voelen dat ze ook dan weer de regels zullen aanpassen
de oldtimer regeling is ook zo'n punt,
Laatst gewijzigd door Kees2 op vr 31 aug 2012, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Is precies hetzelfde. De td streeft er naar om de bus als camper goedgekeurd te krijgen. Legaal dus. Maar hij gebruikt hem niet als camper. Net zo als bedrijfsauto's die particulier gebruikt werden.de Jonckheer schreef:Volgens mij lees je het niet helemaal goed.
De ts wil zonder camper het kwart tarief. Ik had gewoon een auto met grijs kenteken, volkomen legaal. Is niet hetzelfde
Dat is/was niet de bedoeling van de wetgever. Dan noemen we dat oneigenlijk of belastingontwijking
Sent from my iPhone using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 04 aug 2012, 14:39
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Ik had even gemist dat er hier op deze manier over gesproken werd.
Ik heb zelf vijf kinderen en een vriendin met twee, samen passen we dus precies in de 9-persoonsbus.
en die gebruiken we met z'n negenen ook daadwerkelijk om te reizen, naar Griekenland bijvoorbeeld.
en dan hebben we er tentjes bij natuurlijk.
en een bermkeuken van een vouwwagen achterin.
en soms willen we met z'n tweeën weg en dan is een bed heel handig - bank eruit, matras erin.
en als dat nou voor het kwarttarief kan - graag, want hij is best heel duur
Paul
Ik heb zelf vijf kinderen en een vriendin met twee, samen passen we dus precies in de 9-persoonsbus.
en die gebruiken we met z'n negenen ook daadwerkelijk om te reizen, naar Griekenland bijvoorbeeld.
en dan hebben we er tentjes bij natuurlijk.
en een bermkeuken van een vouwwagen achterin.
en soms willen we met z'n tweeën weg en dan is een bed heel handig - bank eruit, matras erin.
en als dat nou voor het kwarttarief kan - graag, want hij is best heel duur
Paul
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
het probleem is dat hij ook onder het reizen aan de kampeerauto eisen moet voldoen.een keuken moet vast in de auto zitten,
bereikbaar zijn, dus een bermkeuken valt af op die manier.
en mag dus niet even plaats maken voor personen,
de belastingdienst kan ook tussentijds controleren, en dat gebeurd juist het meest bij de busjes,
en als hij dan niet aan de eisen voldoet, is het een naheffing + boete
ik snap ook wel dat hij duur is, en dat kwarttarief welkom zou zijn
maar de vraag is of je het er ook uit zou halen,
het is ook nog een bus op benzine wat het voordeel ook nog beperkt,
bij de meeste busjes zonder verhoogt dak moet je ook een hefdak plaatsen,
de bedoeling van de regeling kwartarief is dat hij ook daadwerkelijk als kampeerauto word gebruikt,
de omschijving die gegeven word is het nog steeds een personenbus die gebruikt word als vervoer,
en niet als kampeerauto.
even een matrasje in een bus gooien maakt het nog geen kampeerauto
maar voor zo'n groot gezin zou de oplossing van de Jonckheer wel wat zijn, en belasting vrij
dat er tussen door ook even een discussie is over gebruik van de regels met betrekking tot goedkopere belastingtarieven kom je wel vaker tegen,
en oneigenlijk gebruik kan ook voor wie wel aan de bedoeling voldoet gevolgen hebben,
zie de houderschapsbelasting op bedrijfsauto's
bereikbaar zijn, dus een bermkeuken valt af op die manier.
en mag dus niet even plaats maken voor personen,
de belastingdienst kan ook tussentijds controleren, en dat gebeurd juist het meest bij de busjes,
en als hij dan niet aan de eisen voldoet, is het een naheffing + boete
ik snap ook wel dat hij duur is, en dat kwarttarief welkom zou zijn
maar de vraag is of je het er ook uit zou halen,
het is ook nog een bus op benzine wat het voordeel ook nog beperkt,
bij de meeste busjes zonder verhoogt dak moet je ook een hefdak plaatsen,
de bedoeling van de regeling kwartarief is dat hij ook daadwerkelijk als kampeerauto word gebruikt,
de omschijving die gegeven word is het nog steeds een personenbus die gebruikt word als vervoer,
en niet als kampeerauto.
even een matrasje in een bus gooien maakt het nog geen kampeerauto
maar voor zo'n groot gezin zou de oplossing van de Jonckheer wel wat zijn, en belasting vrij
dat er tussen door ook even een discussie is over gebruik van de regels met betrekking tot goedkopere belastingtarieven kom je wel vaker tegen,
en oneigenlijk gebruik kan ook voor wie wel aan de bedoeling voldoet gevolgen hebben,
zie de houderschapsbelasting op bedrijfsauto's
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 04 aug 2012, 14:39
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Het heeft even geduurd, maar ik heb het plan toch weer opgepakt om te kijken of ik onze 9-persoonsbus tot camper kan ombouwen.
Ik heb een indeling bedacht die wellicht kan werken.
Ik zou het op prijs stellen als er mensen zijn die hierop zouden willen reageren.
(verwijderd)
groeten - Paul
Ik heb een indeling bedacht die wellicht kan werken.
Ik zou het op prijs stellen als er mensen zijn die hierop zouden willen reageren.
(verwijderd)
groeten - Paul
Laatst gewijzigd door tra-la-li-la op di 13 nov 2012, 9:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Ik denk dat je de gordels niet mag koppelen met de voorstoelen.
Je moet ook nog een kast ingebouwd hebben, zie belastingregels.( ■vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten)
Je moet ook nog een kast ingebouwd hebben, zie belastingregels.( ■vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten)
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Die kast kan ook de ruimte onder een bank zijn. Keukentje moet dan met tafel omlaag kunnen, zal ook nog wel lukken.
Denk inderdaad dat gordels en bevestiging bank het probleem zouden kunnen zijn. Minimale afmeting "doosje" moet 90x100 zijn.
Denk inderdaad dat gordels en bevestiging bank het probleem zouden kunnen zijn. Minimale afmeting "doosje" moet 90x100 zijn.
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
1. Personenauto's die na 30 september 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voren en naar achteren gerichte zitplaatsen
2. Personenauto’s die na 31 december 1989 doch voor 1 oktober 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voren gerichte zitplaatsen.
afhankelijk van het bouwjaar zou het kunnen zijn dat er geen gordelplicht is voor de stoelen tegen de rijrichting in,
maar of je de zitplaatsen goed gekeurd krijg voor gebruik onder het rijden zou ik even de RDW raadplegen,
Technische Helpdesk van de RDW tel. 0900 97 39.
http://www.rdw.nl/nl/over_de_rdw/contac ... lForm.aspx
2. Personenauto’s die na 31 december 1989 doch voor 1 oktober 2000 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van gordels voor alle naar voren gerichte zitplaatsen.
afhankelijk van het bouwjaar zou het kunnen zijn dat er geen gordelplicht is voor de stoelen tegen de rijrichting in,
maar of je de zitplaatsen goed gekeurd krijg voor gebruik onder het rijden zou ik even de RDW raadplegen,
Technische Helpdesk van de RDW tel. 0900 97 39.
http://www.rdw.nl/nl/over_de_rdw/contac ... lForm.aspx
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Begrijp dit soort krampachtige konstrukties niet helemaal , ze geven de houders van buscampertjes een nogal bedenkelijk imago .
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Daar heb je wel een punt. Van soortgelijke strekking is nu de ophef over de oldtimers en het ten onrechte (mis) gebruik hiervan...
In de jaren 80/90 ook gehad met die Amerikaanse "A-team" busjes, er werd een keuken in gegooid en het was een camper! Regels werden toen veranderd zoals ze nu zijn!
In de jaren 80/90 ook gehad met die Amerikaanse "A-team" busjes, er werd een keuken in gegooid en het was een camper! Regels werden toen veranderd zoals ze nu zijn!
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Als je bij de keuring minimaal aan de eisen voldoet, kun je erop rekenen dat er spontaan op een dag een man van de belastingdienst op de stoep staat om te kijken of de camper nog voldoet aan de eisen. Deze maakt gelijk een paar foto's en kijkt naar de zitplaatsen.
Spreek uit ervaring, gelukkig voldeed de vorige kampeerauto aan de voorwaarden
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8427783
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 73&start=0
En onderweg kun je ook controle verwachten, reken maar dat er steeds vaker en strenger gecontroleerd zal worden.
De navordering is niet mals!
De verhalen van mensen die al gepakt zijn hoor je niet...........
Dus als je een kampeerauto bouwt zorg dat hij altijd aan de voorwaarden moet voldoen. Ook staat hij bij je op de oprit.
(alleen als hij geschorst is mag hij afwijken)
Spreek uit ervaring, gelukkig voldeed de vorige kampeerauto aan de voorwaarden
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8427783
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 73&start=0
En onderweg kun je ook controle verwachten, reken maar dat er steeds vaker en strenger gecontroleerd zal worden.
De navordering is niet mals!
De verhalen van mensen die al gepakt zijn hoor je niet...........
Dus als je een kampeerauto bouwt zorg dat hij altijd aan de voorwaarden moet voldoen. Ook staat hij bij je op de oprit.
(alleen als hij geschorst is mag hij afwijken)
Het is een echte Hobby 600 TD Ducato van 1988
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
TS probeert 9 personen in een busje te laten slapen, wil dat busje aanpassen zodat er een campertarief op komt, zodat ie er af en toe mee op reis kan , en de rest van het jaar rijdt ie er gewoon mee rond en vervoert zijn gezin.
juist vanwege dat soort gedoe komen er bij ECHTE ombouwers controleurs aan de deur.
en vanwege dat soort gedoe moet je bij op naam zetten de belastingdienst bellen dat je een camper op kenteken hebt.
Sorry hoor....maar ik kan er geen sympathie bij opbrengen.
juist vanwege dat soort gedoe komen er bij ECHTE ombouwers controleurs aan de deur.
en vanwege dat soort gedoe moet je bij op naam zetten de belastingdienst bellen dat je een camper op kenteken hebt.
Sorry hoor....maar ik kan er geen sympathie bij opbrengen.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Een 9-persoonsbus mét camperregistratie?
Ronduit storend in dit topic vind ik dat er 2 gesprekslijnen door elkaar heen lopen. Ten eerste de vraag van TS. Ten tweede het al dan niet verderfelijke gedrag van TS.
Zou het niet handig zijn in het vervolg gewoon 2 topics te maken?
Overigens, bij VW zitten naar ik meen nog wel eens de gordels aan de stoelen. Of heb ik het mis.
Ik heb onlangs mijn bestelauto om laten keuren van 2 zitters tot een 6 zitter camper zonder problemen.
Zou het niet handig zijn in het vervolg gewoon 2 topics te maken?
Overigens, bij VW zitten naar ik meen nog wel eens de gordels aan de stoelen. Of heb ik het mis.
Ik heb onlangs mijn bestelauto om laten keuren van 2 zitters tot een 6 zitter camper zonder problemen.
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501