Hymer MB 1984

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
R+J
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 23:22

Re: Hymer MB 1984



Bericht door R+J »

De vloer hebben we een paar keer gereinigd met een speciale bekledingreiniger, maar 28 jaar sporen wis je niet zomaar, daarom een laminaatje gelegd.
Afbeelding

Afbeelding

De hoek van de wasbak naast de wc aangepast, ik zat steeds met mijn elleboog tegen te punt. Een paar cm veranderen was net genoeg.
Een stukje afslijpen en verstevigen
Afbeelding

In plaats van grijs gestippeld nu wit.
Afbeelding

Afbeelding

De elektra (12 volt) is gedeeltelijk gekoppeld onder de wasbak, is dit origineel?
Ik heb de kabels naar de kast gelegd en daar met het verbindingsblok gemonteerd.
Afbeelding


Reinier.
.
Mijn hele leven nog niet gefaald, wel duizenden manieren gevonden waarop het niet werkt.
R+J
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 23:22

Re: Hymer MB 1984



Bericht door R+J »

Om de knopen weer in de kussens te krijgen, heb ik zelf een grote stofnaald gemaakt. Mijn vriendin heeft eerst de oude knopen van een nieuw jasje voorzien met vrolijker printje
Afbeelding

De "naald" is een stuk ijzer van een hengsel van een emmer. Ik heb deze aan het eind een beetje plat geslagen, er een gaatje van 2,5 mm in geboord, aan de andere kant een punt en het breedste deel aan het eind weer wat afgeslepen. De draad van de koop voldoende lang houden, er een knoop in leggen op de gewenste plaats/iets korter dan de dikte van het kussen, het eind van het touw door de oog van de naald en dan vastknopen.
Afbeelding

Duw de naald door het kussen
Afbeelding

en trek deze zover door dat de knoop in het touw aan de achterkant tevoorschijn komt
Afbeelding

Plaats je contraknoop en knip het overtollige touw af.
Afbeelding

Het is misschien niet de officiële manier, maar het werkt.

Groeten,
Reinier.
.
Mijn hele leven nog niet gefaald, wel duizenden manieren gevonden waarop het niet werkt.
Ecleo
Berichten: 719
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 13:54

Re: Hymer MB 1984



Bericht door Ecleo »

R+J schreef:
Het is misschien niet de officiële manier, maar het werkt.
Ach, issie nu ietsie minder waard ... ;;-)
Wel leuk detail nu ...
R+J
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 23:22

Re: Hymer MB 1984



Bericht door R+J »

Ecleo schreef:
Ach, issie nu ietsie minder waard ... ;;-)
Ben al blij dat "ie nu niet waardeloos is :DD :think:

Een paar dagen op pad geweest in het sauerland en nog wat dingetjes ontdekt wat anders moet/kan.
Ik zoek nog een dakbeugel waar het hefbed aan vastgezet wordt, zo'n U-profiel van de ene naar de andere zijwand. Als iemand deze nog voor mij weet, graag even een berichtje.



Het verbruik van de 5 pitter Mercedes is rond de 1 op 8, snelheid rond de 90 - 95 km/u, olieverbruik op zo'n 700 km ongeveer 1/4 ltr.
Laatst gewijzigd door R+J op za 16 mei 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Mijn hele leven nog niet gefaald, wel duizenden manieren gevonden waarop het niet werkt.
silvervägen
Berichten: 2032
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 9:16

Re: Hymer MB 1984



Bericht door silvervägen »

Mooi mooi, weer een S!
Succes
Groet,
Peter

Afbeelding Afbeelding
Ecleo
Berichten: 719
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 13:54

Re: Hymer MB 1984



Bericht door Ecleo »

Ohhhhh ..... :DD

Mooi man .... :thumbup:
Plaats reactie