Vocht probleem
- Gerard Exis
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
- Locatie: Roemenie
- Contacteer:
Re: Vocht probleem
Hou het gewoon simpel, repareren zoals het hoort ! Dus met hout en goed verlijmen. Zorg dat je de naden buiten van de beplating goed opnieuw afkit met de juiste !! kit.
De wand bestaat uit een aluminium plaat, geheel verlijmd op isolatie die ook weer geheel verlijmd is op een houten (decor) plaat. Dus het zg "sandwich" systeem, zo kan er dus geen vochtige lucht in komen !! Bij lekkage gaat de houten plaat of je houten balkjes werken (uitzetten door vocht, verrotten enz..) daardoor ontstaat er ruimte en dus kan er meer vocht inkomen en dan gaat het heel erg snel achteruit met je camper.
Dus, tijdens reparatie niet bezuinigen op lijm
De wand bestaat uit een aluminium plaat, geheel verlijmd op isolatie die ook weer geheel verlijmd is op een houten (decor) plaat. Dus het zg "sandwich" systeem, zo kan er dus geen vochtige lucht in komen !! Bij lekkage gaat de houten plaat of je houten balkjes werken (uitzetten door vocht, verrotten enz..) daardoor ontstaat er ruimte en dus kan er meer vocht inkomen en dan gaat het heel erg snel achteruit met je camper.
Dus, tijdens reparatie niet bezuinigen op lijm
Groeten Gerard.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Re: Vocht probleem
hey gerard exis ,
even of topic
zit even op je website(s) te kijken jammer dat je er geen vertaling in heb zitten als is het alleen maar engels
even of topic
zit even op je website(s) te kijken jammer dat je er geen vertaling in heb zitten als is het alleen maar engels
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
- Gerard Exis
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
- Locatie: Roemenie
- Contacteer:
Re: Vocht probleem
Tja, het vertalen naar het Roemeens is al een ellende genoeg. Mijn engels is niet zo super
Maar over circa 3 weken wordt mijn nieuwe Hongaarse site actief, probeer het daar eens
Kom je er helemaal niet uit, stuur even een mailtje, geef je graag antwoord.
Maar over circa 3 weken wordt mijn nieuwe Hongaarse site actief, probeer het daar eens
Kom je er helemaal niet uit, stuur even een mailtje, geef je graag antwoord.
Groeten Gerard.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Re: Vocht probleem
is goed Gerard, bedankt
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Re: Vocht probleem
De site laten vertalen door Google translatepaulus51 schreef:hey gerard exis ,
even of topic
zit even op je website(s) te kijken jammer dat je er geen vertaling in heb zitten als is het alleen maar engels
Re: Vocht probleem
@ javanes :
klopt ja had ik al geprobeerd maar klopt voor geen meter !
klopt ja had ik al geprobeerd maar klopt voor geen meter !
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Re: Vocht probleem
Ah, das beter ja bedankt
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Re: Vocht probleem
Hallo kampeerders met vocht problemen.
Volgens mij is de enige bus zonder die problemen een koel-vrieswagen. Waarschijnlijk scoort een TONKE camper ook heel goed.
En als je een veewagentje bekijkt,met de constructie aan de buitenkant,dan is zoiets ook veel beter te isoleren dan een bestelbus.
Maar vochtproblemen zijn maar voor een deel isolatieproblemen.Ventilatie is MINSTENS zo belangrijk.Als je zorgt dat er ook tijdens afwezigheid, en bij regen en rijden altijd voldoende geventileerd wordt,zal het condens- en kookvocht snel verdwijnen.
Na een bij de RDW gestrandde poging om mijn Nissan Trade in veewagenstijl van een kampeeropbouw te voorzien,heb ik uit praktische overwegingen ervoor gekozen van een Boxertje uit te gaan.
Gelukkig vond ik een 1997 model (150 eu BPM) ,vrolijk turqoise van kleur,130.000 km, in behoorlijk goede staat, met achterstallig onderhoud. In de schorsing gezet ,en lekker aan het ingenieuren gegaan. Met de polyester deksel van een vouwwagentje het dak gedeeltelijk vehoogd met 25 cm.
In de zijwandjes daarvan,van carosseriemultiplex, aan drie zijden smalle,langwerpige perspex ramen, die altijd open kunnen staan.
Er kan niemand doorheen, het regent niet binnen, en tijdens het rijden geeft het goede doorstroming.
Binnenkort gaat de achtergevel er uit, en wordt vervangen door carossrieplaat. bovenin met een groot caravan raam,onder een klep die als kookplek buiten dienst kan doen.Onder die klep komt een ventilatiegleuf, want wat er boven uit gaat ,moet er onder in.
We zijn vanaf April dit jaar vier keer weg geweest, maar we hebben geen druppel condens kunnen vinden.
Mijn overtuiging is: maak je niet al te druk om je bus goed te isoleren,zorg ervoor dat er materialen in de camper zijn die vocht kunnen opnemen en weer afgeven, maar vooral VENTILEER BIJ HET LEVEN. Groeten van Peer
_ un PEU suffit_
Volgens mij is de enige bus zonder die problemen een koel-vrieswagen. Waarschijnlijk scoort een TONKE camper ook heel goed.
En als je een veewagentje bekijkt,met de constructie aan de buitenkant,dan is zoiets ook veel beter te isoleren dan een bestelbus.
Maar vochtproblemen zijn maar voor een deel isolatieproblemen.Ventilatie is MINSTENS zo belangrijk.Als je zorgt dat er ook tijdens afwezigheid, en bij regen en rijden altijd voldoende geventileerd wordt,zal het condens- en kookvocht snel verdwijnen.
Na een bij de RDW gestrandde poging om mijn Nissan Trade in veewagenstijl van een kampeeropbouw te voorzien,heb ik uit praktische overwegingen ervoor gekozen van een Boxertje uit te gaan.
Gelukkig vond ik een 1997 model (150 eu BPM) ,vrolijk turqoise van kleur,130.000 km, in behoorlijk goede staat, met achterstallig onderhoud. In de schorsing gezet ,en lekker aan het ingenieuren gegaan. Met de polyester deksel van een vouwwagentje het dak gedeeltelijk vehoogd met 25 cm.
In de zijwandjes daarvan,van carosseriemultiplex, aan drie zijden smalle,langwerpige perspex ramen, die altijd open kunnen staan.
Er kan niemand doorheen, het regent niet binnen, en tijdens het rijden geeft het goede doorstroming.
Binnenkort gaat de achtergevel er uit, en wordt vervangen door carossrieplaat. bovenin met een groot caravan raam,onder een klep die als kookplek buiten dienst kan doen.Onder die klep komt een ventilatiegleuf, want wat er boven uit gaat ,moet er onder in.
We zijn vanaf April dit jaar vier keer weg geweest, maar we hebben geen druppel condens kunnen vinden.
Mijn overtuiging is: maak je niet al te druk om je bus goed te isoleren,zorg ervoor dat er materialen in de camper zijn die vocht kunnen opnemen en weer afgeven, maar vooral VENTILEER BIJ HET LEVEN. Groeten van Peer
_ un PEU suffit_
Re: Vocht probleem
Als je geen Roemeens begrijpt hoe weet je dan dat de vertaling voor geen meter zou kloppen???????/paulus51 schreef:@ javanes :
klopt ja had ik al geprobeerd maar klopt voor geen meter !
Groeten
Klaas
Klaas
- Gerard Exis
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
- Locatie: Roemenie
- Contacteer:
Re: Vocht probleem
Je hoef geen Roemeens te kennen, je stuur gewoon wat euro's naar mij en ik stuur je wel wat accessoires
Groeten Gerard.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Re: Vocht probleem
Wanneer je last hebt van lekkage maar de opbouw is nog wel stevig genoeg dan kan je overwegen om alle lijsten en rubbers en dakramen er af te halen en de opbouw te laten carwrappen met folie.
alle hoeken goed overlappen. nieuwe rubber en lijsten erop dakramen afkitten en klus geklaard. 7 jaar garantie op de folie en gegarandeerd waterdicht.
alle hoeken goed overlappen. nieuwe rubber en lijsten erop dakramen afkitten en klus geklaard. 7 jaar garantie op de folie en gegarandeerd waterdicht.
Re: Vocht probleem
tja en kijk hier hoe het moet
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !