Bankjes inbouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikkie en Harald
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 8:28

Bankjes inbouwen



Bericht door Nikkie en Harald »

Ik heb een camper gekocht, maar er zitten nog geen bankjes in.
Deze zaten er wel in (zie onderaan), maar zijn er uitgehaald (en niet bewaard)..

Ik wil er nu nieuwe bankjes in zetten, en daarbij rekening houden met de schuifdeur.
Zijn bankjes makkelijk zelf te maken?
Of kan je beter 'alles inclusief' iets bestellen op internet?
Waar moet je rekening mee houden als je er een comfortabel bed van wil maken?

Ik ken een aantal meubelmakers, die waarschijnlijk ook leuke ideeën hebben.
Maar ben benieuwd hoe jullie het hebben opgelost en of jullie tips&tricks hebben!

Groetjes!

Afbeelding
Afbeelding
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Bankjes inbouwen



Bericht door VAN-tastique »

Hallo Nikkie en Harald,

Welkom op 't forum en gefeliciteerd met de aanschaf van jullie camper (waar je gelukkig zelf nog wat in moet bouwen!)
Staat de rechterbank op de foto voor de schuifdeur??
Het zal meer duidelijkheid geven als een plattegrondje van de indeling met de maatvoering op 't forum plaatst, dat maakt 't gemakkelijker om adviezen te geven.
Begrijp ik 't goed dat het een zithoek moet worden waarvan je met behulp van de tafel een bed maakt?
Op mijn site staat aardig uitvoerig weergegeven hoe ik mijn interieur heb gebouwd, wie weet kan je er iets van kopieren!

Groet,

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Bankjes inbouwen



Bericht door Blauwkous »

Ook van mij welkom en gefeliciteerd met de aankoop en beslissing om camperaars te worden

Als je de schuifdeur wilt gaan benutten moet je mogelijk de gehele inbouw veranderen. Je kunt gaan denken aan een zogenaamde treinzit aan de linker zijde, waarvan je dan een tweepersoons bed kan maken. Maar dan kom je met de beschikbare ruimte dus niet uit. Dat is daarom een zeer ingrijpende wijziging die veel werk met zich mee brengt. Voor u de beslissing of je dat wilt doen.

De oude situatie is makkelijk zelf te maken, maar een kant-en-klaar passend kussenset is wel prijzig. Als je handig bent met naald en draad kan je kiezen voor een standaard matras die je in stukken snijdt. Vervolgens deze kussendelen zelf bekleden. Vaak hebben bekledingsbedrijven een voorraad meubelstoffen uit een "oude" collectie die tegen spotprijzen worden verkocht. Brutaal bellen en daar naar vragen. Stoffen van normaal 40 tot 50 euro per meter worden dan voor 10 tot 20 euro per meter verkocht.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Bankjes inbouwen



Bericht door BP 2 »

Nikkie en Harald,
Voor de afmetingen van dergelijke banken denk dat het best is om met een goede meter en fototoestel wat showrooms te bezoeken en niet alleen van buscampers en campers maar ook van caravans want de banken zijn vergelijkbaar. Let ook op de hardheid van de kussens want als je er laat maken heeft het gewicht (densiteit) veel belang. In zeer zachte kussens zit veel lucht en zijn bijgevolg goedkoper maar om goed op te zitten of slapen is wat anders.

BP 2
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Bankjes inbouwen



Bericht door cobes »

Bankjes zijn makkelijk zelf te maken, mits je een beetje lochies inzicht hebt natuurlijk.
pas vooral op dat je de kussens allemaal even dik houd anders lig je zo gebobeld ik bed.
soms zie je dat de rugleuning aan de onderkant dikker is als aan de bovenkant, dat kan wel natuurlijk maar dan moet de dunste kant even dik zijn als de zitting, en als je je bed dan opmaakt dan moet de dikste kant naar de muur en als er dan een kussen op ligt merk je er niks van.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Plaats reactie