5th Wheel camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: 5th Wheel camper



Bericht door Kees2 »

http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetrij ... f2013.aspx

Gunstiger rechten

De nieuwe regels zijn het gevolg van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Met deze richtlijn worden de regels voor het rijbewijs gelijk getrokken en krijgt de hele Europese Unie één rijbewijs op creditcardformaat.

Mensen die op 19 januari 2013 al een rijbewijs hebben, behouden hun rechten. Alleen als de nieuwe rechten gunstiger zijn, gelden deze voor iedereen.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: 5th Wheel camper



Bericht door Opgezegd »

Kees ik heb dat ook gelezen, maar het is erg onduidelijk hoe het gaat als je je rijbewijs gaat verlengen/vernieuwen. Er staat dat je rijbewijs 10 jaar geldig is daarna moet je een nieuw rijbewijs aanvragen en dat is dus na 9 januari 2013 afgegeven. Is dat nieuwe rijbewijs dan ook geldig voor de voertuigen zoals de fifth-wheel. Dat vind je dus nergens, wel wordt in de parlementaire behandeling over een overgangsregeling gesproken. Ik denk dus dat dat niet zo is.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: 5th Wheel camper



Bericht door Kees2 »

nee ik heb een rijbewijs (creditcard maat ) en dan staan dus een datum tot waneer hij geldig is
maar ook een andere datum en dat is waneer dit rijbewijs is afgegeven ( let op geen de verlengings datum)
Afbeelding
kijk maar eens goed naar dit voorbeeld die data zijn niet wanneer zijn niet die van de afgifte van dit rijbewijs bij verlenging maar de vanaf datum ( 10)
deze datum hoeft niet te kloppen want ik denk dat ze pas later daar mee zijn begonnen
dus de iets ouder onder ons hebben daar een datum staan die niet helemaal met de waarheid strookt ;;-)
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: 5th Wheel camper



Bericht door Opgezegd »

Ja Kees die heb ik ook, maar dat zegt toch niets. Het gaat om waar de catagorie voor geldig is. Maar ik ben benieuwd, misschien heb ik het verkeerd, maar kan nergens vinden dat het ook na het vernieuwen van het rijbewijs zo blijft. Ook niet in de Europese 3e rijbewijs richtlijn. Ik ben benieuwd of iemand het in de betreffende regelgeving kan vinden, dus artikelen e.d.
Gebruikersavatar
PA3CHK
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 18:36
Locatie: Rotterdam aan zee

Re: 5th Wheel camper



Bericht door PA3CHK »

Kees2 schreef: dus de iets ouder onder ons hebben daar een datum staan die niet helemaal met de waarheid strookt ;;-)
Kees er staat de volgende wiskundige notatie voor deze datum: <

Of te wel kleiner of gelijk aan de datum.
Olaf Langelaar
Hymer S660 automaat 1989 OM602 MTM 4,6 ton zelfbouw levelsysteem

Alles wat je weet, weet je van een ander!

Camper Diem

Afbeelding
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: 5th Wheel camper



Bericht door Kees2 »

heé je hebt helemaal gelijk :-B :-B :-B :-B
ook weer duidelijk ;;-)
Gebruikersavatar
pieterabbjorke
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 18:58

Re: 5th Wheel camper



Bericht door pieterabbjorke »

He Peter,
Even terug komend op de dieselcooker, de pomp is opgehangen in rubber, onder het aanrecht, en is nauwelijks hoorbaar (ook geen open aanrechtblok, dus een beetje isolerend). Zeker niet storend.
Het koken der piepers duurt wel een beetje langer, maar van keukenprinses geen klachten. Het is niet zo, dat het echt hindert.
Het grote voordeel is, er zijn geen ruimteverslindende en tot beschadigingen leidende gasflessen meer aan boord.
En, ik heb in mijn werkzame leven teveel gasongevallen gezien en daar ook conclusies uitgetrokken, die weliswaar persoonlijk zijn en dus geen discussie behoeven.
Ik heb ook op gas gekookt, maar ben hier echt enthousiast over. Diesel is ook overal het zelfde, behalve de prijs dan natuurlijk....
En zo kent elk voordeel wel weer een nadeel en andersom...
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: 5th Wheel camper



Bericht door eef van baal »

wij koken al jaren met Gas ONDER glas, en zijn er erg blij mee, een vlam en op twee plaatsen heet.
alleen in de keukens is het nog een zeldzaam iets, ik zou niet weten waarom.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door eef van baal op ma 05 nov 2012, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: 5th Wheel camper



Bericht door Navigator »

Dank voor de uitleg Pieter!

Peter
Forum verlaten.
Plaats reactie