douche bouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
thijs84
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 18:49
Locatie: Katwijk

douche bouwen



Bericht door thijs84 »

In mijn Hanomag camper heeft ooit een douche gezeten. Er is een mooi hok voor met tegeltjes look, afvoer, haakjes en een mooi raam. Alleen de douche ontbreekt. :x
Nu lijkt me het super relaxt als ik weer een douche heb, want tja.. er zitten tenslotte al nep badkamertegels in geplakt.

Nu heb ik een mooie geiser gezien voor in de camper a 229,- een pomp a 60,- maar nu nog de watertank... Wat ik tot zo ver heb gevonden is schrikbaarend duur.

Heeft er iemand voor mij een leuk adres of tips om er zelf 1 te bouwen?
Tevens ben ik benieuwd hoeveel liter watertank ik ongeveer nodig heb. Het douchen is alleen voor snel gebruik, ik wil een pomp met een lage druk en moet er wel met twee personen een paar keer mee kunnen douchen.

Ik denk dat ik aan een 20L niet genoeg heb.. haha. Hoeveel water verbruik je ongeveer bij een douche buurt? Ander haal ik gewoon een aantal 20L tanken :lol:
Volkswagen T2a (1971)
Hanomag Henschel camper (1973)
Volkawagen kever (1965)
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: douche bouwen



Bericht door Hymerferry »

Hoi Thijs,

Ben net begonnen met de ombouw van onze Hymer en heb net de 100 liter watertank losgehaald. Deze wordt vervangen door een andere zodat ik meer bergruimte krijg (hij lag nogal in de weg) dus die is over. Hoef echt geen hoofdprijs, en ligt redelijk dichtbij in Haarlem dus mocht dit wat zijn,PB maar even.

grt Ferry
Gebruikersavatar
Willem 310
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 16:59

Re: douche bouwen



Bericht door Willem 310 »

Plaats reactie