Hulp bij 'natte' camper gevraagd

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
butcherke
Berichten: 464
Lid geworden op: ma 26 jul 2010, 14:03
Locatie: banholt

Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door butcherke »

goedemorgen geachte camper vrienden :mrgreen: ,
na een helaas lange tijd afwezigheid op dit forum, grotendeels te wijten aan mijn gezondheid ben ik weer terug :thumbup: .

nu heb ik een zeer grote, prangende vraag, namelijk::::::

mijn camper welke ik een kleine twee jaar in friesland gekocht heb van ogenschijnlijk nette mensen ( not), is dus ook ziek, zeg maar heel erg ziek, ik heb er verleden jaar al een nieuwe garage vloer in gemaakt met nieuwe onder wandjes, en aan de voordeur voor de bestuurder heb ik ook al een rot gedeelte vervangen, was wel kostbaar, maar ja, dan is hij tenminste weer ok ( dacht ik).
echter afgelopen najaar zijn mijn vrouw en ik nog even naar bretagne afgezakt om alle ellende betreffende mijn gezondheid even te vergeten, op de terugreis bleek echter dat als ik over een heuveltje, vluchtheuvel, drempel reed, dat de wand met het zijraam aan haar kant op en neer bewoog, na controle bleek dat ook deze kant rot, en helemaal los was, wij zijn dan ook met samengeknepen billetjes teruggereden, en waren zeer blij om heelhuids thuis aan te komen.

nou heb ik verleden week eens een begin gemaakt met de schade te inventariseren, en het blijkt dat ( voorlopig dan toch) de hele zijwand eruit moet.
ik heb die camper toen gekocht voor 13000 euro van al mijn spaargeld in de hoop ervan te kunnen genieten, dat ik de ellende gekocht heb van andere mensen, die mij hier ook niet op geattendeerd hebben, ( en geloof mij na onderzoek door camperzaak bleek dat zij dat NIET NIET geweten konden hebben) dat is uiteindelijk toch mijn eigen schuld, daarom wil ik hem graag opknappen om zodoende toch plezier ervan te hebben, want zo wil en kan ik hem niet verkopen, en ik kan ook niet zomaar 13000 euro afschrijven, toch??

nou heb ik afgelopen week gaan informeren bij een lokale camperreparateur, garage etc, maar die maken het plaatje van opknappen wel erg zwart, ik weet dat ik met forse kosten rekening moet gaan houden maar zoals zij het doen voorkomen is het een onbegonnen werk.
in welk onderdeel moet ik met mijn vragen terecht betreffende tips, materialen, onderdelen etc, want zij zeggen dat het al onbegonnen werk is om aan de isolatie platen te komen, deze moeten schijnbaar apart gecomprimeerd zijn om stevig te zijn en een hoge isolatie waarde te hebben, daarbij hebben ze een aparte maat ten opzichte van isolatie platen die je in de bouwmarkt kunt kopen, dus ik zal nog wel vragen zat hebben, krijgen.

maar mijn meest dringende vraag is, is er soms iemand in het zuiden, en dan bedoel ik echt in het uiterste zuiden die mij natuurlijk tegen betaling kan helpen of al eens kan helpen als ik niet verder kan, misschien een oldtimer, die nog zin heeft om wat te klussen of wie dan ook.
ik woon in de buurt van Margraten, iets boven Maastricht.
ik ben zelf niet geheel onhandig maar door mijn gezondheid kan ik niet meer alles.
dus ben je zelf iemand die tegen een normale prijs iets wil bijverdien en weet hoe het in zijn werk gaat met een camper op te knappen, of ken je zo iemand, dan zou ik het zeer :bow: :bow: fijn vinden als we even met elkaar in contact kwamen.

zo een lang verhaaltje en nu maar wachten op de reacties :crazy:

grtn uit het zuiden,
butcherke
Partir des vrais amis, c'est mourir un peu !
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: HELP!!



Bericht door vmax »

hoi kijk hier http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8429211 ff naar komt volgens mij van het zelfde adres
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: HELP!!



Bericht door Starline 660 »

Als dat zo is? zou het handifg zijn dat adres op het forum te zetten, onder het mom van:

Zoekt u een natte kluscamper? hier een top aanbieder!

Dat is niet negatief toch ;;-)
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door Inferno »

Vooral niet doen!
Wordt direct verwijderd. En elke discussie hierover ook!
butcherke
Berichten: 464
Lid geworden op: ma 26 jul 2010, 14:03
Locatie: banholt

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door butcherke »

hallo collega's,

ben ook niet van plan om die l*l zijn naam en adres te noemen, het is jammer dat er mensen zijn die zo handelen, maar feit blijft dat ik zelf besloten heb hem te kopen. :bang:
mijn vraag blijft echter of een van jullie iemand kent die mij bij deze klus zou kunnen helpen, natuurlijk bij mij in de buurt, dus zuidelijk zuid limburg :mrgreen: .

alle hulp is ( letterlijk en figuurlijk) welkom.
ook mbt bijvoorbeeld een stappenplan hoe te werk te gaan, om zo'n geraamte op te bouwen etc.

thats all,

grtn butcherke
Partir des vrais amis, c'est mourir un peu !
kraayke

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door kraayke »

Om wat voor camper gaat het?

Groot, alkoof ? e.d. Misschien krijg je meer reacties als je wat meer details geeft.
Of misschien een foto.

m.vr.gr Johan
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door de Guust »

zet er effe wat foto's op, dan zien mensen wat voor een camper dat het is./
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
butcherke
Berichten: 464
Lid geworden op: ma 26 jul 2010, 14:03
Locatie: banholt

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door butcherke »

oei, dat wordt lastig, ik heb nog nooit fotos op de site geplaatst, ik ben niet zo'n technisch of computer wonder. :oops:
Zal mijn best gaan doen, maar het gaat in ieder geval over een frankia 630 integraal van 1994.

hoe moet ik fotos plaatsen, kan me iemand dat uitleggen maar in simpele bewoordingen please!

ik lees het wel,

grtz, butcherke
Partir des vrais amis, c'est mourir un peu !
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door Transitje »

Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door vmax »

http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqRHJBME63Uw3JL(BO02JIc(Kg~~_19.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; dit is toch het type??
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
butcherke
Berichten: 464
Lid geworden op: ma 26 jul 2010, 14:03
Locatie: banholt

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door butcherke »

Yes v-max, thats my sick beauty.

dat is hem, precies zo, alleen kan ik onder het raampje naast de bijrijder met mijn hand naar binnen het dashboard aanraken, , de kunsttof plaat van de voorkant onder,rechts van het raampje hangt helemaal los, dus ik vermoed dat het hout dat achter het kunsttof front zit het ook begeven heeft, boven dat raam hadden ze heel vernuftig een zelfde stuk aluminium over het rotte en kapotte deel heen geplakt.

nou heb ik nog enkele vraagjes, hoe moet die luifel eraf, zit die als een geheel vastgeschroefd naar binnen of zitten daar houders op de wand geschroeft waar de luifel in/ op rust, dit omdat ik popnagels zie en ik me kan voorstellen dat bouwers eerst een bevestigings systeem ophangen om naderhand de luifel hierin te hangen en te borgen met popnagels, of hoe gaat dat, want ik wil de luifel er ook afpakken om te zien of aan die kant ook vocht is, ( dat zou wel heel erg zijn want dan zal het dak ook niet veel beter zijn he?
tweede vraagje is dus beplating zit onder het kunstof dak geschoven, heel raar want je zou denken dat er een wandbekleding gemaakt wordt waar je dan als het waren een dak als zijnde een kapje overheen legt, maar nee, bij deze camper heb je op het dak een platte kunstof plaat liggen en de alu zijwand gaat langs de wand ophoog, volgt de bocht van het dak en gaat dan boven op het platte gedeeldt van het dak onder de kunstof in, als ik die wand nou moet vervangen dan moet ik zeker het dak los maken he???
hopenlijk niet, heeft iemand raadt, ?

alle , maar dan ook ALLE tips zijn welkom.
trouwens v-max, als het goed is heb jij me indertijd een versterkertje/ potmetertje gemaakt voor mijn tomtom ( klopt toch he), dat werkt in ieder geval super, waarvoor nog dank! :thumbup:

grtn butcherke
Partir des vrais amis, c'est mourir un peu !
butcherke
Berichten: 464
Lid geworden op: ma 26 jul 2010, 14:03
Locatie: banholt

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door butcherke »

hallo vrienden, ga volgende week dan toch eens eraan beginnen.
had gehoopt dat er iemand in de buurt zou zijn die mij ( natuurlijk tegen betaling) zou kunnen en willen helpen.
om straks toch via het forum een en ander te kunnen vragen, verduidelijken etc ga ik even een "proef foto "plaatsen van de zieke camper.

dus als het goed is, en het lukt dan krijgen jullie beeld bij mijn verhaaltje.

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 09 apr 2012, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt
Partir des vrais amis, c'est mourir un peu !
butcherke
Berichten: 464
Lid geworden op: ma 26 jul 2010, 14:03
Locatie: banholt

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door butcherke »

hmmm, natuurlijk toch weer iets mis gegaan. :bang:
Partir des vrais amis, c'est mourir un peu !
kraayke

Re: Hulp bij 'natte' camper gevraagd



Bericht door kraayke »

butcherke schreef:hmmm, natuurlijk toch weer iets mis gegaan. :bang:
Nee hoor foto staat erbij.
Plaats reactie