isolatie busje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
scudolang
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 7:37

Re: isolatie busje



Bericht door scudolang »

Dag allen,
De isolatie is uiteindelijk geworden: 1 cm dik x-trem en wat restjes steenwol
De schapenwol die ik zocht bleek niet voorradig en wat er wel lag was veels te prijzig en te dik.

Op bodemplaat eerst alle gleuven (plaat is niet vlak) dichtgelegd met op maat gesneden repen xtrem, die ik vastzette met dubbelzijdig plakband. Vervolgens nog een gehele laag xtrem er over. Alle randen en naden goed afgetaped met ducktape, verder alles ongelijmd omdat op mat gezaagde bodemplaat van 18 mm betonplex er op kwam en dit nu al muurvast ligt. Bisontixgel is echt duur spul dus waar het niet nodig is wil ik het ook niet gebruiken. Geheel komt nog vaster als ik de wanden aan de bodemplaat link via frame voor kasten.
nog te doen:
Wanden en plafond gewoon weer xtrem, als ik wat over heb ga ik de deuren en eventueel dashboard ook hiermee isoleren (trsilllingvrij zou fijn zijn).
Kokers of eigenlijk alle plaatsen waar ik met xtrem niet bij kan, wil ik opvullen met restjes steenwol van een verbouwing. Gewoon alle holtes volproppen en daarna aftapen. Gaten worden later wel netjes afgewerkt.
Nogmaals dank voor de adviezen, laat tzt wel weten of het ook goed gewerkt heeft ja/nee. Vriendelijke groet! :D
Plaats reactie