ideeen bed buscamper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Strikethebell
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 22:01
Locatie: Wolvega

ideeen bed buscamper



Bericht door Strikethebell »

Ik ben bezig met het inrichten van een T5, verlengde uitvoering. Ik wil hierin een bed maken van 1.20 x 2.00 meter. Daarvoor wil ik dan de achterbank omklappen. Samen met zeg maar de hoekenplank krijg je dan een bed van die afmetingen. probleem is dat heterg beroerd slaapt. Een plank, dan 6 cm schuim. We hebben al stoelkussens en 4 cm traagschuimmatjes erbij op gelegd, maar nog niet wat we ervan verwachten.
Nu ben ik op zoek mogelijkheden om het slaapcomfort te verbeteren. Kan ik bijv een lattenbodem gebruiken voor het bankgedeelte? Of zo'n schotelbodem onder het matras (ook in combinatie met de achterbank). Het moet ook nog wel lekker zitten natuurlijk. Wie heeft er een goed idee?

Groet
Albert
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: ideeen bed buscamper



Bericht door de hoekies »

wij hadden in onze VW T 4 camper ook die slaapplaats in gebruik , door het wegklappen van de rugleuning kreeg je een bed van 200 bij 120.
Wij hadden bij Ikea een opdekmatras gekocht wat ik bij het opruimen van het bed met dekbed en al oprolde en dit op de 'hoedenplank" ( deel achter de bank) zoals jij het noemt liet liggen.
Sàvonds bij het bed maken : bank stukje naar voren ( in eerste klik) / rugleunig plat/ matras met dekbed uitrollen / en slapen.
Zo hou je overdag toch je leefruimte
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: ideeen bed buscamper



Bericht door Mickel Moen »

Hoi,

Misschien heb je iets aan mijn oplossing: http://mickelmoen.blogspot.com/2011/10/ ... sie-2.html

Afbeelding

Afbeelding

Veel succes met je project en we zien natuurlijk graag het resultaat.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie