Gat in cabine maken, mag dat?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
bambam1962
Berichten: 15
Lid geworden op: do 15 sep 2011, 21:47

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door bambam1962 »

Ja Myway ik wil er een echte camper van maken! ten eerste, dat ding staat voor onze deur!
Dan wordt het ons vervoer middel als de honden meegaan, en dat is veel, dan heb ik geen bedrijf waar hij grijs op kan!

Ik denk dat het verschil 2288 euro of 720 euro per jaar te groot is om niet te doen.
Mijn eerste camper is ook een bus die gekeurd is als camper, maar ziet er niet als camper uit, niemand die het komt checken.
Lekker voor de deur houden.

dank voor je reactie


Dick
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door hathi »

Bambam de eerste Sprinters zijn v 1996 en in 2000 is enkel de neus [jouw neus] veranderd en CDI motoren ingebouwd
Hans
SunMaster
Berichten: 1421
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 0:31
Locatie: Kleve (D)

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door SunMaster »

Wij zijn al maanden aan het proberen een goedkeuring te krijgen voor het maken van een gat in de achterwand van een Mercedes Sprinter 4x4 dubbelcabine van 2004.
RDW kon daar geen uitsluitsel overgeven en adviseerde bij Mercedes Nederland te informeren en het antwoord was negatief dus geen RDW goedkeuring.
Het advies van Mercedes Nederland is om het in Duitsland te proberen bij Mercedes.
We zijn daar naar de TUV gegaan en ook die durven er zo geen goedkeuring voor te geven.
De TUV gaat nu zelf informeren bij Mercedes Duitsland.
Er wordt aan gewerkt.
Wordt vervolgd.
Groeten,
Jaap
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door hathi »

Sunmaster n 4x4 met dubbele cabine is ook geen doorsnee Sprinter verder schrijft U ook niet waarvoor dit gat is ?verder is mijn jarenlange ervaring niet te veel vragen ,wil je niet in de ambtelijke molen met allerlei tegenstrijdige instanties terecht komen
Hans
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door mcn »

bambam1962 schreef:Mijn eerste camper is ook een bus die gekeurd is als camper, maar ziet er niet als camper uit, niemand die het komt checken.
Lekker voor de deur houden.

dank voor je reactie


Dick
Zou ik niet al te zeker van zijn, zijn er al meer gecontroleerd.

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... tingdienst
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
SunMaster
Berichten: 1421
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 0:31
Locatie: Kleve (D)

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door SunMaster »

hathi schreef:Sunmaster n 4x4 met dubbele cabine is ook geen doorsnee Sprinter verder schrijft U ook niet waarvoor dit gat is ?
Dit gat is bedoeld als doorgang van de cabine naar het woongedeelte.
Groeten,
Jaap
Afbeelding
bambam1962
Berichten: 15
Lid geworden op: do 15 sep 2011, 21:47

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door bambam1962 »

Beste even een update, we hebben de bus nogmaals bekeken, en zien af van verder onderhandelen.
Het heeft puur te maken met het volume, het is te klein.

Maar wat betreft mijn eerste vraag of je een gat mag maken in de achterwand van de cabine om van voren naar achteren te gaan!
Die vraag heb ik aan het RDW gesteld, antwoord was, dat het chasis heel moet blijven. De achterwand is niet anders dan een plaat om het geheel af te sluiten.
En heeft geen dragende functie!

Nu wil het geval dat we wel weer een nieuwe bak hebben gevonden, een Ducato 2.8 jtd met een bak van 4,2 meter, deze is voldoende voor de kooien waar we onze honden in mee kunnen nemen. en dan zelf ruimte voldoende over hebben.

Ik dank jullie allen voor de reactie.

een vriendelijke groet

Dick :bow:
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door mcn »

Succes met de verbouwing van de Ducato! :thumbup:
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Gebruikersavatar
eppos357
Berichten: 335
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 17:53
Locatie: s-Hertogenbosch

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door eppos357 »

Nu je toch een andere Fiat koopt... is mijn reactie niet zo heel vreemd toch, die van informeren bij de FIAT importeur !! Ik had gewoon een vooruitziende geest, bijna eng. Misschien moet ik er iets mee gaan doen, fors betaalde readings houden of zo. :lol:

@ myway en @ loeki : mochten jullie nog iets willen weten over de toekomst, gewoon effe een PB tje naar mij. De eerste is nog gratis !! :lol:
Gille de la Tourette is geen plaats in Frankrijk.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gat in cabine maken, mag dat?



Bericht door hathi »

Wat dit met vooruitziende geest te maken heeft weet ik niet maar in de Achterwand kan gewoon gezaagd worden daar hoef je niemand voor te raadplegen gewoon ,n [afdicht-plaat ]omdat je anders buiten zit en nat wordverder geen enkele functie
Hans
Plaats reactie