Lekkende Burstner camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimwolters
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 12:47
Locatie: boxmeer

Lekkende Burstner camper



Bericht door wimwolters »

Mijn Burstner camper lekt.Bj.1991 geen jonkie dus. Wat is een plan van aanpak ? . Hij lekt in een bovenkastje zo ongeveer twee druppels per dag na een regenperiode. Hoe moet het ?
Laatst gewijzigd door wimwolters op zo 26 feb 2012, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk niet te lang aan gisteren .... kijk liever naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: lekkende Burstner camper.



Bericht door Inferno »

Als dit je eerste lekkage is en de camper is verder droog dan denk ik dat de kitnaden op het dak moeten worden vernieuwd.
Maar eerst even overal meten met een vochtmeter hoe ver het probleem is gevorderd.

langs naden en rond ramen en deuren.
De vloed is ook gevoelig.

Dan (als er verder geen natte wanden zijn) op een droge plek de de kit helemaal verwijderen en nieuwe kit aanbrengen. Ik zou dat door een vakman laten doen. Maar als je handig bent...
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: lekkende Burstner camper.



Bericht door paulus51 »

ja klopt , en wel asap doen desnoods je dak even afdekken met een zijltje tot dat het weer droog is en natuurlijk droog weer
daknaden goed nakijken maar..........

je zegt 2 druppels per dag na een natte periode ? hmm geen condens vorming o.i.d.
ik bedoel 2 druppels is niets lijkt op zweet/condens maar even goed , goed nakijken en goed laten drogen alvorens opnieuw te kitten/dichten :wink:
komt je er niet uit arnhem is dichtbij toch >??


fijne feestdagen x;-)
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Lekkende Burstner camper



Bericht door Toon »

Als je er van overtuigd bent dat het dak lekt zijn de tips die reeds gegeven zijn de eerste stappen
Maar controleer ook eens of het geen condens is
Het is de laatste tijd nogal zeer vochtig weer geweest en als dan de kastjes dicht zijn ontstaat er en behoorlijke koude brug wat echt wel veel condens kan veroorzaken
Probeer een vochtmeter op de kop te tikken en je weet binnen een par minuten de uiteindelijke oorzaak
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimwolters
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 12:47
Locatie: boxmeer

Re: Lekkende Burstner camper



Bericht door wimwolters »

Hallo collega camperraars , Dank alvast voor jullie reactie's. Met al jullie tips kan ik in ieder geval aan het werk. Idd ik woon +/- 55 km van Arnhem verwijderd. In mijn maatschapelijke periode werkte ik in een bouwmarkt en we hadden (nu nog) z.g. vloeibare dakbedekking in het assortiment.Het is een hoogwaardig mengsel van siliconen en bituum hetgeen bij elke temperatuur aangebracht kan worden. Hiermee heb ik alle naden enz. afgestreken maar het lijkt niet de oplossing. Dit zelfde ga ik zsm nog een keer extra doen. Condens is niet waarschijnlijk omdat de druppels bij één bevestigingspunt van het kastje blijven komen. Verder heb ik geen goede kennis van dit probleem en zijn jullie tips en e.v. daadwerkelijke hulp zeer welkom.
Denk niet te lang aan gisteren .... kijk liever naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: Lekkende Burstner camper



Bericht door Gerard Exis »

Ik denk niet dat het de oplossing is om met kit te gaan strijken. Verwijder de aluminum rails en kijk dan eens hoe de huidige kit er voor sta.
Bij twijfel, kit verwijderen, GOED SCHOONMAKEN, opnieuw kitten met bv. sikalastomer en dan de rails terug plaatsen.
Dan heb je in ieder geval de naden goed aangepakt.

Succes.
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Gebruikersavatar
wimwolters
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 12:47
Locatie: boxmeer

Re: Lekkende Burstner camper



Bericht door wimwolters »

Hoy Gerard en andere tipgevers ,

Vandaag , het was goed weer , de dakkoffer eraf gehaald omdat ik het mogelijk achte dat daaronder iets loos was.
Tot mijn verbazing ontdekte ik 5 kleine gaatjes waarmee vroeger waarschijnlijk een andere dakkoffer gemonteerd is geweest. Deze gaatjes waren niet afgedicht en lijkt het mij heel wel mogelijk dat dit het probleem is.
Je zou zeggen dat ik het dan eerder had moeten merken maar , we hebben de camper nog maar enkele maanden en hebben waarschijnlijk deze zomer zo'n druppeltje achteloos weggepoetst. Nu dus maar afwachten nadat ik alle gaten en gaatjes nu grondig heb gedicht.

Fijne kerst voor jullie allemaal. Mogelijk treffen we elkaar a.s. voorjaar/zomer ergens in Europa.
Laatst gewijzigd door wimwolters op za 24 dec 2011, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk niet te lang aan gisteren .... kijk liever naar de toekomst.
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Lekkende Burstner camper



Bericht door hymertje644g »

Voor hetzelfde heb je nu flink wat water in het plafond/de wand(en) van je camper, dat er maar op 1 plaats uitkomt met enkele druppeltjes per uur. Dat water kan behoorlijke schade aanrichten, o.a. houtrot en aluminiumrot. Op z'n ergst is dit al gebeurd. Lees het topic van blazing amber; Mobilvetta is rot, er maar eens op na
Ik adviseer je dan ook je camper na te (laten) meten op ingesloten vocht en zo nodig maatregelen te treffen.
Helaas heb ik geen verstand van dit onderwerp, maar op dit forum zitten vast wel "experts" die je kunnen adviseren.

Greetz, hymertje
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Gebruikersavatar
wimwolters
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 12:47
Locatie: boxmeer

Re: Lekkende Burstner camper



Bericht door wimwolters »

Hoy Hymertje ,
Jouw opmerking over aanwezig vocht hield mij ook bezig. Ik hen nu midden in de natte plaats een mooi rond gat gezaagd (+/-10cm) waaruit nu ook vocht ontsnapt. Verder heb ik het gehele plafond afgetast en hoop dat de natte cirkel van ongeveer 'n halve meter nu gaat drogen. Ik verwarm en ventileer de camper nu continue. Dus de komende dagen maar zien hoe het er voorstaat.
Denk niet te lang aan gisteren .... kijk liever naar de toekomst.
Gebruikersavatar
henripos116
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 30 sep 2011, 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Lekkende Burstner camper



Bericht door henripos116 »

Hoi ,

In ieder geval bij de action ofzo een grote hoeveelheid vochtvreters halen (kosten geen drol ) en die op alle mogelijke plaatsen zetten , vooral in de buurt van de lekkage !!!

Zelfs al heb je geen lekkage dan is dit tijdens deze natte maanden heel verstandig om te doen...


Succes !!! Henri.
Wie zijn oude camper niet eert.....is een nieuwe niet weerd....!!
Plaats reactie