oke wim luister, en al dat geneuzel over torderen e.d. heb jij nu even iets aan
je wilt een bakwagen ombouwen naar camper prima !
cabine rust op rubbers zeg je ook prima, dit zijn trillings rubbers
zelfde type nemen en monteren onder de opbouw opbouw cabine vastmaken met opening zoals je wilt het geheel is dan inderdaad 1 geheel en heeft verder niets meer te maken met torderen o.i.d van dien aart ,
geloof me op deze manier kan je het zo doen
dus de opbouw niet kaal "vast" zetten maar door middel van de zelfde type of sterkte rubbers
en tussen de cabine en opbouw ook een rubber strip gebruiken
deze cabine rubbers zijn als het goed is trillings dempers niets meer of minder
oja kom je er niet uit rij dan even naar arnhem leg het je met alle plezier uit
mvg Paul
Arnhem
wim609 schreef:Beste mensen,
We hebben met elkaar aardig wat heen en weer gepraat, waarvoor overigens dank, maar jammergenoeg is er blijkbaar niemand die met het door mij geschetste probleem zelf ervaring heeft. D.w.z. de cabine van de MB609 staat op rubbers en er komt een hulpchassis op het bestaande chassis, welke op de punten waar voorheen de laadbak vast gemaakt zat, dit hulpchassis nu vastgezet wordt. Op dit hulpchassis wordt vervolgens de casco-opbouw gemaakt. Maar hoe verhoudt zich de casco-opbouw t.o.v. de cabine? Toch scheurtjes na een paar jaren tussen opbouw en cabine? (Let wel: de mb609 is voor wegvakanties /on-road.)
Wie kan hier uit ervaring iets over zeggen. Of wie kent iemand die een dergelijke camper, liefst zelfs een MB 609 heeft? Deze MB609 zijn er wel, want ik zie ze wel eens rijden, vooral in Duitsland.
Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Wim609