Matrassen duur?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Matrassen duur?



Bericht door Gerard Exis »

Gezien ik in Roemenie woon heb ik de mogelijkheid om de camper heel betaalbaar te bouwen (onderhouden). Immers ik kan een keuze maken waar ik de aankopen doe, in Nederland of in Roemenie. Nu heb ik hier gekeken voor een matras, ik kan hier een matras laten maken exact volgens model (ik dus een frans bed in de mercedes 508) en maten zoals ik wens, de dikte van de matras is 24 cm en 3 jaar garantie.
De prijs die ik moet betalen is 147 euro, is dit een goede prijs? Ik ben totaal niet thuis in matrassen en het probleem is dat ik een afwijkend model (maat) heb om te vergelijken. Natuurlijk is het geen super de luxe kwaliteit echter ook niet echt het slechtste wat er is. Ik ben bij die fabriek geweest die de matrassen maakt en heb er dus diverse gezien, daarom schat ik in dat de kwaliteit een "middelmaat" is.
Ben benieuwd of de prijs goed is?
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Matrassen duur ?



Bericht door VAN-tastique »

Hallo Gerard,

Voor een matras op maat gemaakt is dat zeker geen slechte prijs, ervan uitgaande dat de kwaliteit van het matras goed is.
24 Cm is best wel dik, dus ik neem aan dat je er vorstelijk op zal kunnen slapen (neemt wel behoorlijk plek in, maar je hebt waarschijnlijk de ruimte in je 508).
Ik vind ons "koudschuim matras" van 17 cm al behoorlijk dik, en heb het ook op maat laten maken, ik was beduidend meer dan 200 euro kwijt.
Koudschuim vormt zich mooi naar je lichaam en ligt heerlijk.

Succes met je keuze!

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Matrassen duur ?



Bericht door Goldedition »

dikke maand geleden 1 laten maken voor Frans bed (140*200), koudschuim.
via een campingwinkelk
Wel erg degelijke kwaliteit
600 euro
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Matrassen duur?



Bericht door BP 2 »

Goldedition,
Ik denk dat jou prijs realistsich is. Er zijn zoveel verschillende PU-schuimsoorten dat het zomaar prijzen vergelijken bijna onmogelijk is.
Wij hebben 5 jaar geleden 2 matrassen laten maken van 12 cm bestaande uit 4cm elastisch schuim (visco65) en onderlaag 8 cm koudschuim met hoge veerkracht (HR45) en hebben daarvoor ongeveer €500 betaald. Wij hebben zelf wel de (echte) alcantara geleverd om deze te bekleden.
De getallen 65 en 45 geven de densiteit aan van de producten.
Een matras is erg belangrijk en het is best van niet te veel op de prijs te letten en bijgevolg beter wat meer te betalen en goed te kunnen slapen dan goedkoper en ze na korte tijd toch te moeten vervangen.

BP 2
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Matrassen duur?



Bericht door Hoofdnoorman »

Lijkt mij een keurig nette prijs.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: Matrassen duur?



Bericht door Gerard Exis »

Dank voor de reacties. Zoals ik al eerder opmerkte begrijp ik best dit matras niet kan tippen aan de kwaliteit van de matrassen van 600, 700 euro. Vergelijken van een Mercedes met een Trabant heeft ook geen zin. Ook begrijp ik dat een goed matras belangrijk is, maar je kan je geld maar 1 keer uitgeven, er zullen vele op dit forum zijn die 600 a 700 euro voor een matras kunnen betalen, ik val daar niet onder, simpel omdat ik gewoon nog veel moet investeren in andere zaken, je moet nu eenmaal keuzes maken. Dus ik zie dit als een "tijdelijke" oplossing, gaat het matras 3 seizoenen mee, prima! Gooi ik hem daarna weg en koop een "goede" of misschien weer zo'n zelfde om daar weer 3 jaar mee vooruit te kunnen.
Voor mij gaat het erom dat ik niet teveel betaal, ik heb geen ruzie met m'n geld, vandaar.
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Matrassen duur?



Bericht door Bert.H »

Ik heb een matras laten maken hier in Belgie bij http://www.jmb-matrassen.be van 130cm bij 200cm en 24cm dik dus een verenmatras geen koudschuim en de prijs was 220€. Als ik een koudschuim had genomen was ik er een dikke 600€ voor kwijt geweest.



bert.h
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Matrassen duur?



Bericht door paulus51 »

een hele nette prijs gerard,
en smaken verschillen voor iedereen,
en je kosten plaatje / budget maakt ook niet uit,
goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn

x;-) fijne kerstdagen en een voorspoedige 2012 ! x;-)
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Matrassen duur?



Bericht door de Jonckheer »

Een goed matras is heel belangrijk voor je nachtrust en je lichamelijk welzijn. Wij hebben bewust gekozen in de camper voor een pocketveren matras, exact dezelfde als die wij thuis gebruiken. Had mijn wederhelft vroeger in de caravan altijd gewenning problemen de eerste 2 nachten, daarvan is nu geen sprake omdat niet alleen de matras maar ook de hoofdkussens hetzelfde zijn als thuis. Het is denk ik met matrassen net als veel andere dingen een "alle waren naar zijn geld" en omdat een slecht matras lichamelijke klachten kan geven niet iets om op te bezuinigen. Dan zijn er wel vele andere zaken te bedenken waar op bezuinigd kan worden als het een financieel probleem is.
Een matras moet je ook proberen en niet kopen omdat ie goedkoop is want dan kun je er blindelings een bij Leen bakker of de Kwantum gaan halen. Niet dat die per definitie slecht zijn maar waarschijnlijk beter geschikt voor jonge mensen waarbij de kwaliteitseisen minder zwaar wegen. Van mezelf kan ik zeggen dat het mij vroeger geen bal uitmaakte waar ik op sliep maar inmiddels is dat wel veranderd en is ook voor mij een goed bed belangrijk.
Gebruikersavatar
gretho
Berichten: 8
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 20:02
Locatie: Egmond

Re: Matrassen duur?



Bericht door gretho »

Vanmiddag zijn we in ijmuiden geweest bij http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl
We hebben ons laten informeren over een nieuw matras in onze hymer B655
Diverse matrassen mochten we uit proberen, de ene hard en de ander weer wat zachter. Aan jou de keus.
Hij heeft voor ons een offerte gemaakt voor een frans bed, matr.koudschuim 45 medium en 14 cm dik. met hoes coolpus wit, wasbaar op 40 graden.
De prijs kwam totaal op € 294. Levertijd ongeveer 2 weken.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Matrassen duur?



Bericht door M2 »

Wij hebben deze bij Ikea gehaald en zelf op maat gesneden.
Een enorme verbetering met het standaard matras van onze camper.

groet,
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Plaats reactie