Een absorptiekoelkast moet je alleen maar op 12V laten werken als je rijdt.
Als je vrij staat dan op gas.
Normaal gesproken is de schakeling ook met een relais, wat pas inschakelt als de dynamo draait.
Een HH accu mag je niet volledig ontladen. Bij 50% ontlading is het verstandig om te stoppen anders heeft je accu geen lang leven. Er zijn accu's die je wat verder kunt ontladen, maar houd die 50% maar aan.
Het gasverbruik is afhankelijk van het type, maar ligt tussen de 250-300 gram per 24uur
DB180
- Transitcampertje
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 14:57
- Locatie: Nijlen, Belgie
Re: DB180
Ok, zal er een relais tussen zetten om de koelkast te laten schakelen op de motor.
Wederom thx voor alle info !
Grtz Kurt.
Wederom thx voor alle info !
Grtz Kurt.
Ex Ducato 2007 met RIMOR Europeo 5 opbouw
Heden Ford Transit zelfbouw project (100 percent)
+ van 2012 tot 2014 Fiat Ducato '99 met Auto Roller 3 opbouw ! = opgeblazen op controle
Heden Fiat Ducato 2007 met Miller opbouw !
Bis vivit qui bene vivit !
Heden Ford Transit zelfbouw project (100 percent)
+ van 2012 tot 2014 Fiat Ducato '99 met Auto Roller 3 opbouw ! = opgeblazen op controle
Heden Fiat Ducato 2007 met Miller opbouw !
Bis vivit qui bene vivit !
-
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: do 14 mei 2009, 9:16
Re: DB180
Nee, je kunt de huishoudaccu hooguit tot de helft ontladen zonder blijvende schade aan te richten.Transitcampertje schreef:
10 ampere is idd wel veel, maar HH accu kan je toch bijna volledig ontladen, niet ?
Grtz Kurt.
De absorptiekoelkast koelt matig op 12V en goed op 230V en op gas. Zeker als je 's zomers ergens stil staat is de 12V stand niet echt geschikt.
Die stand kun je gebruiken om tijdens het rijden de temperatuur die de spullen in de koelkast hebben wat op peil te houden (of eigenlijk niet te hoog op te laten lopen). Veel mensen koelen de spullen dus voor ze wegrijden en zetten de koelkast ook al enige uren aan op 230V.
Voor koelen zonder paalstroom is gas toch echt een goede optie.
Groet,
Peter
Peter