Inrichtingseisen niet volledig?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
iTsMe(jan)

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door iTsMe(jan) »

Dat blok is virtueel.

Als je voldoet aan de standaard eisen prima.
Afmetingen bed , twee zitplaatsen in de campeerruimte , stahoogte , vastgemonteerde kook gelegenheid met spoelbak op de minimale aangegeven hoogte , afsluitbare opbergruimte , tafeltje
Dat alles moet gewoon vanuit de campeerrruimte goed bereikbaar zijn
Je toegang via de achterdeuren lijkt mij ook prima , wat lastig wellicht met indelen

En er zijn er zat die met een stealth camper rijden , dus van buitenaf bijna niet als camper te herkennen ;;-)
Hobbyiste
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 19:28

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Hobbyiste »

Jan, dit is het duidelijkste antwoord wat ik kon krijgen, dus veel dank daarvoor!

De toegang via de achterdeuren is zeker niet lastig, omdat ik dan direct in het zitgedeelte kom.
Mijn twijfelaar bed hijs ik met 2 takels tot aan het plafond op zodat ik daar niet overheen hoef te klimmen en dan heb ik meteen een bergruimte voor een comfortabel matras.

Ik ben nogal blij met je antwoord, omdat ik dan met het plaaten van die zijdeur desnoods tot het voorjaar kan wachten.
Als ze dat nou in jouw bewoordingen zo in die regelementen hadden gezet dan had ik het wel in 1 keer begrepen.

Ik ben dus ook met de reacties van anderen een stuk verder geholpen, bedankt daarvoor
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Cee Pee »

Hobbyiste schreef:maar een dommerik als ik zou net zo goed aan kunnen nemen dat als dat blok in bijvoorbeeld een VW transporter zou passen ik daar naar believen ook van alles in zou kunnen bouwen
Zo dom is dat nu ook weer niet, sterker nog, het is juist. :thumbup:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Hobbyiste
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 19:28

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Hobbyiste »

Cor, ik wist niet dat dat zogenaamde blok slechts virtueel was, waarom zetten ze dat er dan niet bij?
Het doel van regelgeving is toch naar mijn idee om aan te geven waar mensen zich aan te houden hebben en toch niet om ze al gokkend het bos in te sturen?

Ik denk dat ik daar maar eens een pittige mail over ga sturen naar de belastingen en de rdw.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Cee Pee »

Heb je ooit weleens iets vernomen van de overheid wat duidelijk is, ik denk het niet, ze hebben er speciaal ambtenaren voor in dienst die het zo moeilijk mogenlijk op papier moeten zien te krijgen. :lol3: :lol3:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Hobbyiste
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 19:28

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Hobbyiste »

Dat is waarom ik het dan ook structureel "de belastingen" blijf noemen en niet die nieuwe naam van ze, want op een dergelijke "dienst" zit ik niet te wachten. :lol:
Tis dat we met ze moeten leren leven.
iTsMe(jan)

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door iTsMe(jan) »

Doe dat mailtje maar als de camperkeuring achter de rug is , jaag die gasten nu maar niet tegen je in het harnas want enige willekeur is die instantie niet vreemd , helaas.

En als je doorgaat voor het kwarttarief , hou er rekening mee dat er onaangekondigd een inspekteur bij je op de stoep kan staan.
Als op zo,n moment bv je keukenblok er niet in zit ben je goed zuur .
Hobbyiste
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 19:28

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Hobbyiste »

Nou jan, ik was toch echt niet van plan mijn woonbakkie voor andere dingen te gaan gebruiken dan er in te bivakkeren hoor.
Het enige moment dat dat keukenblokje er uit zal gaan is als er iets aan kapot gegaan is, dus daar hoef ik niet zo bang voor te zijn.
iTsMe(jan)

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door iTsMe(jan) »

Hou het gewoon even in gedachten , thats all

Enne wij zijn hier altijd tuk op plaatjes van zo,n " woonbakkie "
:thumbup:

Succes
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Blauwkous »

Je hebt een pb'tje van mij.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Hobbyiste
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 19:28

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Hobbyiste »

Is eigenlijk wel een lollig idee om er foto's van te maken.
Ik moet toch de hele bak weer leeghalen, inclusief de vloer en de isoaltieplaten, want ik heb gemerkt dat ik te maken heb met een ernstig vochtprobleem.
Blij dat ik er nu achter kom, nu alles nog los staat, dan is het wat makkelijker te verhelpen.

Ik had de hele bak van de vloer tot het plafond geisoleerd met polystyreen platen, die ik tussen de spijlen van de bak had geschoven.
De spijlen en de dakranden staan echter in direct contact met de buitenlucht en die vormen dus zgn "koudebruggen" waarop direct condens ontstaat als de binnentemperatuur ook maar iets hoger is dan de buitentemperatuur.
Ik heb dus 2 opties, of naast elke stijl twee gaatjes in de vloer boren en gootjes onder de dakranden maken zodat het vocht weg kan lopen, of de wanden helemaal vol spuiten met purschuim.
Eerst de boel maar eens leeghalen, daarna zien we wel verder.
Hobbyiste
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 19:28

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Hobbyiste »

Paul en Rita,
Ik ben nieuw op dit forum,wat is een pb'tje?
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Bluesart »

PB(tje) is een afkorting voor persoonlijk bericht(je).

Op een forum heb je een persoonlijke mailbox waarin je berichten kunt ontvangen en versturen.

Bovenaan de pagina's staat naast help ... nieuwe berichten.
Als dat aanklikt kom je in je mailbox.

Lijkt een beetje op email, maar dan via het forum.

Onder ieder berichtje van iemand op het forum zie je ook een knop pb
Als je die aanklikt kun je een persoonlijk berichtje sturen n.a.v. dat onderwerp aan de betreffende persoon, dat wordt dan gelijk ingevuld.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Hobbyiste
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 19:28

Re: Inrichtingseisen niet volledig?



Bericht door Hobbyiste »

Ik had het al door, heb geprobeerd een berichtje terug te sturen maar weet niet hoe ik iets dergelijks moet verzenden want het blijft maar in de uitbox staan.
Maar ik heb meteen de optie voor priveberichten uitgeschakeld omdat ik vind dat het de functie van een forum teniet doet als mensen mij berichten gaan sturen waar anderen dan niet meer op kunnen reageren.
Ik hou er namelijk niet zo van om andere mensen buiten te sluiten op een medium als dit.
Plaats reactie