Ons Embeetje
- van der Vaart
- Berichten: 459
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
- Locatie: Friesland
- van der Vaart
- Berichten: 459
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
- Locatie: Friesland
Re: Ons Embeetje
http://img215.imageshack.us/img215/7715/foto0119m.jpg
Zo de eerste kampeerdagen zitten erop, we hadden het slechter kunnen treffen
Zo de eerste kampeerdagen zitten erop, we hadden het slechter kunnen treffen
- van der Vaart
- Berichten: 459
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
- Locatie: Friesland
Re: Ons Embeetje
Zo weer een update met foto's, het zeil sprak ons bij nader inzien niet aan,
we hebben er tapijttegels in gelegd en een loper versneden voor de cabine.
We hebben er een prachtige reis opzitten, de "Duitse Alpenstrasse"
en via Oostenrijk terug, niks geen malheur gehad, zelfs een pas van bijna 1900 meter zonder mankeren op gekomen naar beneden werd het iets spannender, de bus is toch al met al wel 4000kg, we daalden iets te snel en de remmen hadden het zwaar, ze roken en rookten behoorlijk
Gelukkig had Pieter voordat we weg gingen toch nog maar de remblokken vervangen
Wat een geluk dat je nu overal kunt staan en toch de accu's vol houdt door de zon, die deze vakantie volop scheen.
groet Pietsje
we hebben er tapijttegels in gelegd en een loper versneden voor de cabine.
We hebben er een prachtige reis opzitten, de "Duitse Alpenstrasse"
en via Oostenrijk terug, niks geen malheur gehad, zelfs een pas van bijna 1900 meter zonder mankeren op gekomen naar beneden werd het iets spannender, de bus is toch al met al wel 4000kg, we daalden iets te snel en de remmen hadden het zwaar, ze roken en rookten behoorlijk
Gelukkig had Pieter voordat we weg gingen toch nog maar de remblokken vervangen
Wat een geluk dat je nu overal kunt staan en toch de accu's vol houdt door de zon, die deze vakantie volop scheen.
groet Pietsje
Re: Ons Embeetje
Als je met rokende remmen aankomt heb je één of meerdere versnelingen te hoog gereden bij het afdalen. Wij hebben met 3500kg nog nooit hete remmen gehad bij diverse Alpenpassen, ook niet afgelopen zomer bij 35C in de Dolomieten, 4 passen achterelkaar. (vanwege een wegafsluiting)
Groetjes,
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Rob
Dethleffs Trend T 6617
- van der Vaart
- Berichten: 459
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
- Locatie: Friesland
Re: Ons Embeetje
Ja dat was ons toen ook wel duidelijk, de weg daalde vooral in een tunnel ontzettend snel, daar waren we niet helemaal op voorbereid.
Maar om in dezelfde versnelling te dalen als je de berg opgeklommen bent ( zoals iedereen aanraad die er nooit heeft gereden met een vrachtwagen)
is ook geen doen, dan giert en brult de moter veel te veel.
Maar om in dezelfde versnelling te dalen als je de berg opgeklommen bent ( zoals iedereen aanraad die er nooit heeft gereden met een vrachtwagen)
is ook geen doen, dan giert en brult de moter veel te veel.
Re: Ons Embeetje
Toch is dat wel de manier. Als het echt steil gaat in zijn derde of tweede versnelling de toeren op laten lopen tot een paar honderd toeren onder het maximum, afremmen tot zo'n duizend toeren minder en dan weer op laten lopen enz. voel je na een tijdje vanzelf wel aan.
Groetjes,
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Re: Ons Embeetje
Tussen de tachograaf en de snelheidsmeter zit een toerenteller.
Zolang je niet teveel uitzwaait richting 'rood' zou het moeten kunnen.
En kabaal maakt ie zeker, maar dat doet ie op de snelweg ook
Zolang je niet teveel uitzwaait richting 'rood' zou het moeten kunnen.
En kabaal maakt ie zeker, maar dat doet ie op de snelweg ook
- van der Vaart
- Berichten: 459
- Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
- Locatie: Friesland
Re: Ons Embeetje
Kabaal op de snelweg hebben we nog niet gevonden/gehoord, dat valt reuze mee als je het vergelijkt met een VW LT 6 cilinder diesel ('81)
Zo ook de toerenteller, die zit er niet in/op?
Dat wordt een projectje voor herfst of lente.
Pieter zegt/vraagt het volgende: hoe doen jullie het dan als de berg stijgt met zeg 16% en daalt met 10%
Dan kun je tocht niet met 50km/u naar beneden?
Wat is dan jullie strategie?
Zo ook de toerenteller, die zit er niet in/op?
Dat wordt een projectje voor herfst of lente.
Pieter zegt/vraagt het volgende: hoe doen jullie het dan als de berg stijgt met zeg 16% en daalt met 10%
Dan kun je tocht niet met 50km/u naar beneden?
Wat is dan jullie strategie?
Re: Ons Embeetje
Ik ga zo snel naar beneden als ik veilig en plezierig vind, is afhankelijk van de toestand van het wegdek, bochten, breedte enz.
Dezelfde versnelling afdalen als waarmee je gestegen bent is een richtlijn meer niet, als je te vaak moet bijremmen zal je een versnelling lager moeten en dan maar langzamer naar beneden.
Dezelfde versnelling afdalen als waarmee je gestegen bent is een richtlijn meer niet, als je te vaak moet bijremmen zal je een versnelling lager moeten en dan maar langzamer naar beneden.
Groetjes,
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Re: Ons Embeetje
Oh, ik had verwacht dat die 'luxe' bij de politie er wel op zou zitten.... ik heb er wel 1 in.van der Vaart schreef:Kabaal op de snelweg hebben we nog niet gevonden/gehoord, dat valt reuze mee als je het vergelijkt met een VW LT 6 cilinder diesel ('81)
Zo ook de toerenteller, die zit er niet in/op?
Dat wordt een projectje voor herfst of lente.
Maar goed, zonder dat kun je toch ook wel horen wat te gek wordt.
Wat de herrie betreft, zowel jij als ik hebben 'm aardig geïsoleerd, dat scheelt wel ja!
Laatst gewijzigd door Richie op vr 31 aug 2012, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ons Embeetje
En dat is de beste oplossing!Trebor953 schreef:Ik ga zo snel naar beneden als ik veilig en plezierig vind, is afhankelijk van de toestand van het wegdek, bochten, breedte enz.
Dezelfde versnelling afdalen als waarmee je gestegen bent is een richtlijn meer niet, als je te vaak moet bijremmen zal je een versnelling lager moeten en dan maar langzamer naar beneden.
Ik was pas nog in Fr & Dld, en daar had ik ook wat afdalingen, maar ik doe kalm aan hoor: tijd zat
Re: Ons Embeetje
Ik ben van de zomer de provinciale weg naar Innsbruck, vanuit Duitsland gereden, deze daalt over 4 km 16% .en dat is een best gat waar je inkijkt.van der Vaart schreef:Pieter zegt/vraagt het volgende: hoe doen jullie het dan als de berg stijgt met zeg 16% en daalt met 10%
Dan kun je tocht niet met 50km/u naar beneden?
Wat is dan jullie strategie?
Het staat duidelijk aangegeven dus je kun je eigen er op voorbereiden.
Op tijd terug schakelen naar zijn 2 de versnelling, en dan gas los en omlaag rollen.
Als het toerental te hoog oploopt/teveel herrie,
kort maar krachtig remmen, tot je voor je gevoel bijna stil staat,
dan rem weer los en je rolt weer naar beneden.
Dan weer bij teveel toeren/herrie het zelfde verhaal.
Op deze manier kunnen je remmen gewoon goed koelen en heb je geen problemen.