Ons Embeetje

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

Re: Ons Embeetje



Bericht door van der Vaart »

Dank je wel Grumble,

Heb jij ook foto's van je MB?

groet Pietsje
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

Re: Ons Embeetje



Bericht door van der Vaart »

http://img215.imageshack.us/img215/7715/foto0119m.jpg

Zo de eerste kampeerdagen zitten erop, we hadden het slechter kunnen treffen :clap:
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

Re: Ons Embeetje



Bericht door van der Vaart »

Zo weer een update met foto's, het zeil sprak ons bij nader inzien niet aan,
we hebben er tapijttegels in gelegd en een loper versneden voor de cabine.
We hebben er een prachtige reis opzitten, de "Duitse Alpenstrasse"
en via Oostenrijk terug, niks geen malheur gehad, zelfs een pas van bijna 1900 meter zonder mankeren op gekomen naar beneden werd het iets spannender, de bus is toch al met al wel 4000kg, we daalden iets te snel en de remmen hadden het zwaar, ze roken en rookten behoorlijk :oops:
Gelukkig had Pieter voordat we weg gingen toch nog maar de remblokken vervangen :thumbup:
Wat een geluk dat je nu overal kunt staan en toch de accu's vol houdt door de zon, die deze vakantie volop scheen.

groet Pietsje
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Ons Embeetje



Bericht door Trebor953 »

Als je met rokende remmen aankomt heb je één of meerdere versnelingen te hoog gereden bij het afdalen. Wij hebben met 3500kg nog nooit hete remmen gehad bij diverse Alpenpassen, ook niet afgelopen zomer bij 35C in de Dolomieten, 4 passen achterelkaar. (vanwege een wegafsluiting)
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

Re: Ons Embeetje



Bericht door van der Vaart »

Ja dat was ons toen ook wel duidelijk, de weg daalde vooral in een tunnel ontzettend snel, daar waren we niet helemaal op voorbereid.
Maar om in dezelfde versnelling te dalen als je de berg opgeklommen bent ( zoals iedereen aanraad die er nooit heeft gereden met een vrachtwagen)
is ook geen doen, dan giert en brult de moter veel te veel.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Ons Embeetje



Bericht door Trebor953 »

Toch is dat wel de manier. Als het echt steil gaat in zijn derde of tweede versnelling de toeren op laten lopen tot een paar honderd toeren onder het maximum, afremmen tot zo'n duizend toeren minder en dan weer op laten lopen enz. voel je na een tijdje vanzelf wel aan.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Ons Embeetje



Bericht door Richie »

Tussen de tachograaf en de snelheidsmeter zit een toerenteller.
Zolang je niet teveel uitzwaait richting 'rood' zou het moeten kunnen.
En kabaal maakt ie zeker, maar dat doet ie op de snelweg ook ;;-)
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

Re: Ons Embeetje



Bericht door van der Vaart »

Kabaal op de snelweg hebben we nog niet gevonden/gehoord, dat valt reuze mee als je het vergelijkt met een VW LT 6 cilinder diesel ('81)
Zo ook de toerenteller, die zit er niet in/op?
Dat wordt een projectje voor herfst of lente.

Pieter zegt/vraagt het volgende: hoe doen jullie het dan als de berg stijgt met zeg 16% en daalt met 10%
Dan kun je tocht niet met 50km/u naar beneden?
Wat is dan jullie strategie?
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Ons Embeetje



Bericht door Trebor953 »

Ik ga zo snel naar beneden als ik veilig en plezierig vind, is afhankelijk van de toestand van het wegdek, bochten, breedte enz.
Dezelfde versnelling afdalen als waarmee je gestegen bent is een richtlijn meer niet, als je te vaak moet bijremmen zal je een versnelling lager moeten en dan maar langzamer naar beneden.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Ons Embeetje



Bericht door Richie »

van der Vaart schreef:Kabaal op de snelweg hebben we nog niet gevonden/gehoord, dat valt reuze mee als je het vergelijkt met een VW LT 6 cilinder diesel ('81)
Zo ook de toerenteller, die zit er niet in/op?
Dat wordt een projectje voor herfst of lente.
Oh, ik had verwacht dat die 'luxe' bij de politie er wel op zou zitten.... ik heb er wel 1 in.
Maar goed, zonder dat kun je toch ook wel horen wat te gek wordt.
Wat de herrie betreft, zowel jij als ik hebben 'm aardig geïsoleerd, dat scheelt wel ja!
Laatst gewijzigd door Richie op vr 31 aug 2012, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Ons Embeetje



Bericht door Richie »

Trebor953 schreef:Ik ga zo snel naar beneden als ik veilig en plezierig vind, is afhankelijk van de toestand van het wegdek, bochten, breedte enz.
Dezelfde versnelling afdalen als waarmee je gestegen bent is een richtlijn meer niet, als je te vaak moet bijremmen zal je een versnelling lager moeten en dan maar langzamer naar beneden.
En dat is de beste oplossing!
Ik was pas nog in Fr & Dld, en daar had ik ook wat afdalingen, maar ik doe kalm aan hoor: tijd zat :-)
Jvdberg

Re: Ons Embeetje



Bericht door Jvdberg »

van der Vaart schreef:Pieter zegt/vraagt het volgende: hoe doen jullie het dan als de berg stijgt met zeg 16% en daalt met 10%
Dan kun je tocht niet met 50km/u naar beneden?
Wat is dan jullie strategie?
Ik ben van de zomer de provinciale weg naar Innsbruck, vanuit Duitsland gereden, deze daalt over 4 km 16% .en dat is een best gat waar je inkijkt. :DD
Het staat duidelijk aangegeven dus je kun je eigen er op voorbereiden.
Op tijd terug schakelen naar zijn 2 de versnelling, en dan gas los en omlaag rollen.
Als het toerental te hoog oploopt/teveel herrie,
kort maar krachtig remmen, tot je voor je gevoel bijna stil staat,
dan rem weer los en je rolt weer naar beneden.
Dan weer bij teveel toeren/herrie het zelfde verhaal.

Op deze manier kunnen je remmen gewoon goed koelen en heb je geen problemen.
Plaats reactie