Project-C "Blue in Motion"

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
camperjan
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 29 aug 2005, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door camperjan »

Goed bezig, volg het met belangstelling!
Het is een echte Hobby 600 TD Ducato van 1988
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door bergstel »

hansietersteege schreef:gefeiciteerd hoor! goed nieuws.

Ik snap trouwens je idee met de lier voor het hefbed nog niet helemaal,
kan je dit ook met een schetsje aangeven?
Afbeelding
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door eef van baal »

misschien is het met een rolluikmotor ook goed te doen, maar die is dus een stuk compacter.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door bergstel »

@Eef...

daar had ik bij het eerste ontwerp, nog voor ik aan de kruisscharnieren begon, ook over gedacht...

Ik kende het systeem van Project2000 waarbij er een kruising tussen lier en rolluikmotor onder het bed aanwezig is en het geheel aan 4 banden omhoog liert...

heb zelfs internet afgezocht maar ben een rolluik of buismotor ( zoals die dingen in vakjargon heten ) op 12volt niet tegen gekomen.....

Zelf maken werd me te omslachtig en te duur....
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
JoopL
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 20:39

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door JoopL »

Buismotor op 12V bestaat wel, is nog maar kort op de markt. Heb er vorige week een gekocht om een hefbedconstructie mee te bouwen. De motor is mooi compact en kan op een diameter van 52mm 140kg trekken! (35nm).
Kijk maar eens op Solarmotors.nl.
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door bergstel »

Inderdaad een mooi alternatief.. al kan ik m helaas niet meer toepassen. Het frame voor het bed was al klaar.. kan daar de buismotor alleen nog maar onder hangenin vergelijk tot de lier die ik nog wel gedeeltelijk kan verzinken in de constructie waarmee de opbouwhoogte van de buismotor uiteindelijk hoger uitkomt dan die van bij de lier.... Daarnaast kan ik geen montage punten voor een band of zo op de voorste punten van de boven constrcutie maken......
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door JoepVanDerVen »

Schitterend project
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door bergstel »

Na een lange stilte hier op het forum, verbouwen van woonhuis inmiddels ook in volle gang en eist de nodige vrije tijd, weer een update..

Tijdens het pinksterweekeind zijn we voor het eerst met de camper op pad geweest... op een paar kleine puntjes na ( een pannenlade welke uit de geleider komt, een verstopt gaspitje en een bevriezende gasfles bij vol gebruik van de verwarming na meerdere uren) voldeed de camper prima.. indeling en bedden voldeden prima aan de verwachtingen.

Enkel het verbruik van de bus viel een beetje tegen.... met al het expirimenteren bij welke snelheid hij nu het lekkerst loopt, minste lawaai maakt en wat de topsnelheid is hebben we gemidels 1:5,6 gereden.... We hopen dat het met wat rustiger aandoen wat beter gaat...


Vandaag, 21/5 was de dag van de keuring ( gelijkvormigheidsprocedure ).. Viel allemaal reuze mee.. mocht me om 7.00 in Geel melden en goed 8.15 stond ik terug buiten... Betaald en wel..
Goedgekeurd.... op voorwaarde dat ik m terug laat zien met een Sensor op de instaptrede en een schets van de indeling langsbreng.
Overigens wel jammer dat in het OK van Mercedes Benz was opgenomen dat enkel de zitplaatsen conform de huidige wetgeving waren toegestaan..... Zullen we onze kinderen toch thuis moeten laten op vakantie ;-)
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door bergstel »

Zo.. zijn inmiddels 3 weken met de camper naar Noorwegen geweest.. en ik moet zeggen het is me niet tegen gevallen.. Sterker nog.. alles functioneerde prima en het is een heerlijke camper gebleken om met z'n viertjes mee op pad te gaan.

Bij thuiskomst lag er een brief op de mat van de federale dienst motorvoertuigen... Goed nieuws... het gelijkvormigsattest als camper !!!! Daarmee is het blauwe kasteel nu officieel geen vrachtwagen meer !!
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door Navigator »

Duurt dat bij jullie drie maanden (gelijkvormigheidsprocedure) ????????? :crazy:
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: Project-C "Blue in Motion"



Bericht door bergstel »

Navigator schreef:Duurt dat bij jullie drie maanden (gelijkvormigheidsprocedure) ????????? :crazy:
Inderdaad.... Het
Is hier in België een hele toer om een zelfbouw op kenteken te krijgen... Er wordt hier niet vreemd gekeken als het hele traject 9 maanden duurt
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Plaats reactie