Welk vinyl tapijt?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Marco B
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 3:41
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Welk vinyl tapijt?



Bericht door Marco B »

Binnenkort krijg ik mijn "nieuwe" gebruikte bus. Ik wil de zijwanden gaan bekleden.
Degene die mij de bekleding kon leveren (vorige bus) doet dit niet meer.

Mijn vraag aan jullie :

- wat is de naam van het tapijt wat ik moet hebben (dun genoeg zodat dit flexibel is voor de hoekjes)
- waar kan ik het kopen
- of zijn er nog andere opties? Iets van vinyl maar dan de "zeil" versie?

Ik heb lopen zoeken op internet, maar eigenlijk weet ik niet precies waar ik naar moet zoeken. Heet het nou "vinyl tapijt" of niet?
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door Blazing Amber »

ik zag bij de behang en verfwinkel vinyl behang zonder papier 2 mm dik, beschrijvingen in boekje met veel verschillende oppervlakten en kleuren zei dat het voor natte ruimtes geschikt was, "koud te lassen" wat dat mag betekenen en kostte 12.95 per vierkante meter, ben benieuwed of iemand van de ervaren camperaars dat geschikt vind.
Groeten,
Tom en Katja
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door Mickel Moen »

Ik heb kunstleer/vinyl gebruikt.
Verkrijgbaar in diverse kleuren.

Afbeelding

Zie verder mijn topic:
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 35#p230666
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za 29 okt 2011, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door BP 2 »

Marco,
Ik heb Vescom vinylbehang gekocht voor mijn nieuwe bus! Het type Orient leek erg geschikt want is afwasbaar en lijkt erg sterk. Het proct is niet geodkoop maar je hebt voor een buscamper niet veel nodig.
Zoek een dealer in je buurt via http://www.vescom.com want op cumputer kan je moeilijk een keuze maken.
Kunstleer, zoals hier boven, kan ook maar dat doet zo platiekerig aan.
BP 2
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door VAN-tastique »

Hallo Marco,

Ik heb mijn hele bus (wanden en plafond) bekleed met Vilon te krijgen bij Viva-Vinyl, dat is een 3 mm dikke elastische wandbekleding uit de jachtbouw.
Comfortabel zacht, iets rekbaar dus ideaal om rondingen mee te bekleden, het schimmelbestendig en heel goed te reinigen.
Met de breedte van 140 cm kan je het plafond van een buscamper bekleden zonder dat je een naad hoeft te zien, die valt mooi in of achter de bovenkastjes.
Onze bus met een plafond van 420 cm kon ik in één keer bekleden, zonder naden of afwerkstrips etc. (Doe wel een muts op, ik had na het aanbrengen wel mijn haar in een heel bijzondere coup)
Zij leveren ook de juiste lijm op waterbasis, dat is géén contactlijm zoals Bisonkit waar vast- vast is, verschuiven niet meer mogelijk is en je helemaal high uit de bus komt.
Met de lijm op waterbasis kan je nog een beetje schuiven en je kunt de vlekken vóór het drogen gewoon met water verwijderen.
Ik ben er erg tevreden over en het ziet er chique uit, op verzoek sturen ze je een monstertje toe http://www.vivavinyl.nl/nl/producten/ca ... vilon.html

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
linfiel
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 15:11
Locatie: Den Helder

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door linfiel »

Even bij Leen Bakker of de Kwantumhallen langs gaan ,Deze hebben prachtspul voor weinig geld en het houd zich prima,Spreek uit ervaring heb de hele camper van boven tot onder ermee bekleed.
Groet. Linfiel.
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door hans51 »

Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Marco B
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 apr 2004, 3:41
Locatie: Sommelsdijk
Contacteer:

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door Marco B »

Alvast bedankt allemaal voor de reacties. Zo te zien is er van alles te koop in verschillende prijsklassen.

Wat achtergrond info: ik ga GEEN camper bus kopen maar een bestelbus. Deze richt ik in voor de hobby : windsurfen (zie avatar). Maar ik maak er ook een bed in, en wil zowiezo alles bekleden met tapijt vanwege:

- extra geluidsisolerend
- ziet er mooier uit
- werkt gelijk als anti-slip. Handig voor de vakantie om spulletjes mee te nemen.

Ik heb in de tussentijd echter een reactie van een website die "hemelstof" verkoopt. Wat dus in auto's wordt gebruikt. Dit is extreem goedkoop. Ik wacht nog wel een reactie af op de vraag hoe dik dit is.
Gebruikersavatar
rene
Berichten: 128
Lid geworden op: do 23 jun 2011, 23:38
Locatie: Hoofddorp

Re: Welk vinyl tapijt?



Bericht door rene »

hemelstof is zeer dun,de hemel in een auto wordt opgespannen over metalen roedes,eronder zit alleen lucht.
René
50cc 2takt.........en zware shag.........en een Iveco-LMC.........en ik haat scooters
Plaats reactie