mobilvetta was rot, is nu TOP!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

mobilvetta was rot, is nu TOP!



Bericht door Blazing Amber »

Hallo Campervrienden,

ik lees al een tijdje mee op dit forum en vond het nu wel tijd om te registreren.
We hebben sinds kort een leuke Fiat ducato 2.5td camper met Mobilvetta Driver 57 opbouw uit 1995.
helemaal in mijn nopjes was ik toen ik hem kocht, ja hier een daar een nat plekje maar we zijn best handig en dat zou geen probleem mogen zijn. Was gewoon verliefd op de indeling geworden.

Foutje dus, na campercheck ( ja achteraf) bleek de camper rot te zijn onder de douche cabine, die staat achterin dwars, rot in achterwand achter de WC en douche, het luik is rot, hij heeft blijkbaar in het verleden een tik gehad, dus je kan zien dat ze daar iets hebben gerepareerd, bij het hoekdeel links achter, daar is de wand ook rot. Bij het grote raam aan de zijkant ook zacht zodat de tafel geen houdvast heeft. De deur is rot. Gelukkig was een garage positiever , de motor is prima verdere technische dingen ook, uitlaat, banden, fuseekogels tec.

Voor de achterwand en bij het raam heb ik hier al genoeg ideeen voorbij zien komen maar wat te doen aan de onderkant, daar is bij de deur achter ook geen trap meer, ja nu logisch, hij kan nergens aan bevestigd worden, dat was rot, en ze hebben hier en daar een plaatje hout ertegenaan bevestigd en zwart gemaakt zodat je het niet kon zien, binnenin is de vloer ook een beetje zacht bij de deur en entree, geen idee hoe het er onder de douchebak uitziet.

Volgende week willen we gaan werken aan de camper, dan kan hij binnen staan, nu de vraag, waar te beginnen?
Mijn man wil alles meteen eruit halen, dus van onder de vloer en van binnen het zeil wegtrekken achter, ook de douchekabine er helemaal uit, ik ben bang dat dan de plafond naar beneden komt daar het dan geen steun meer heeft?
ik post even een paar fotos in een volgende berichtt daar deze te lang wordt en steeds verdwijnt terwijl ik typ.
Groeten,
Tom en Katja
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mobilvetta is rot



Bericht door Blazing Amber »

Waar te beginnen? het zal een klus worden.
Afbeelding het luik is rot, de wand was nat, nu droog. onder het stapelbed
Afbeelding Douchekabine moet weg?
Afbeelding Wasbak eruit, ja badkamer heeft eigen vuilwatertank, die er ook onder uit.
AfbeeldingWC eruit, ja
Afbeelding deuringang met kastje ernaast, links de douchekabine.
Afbeelding
luik is rot. zijwand minder nat, onderkant daar wel zacht. je kan het herstel zijn.

Afbeelding
achterkant zal er van binnen uit moeten. achter de WC is molm. hopelijk is de hoek niet rot.
Afbeelding onder deur en binnen zacht, deur ook zacht. er is geen trap.
Groeten,
Tom en Katja
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: mobilvetta is rot



Bericht door traveller630 »

Pandorasbox
Berichten: 30
Lid geworden op: do 09 aug 2007, 13:08
Locatie: Helmond

Re: mobilvetta is rot



Bericht door Pandorasbox »

toen ik mijn Dethleffs kocht natuurlijk ook zonder verder te kijken dat mn neus lang was, stond ik waarschijnlijk voor het zelfde probleem
75% van de vloer vernieuwt, de achterwand en de rechtse wand helemaal met als sluit stuk de alkoof
nu ben ik 2 jaar verder (moest alles buiten doen) en is alles piccobello !
dus gewoon aan beginnen als je ziet hoe de meeste nieuwe campers gebouwd zijn weet je nu al dat die ook aan de beurt komen

succes!
wees jezelf er zijn al genoeg anderen
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mobilvetta is rot



Bericht door Blazing Amber »

Ik dank iedereen alvast voor de tips en foto's zo weten we wat ons te wachten staat. het staat bij ons al wel vast dat we eraan gaan beginnen. en geen halve werk!
Andere optie is er gewoon niet :-)
wat voor materiaal is aan te bevelen, hout, kit etc?
Groeten,
Tom en Katja
Gebruikersavatar
nelis68
Berichten: 234
Lid geworden op: do 10 jun 2010, 5:03

Re: mobilvetta is rot



Bericht door nelis68 »

achterkant zal er van binnen uit moeten. achter de WC is molm. hopelijk is de hoek niet rot.
Waarom van binnenuit ? Je kunt tegenwoordig voor 60 Euro Ex btw per meter complete panelen op maat krijgen ....
Krijg je wel een gladde achterkant, maar ben je wel in 1 keer van je probleem af ...!
Groeten Harry
I`m not always right, but I`m never wrong .....
Burstner Junior a535 (1997) op een Ducato 2.8 iTD
trix
Berichten: 189
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 21:08
Locatie: oss

Re: mobilvetta is rot



Bericht door trix »

inderdaad eerst beginnen om alles te strippen, dan zie je pas wat je hebt en wat de schade precies is.

je moet dit positief zien,... je kan meteen alles 100 % naar eigen smaak inrichten.

wat de kit betreft, ik gebruik zelf die van sicaflex, daar zijn een aantal verschillende soorten van. niet goedkoop maar wel goed (tenminste dat verneem ik links & rechts).
ik ga wat kit betreft op zeker, dat is later zeer moeilijk of niet te vervangen.

ik zit min of meer met hetzelfde probleem.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8428645

veel succes gewenst.

moderator: zou dit topic niet meer tot zijn recht komen in de sectie zelfbouw ?
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: mobilvetta is rot



Bericht door javanes »

Voor dat je begint met alles te slopen.

Kun je de koop niet meer ongedaan maken?
Er is tenslotte een product verkocht wat niet aan de gestelde eisen voldoet.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mobilvetta is rot



Bericht door Blazing Amber »

@javanes, Tja, alhier dus de sufkop die geen ID bewijs van verkoper heeft gezien, alles contant heeft betaald op verzoek van verkoper, geen betaalbewijs heeft, geen mailwisseling maar alles per 06 nummer, niet weet waar verkoper woont, marktplaats handelaar. Tja en dan.... we zijn nog aan het kijken naar de mogelijkheden.

@ trix, ja heb je topic gelezen, IK mag hopen dat ons project niet zo grootschalig wordt en bij de achterkant blijft. :)

nelis68, dat is een goed idee, waar vind ik zoiets, hoe zit het dan met de onderkant. en de zijbalken.
sorry ben vraagteken kwijt op het toetsenbord en at teken.
Groeten,
Tom en Katja
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: mobilvetta is rot



Bericht door vmax »

je weet niet waar de verkoper woont???? je hebt hem toch opgehaald en ook het kenteken overgeschreven dan heb je toch ook een deel waar zijn adres op staat.
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: mobilvetta is rot



Bericht door Gerard Exis »

Gewoon beginnen leeg te maken, opschonen en dan de schade vaststellen.
Hoop niet voor je dat het eindigt zoals bij de camper die ik vorig jaar heb gerepareerd, zie link
(je zal het vast niet kunnen lezen maar gewoon op de plaatjes klikken, begrijp je direct genoeg)
http://www.exis.ro/index.php?page=conti ... ut=articol

Succes,
Gerard
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Gebruikersavatar
Blazing Amber
Berichten: 458
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 19:39
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mobilvetta is rot



Bericht door Blazing Amber »

Gerard Exis schreef:Gewoon beginnen leeg te maken, opschonen en dan de schade vaststellen.
Hoop niet voor je dat het eindigt zoals bij de camper die ik vorig jaar heb gerepareerd, zie link
(je zal het vast niet kunnen lezen maar gewoon op de plaatjes klikken, begrijp je direct genoeg)
http://www.exis.ro/index.php?page=conti ... ut=articol

Succes,
Gerard
o, wauw, nee hopelijk niet, waar ik zo bang voor ben dat je de zijwanden niet aan de onderkant vast krijgt, geen idee hoe dat zit, en wat als de onderste balken aan de achterkant rot zijn, moeten dan de hele balken over de hele lengte er uit? je ziet het al , een hoop "wat als", eerst maar een beginnen bloot te leggen denk ik.
Nu las ik ergens , maar weet niet meer waar, over een vloerplaat, wat voor materiaal zou daar het beste voor zijn? en zijn het verschillende voor binnen een de onderkant?

@hendrik, ik zag je melding over de vloerreparatie, em heb daar gekeken, maar ik zie geen foto's, wat jammer, ligt het aan mij of zijn de foto's weg?
Groeten,
Tom en Katja
trix
Berichten: 189
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 21:08
Locatie: oss

Re: mobilvetta is rot



Bericht door trix »

voorop gesteld ik ben maar een beginnende camperaar. maar ik dacht dat de vloerplaat meestal is opgebouwd.
in mijn geval': triplex 6mm - tempex 25 mm - triplex 6 mm. stelt eigenlijk niets voor.
Gebruikersavatar
hymerswing
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 4:23
Locatie: Breda

Re: mobilvetta is rot



Bericht door hymerswing »

dit is een draadje wat ik ooit zelf een gestart ben.
Misschien kun je er iets mee. Ik zou zoveel mogelijk van onderuit proberen te bereiken.
Je douche eruit halen is geen makkie. Kwestie van hakken en zagen, de bosch multi machine is ideaal voor dit werk.
dan een goede bruisende constructie lijm gebruiken. en vooral veel geduld.
Ik ben met de reparatie van de instap zeker twee dagen bezig geweest.


http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=8420436

Succes ermee.
1999 Hymer Swing 554 2.8 idTD, 2007 Adria Coral 660SP 2,3 MJET
Plaats reactie