Caravan interieur...

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Caravan interieur...



Bericht door bergstel »

Hallo allemaal...

wij hebben het besluit genomen om de komende winter periode een buscamper te gaan bouwen. De basis staat reeds voor de deur.... een mooie Mercedes Benz 612 (160.000km en nagenoeg geen roestschade ).

Voor het interrieur wilden we gebruik maken van het interrieur van een ( niet te oude )schade caravan.

Onze vraag... Wie heeft dit, een caravan interrieur gebruiken voor je camper,ook al gedaan en hoe is dat bevallen ?
ervaring ?
Reacties met foto's van het eindresultaat zijn meer dan welkom !!!
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: caravan interrieur....



Bericht door mcn »

Op http://www.schadeautos.nl staan ook caravans aangeboden. In het rijtje automerken even de caravans opzoeken.
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: caravan interrieur....



Bericht door bergstel »

Beste MCN,

dank je voor je reactie...maar dat was niet geheel de vraag
Zonder meteen onbeleeft te willen zijn...waar ik een schade caravan vandaan met toveren weet ik....
tis meer de overweging of het een handig plan is ja of nee
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: caravan interrieur....



Bericht door mcn »

Ik gaf de tip zo dat je bij een schade gevalletje in de buurt eens kunt gaan kijken.
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: caravan interrieur....



Bericht door bergstel »

dat waardeer ik ook zeker wel.....
Laatst gewijzigd door Inferno op zo 06 nov 2011, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, als je reageert op een bericht er direct boven gebruik dan niet het knopje citeer..
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

Re: caravan interrieur....



Bericht door van der Vaart »

Wij doen dat dus bewust niet, ze vragen goudgeld voor een oudbollig interieur en je moet nog
een heleboel dingen aanpassen, dus al met al ben je nog een heleboel geld kwijt.
Wij bouwen liever met nieuwe materialen en misschien via marktplaats wat 2e hands spullen.
Gebruikersavatar
bergstel
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 21:11
Locatie: RETIE

Re: caravan interrieur....



Bericht door bergstel »

tja.... tis maar hoe je het bekijkt..

heb mijn oog laten vallen op een jongere schade caravan uit het hogere prijsklasse gegment. ( gebruikte materialen voor interrieur van net wat betere kwaliteit ivt hobby etc.. )
Als ik dan even snel en simpel reken...
Aankoopprijs caravan 4500,-
Ramen+ dakluiken ca 1500,-
apparaten ( spoelbak, fornhuis, verwarming, boiler, satteliet, omvormer ) ca 1000,-
As+ 3 lmverlgen, mover, dissel en nog wat los spul weer in de verkoop. zouden ook 1000,- moeten opleveren....

Dan zou het interrieur me compleet 1000,- kosten... Ik denk niet dat dat nu zo overdreven duur is ?
Of sla ik de plank nu ergens mis ??
Laatst gewijzigd door Inferno op zo 06 nov 2011, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, als je reageert op een bericht er direct boven gebruik dan niet het knopje citeer..
Ik denk aan het milieu... Ik neem de bus ;-)
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Caravan interieur...



Bericht door VAN-tastique »

Helemaal met van der Vaart eens!
Voordat ik begon met bouwen ben ik ook op zoek gegaan naar een schadecaravan, het lijkt erop dat deze meer op moeten brengen dan gave exemplaren.
Als je er al een vindt, dan moet je er nog veel aan doen om hem "passend" te maken met als resultaat dat de indeling vaak nog niet is zoals je hem eigenlijk zou willen hebben, tevens is het erg moeilijk om passend plaatmateriaal bij te kopen, want je komt zeker materiaal te kort!!
Ik heb hem helemaal naar eigen inzicht en wens gebouwd, de enige concessie die je dan moet doen is............................. er meer tijd in steken!
Als je voor de koelkast, kookplaat, wasbak etc. etc. Marktplaats in de gaten houdt, dan ben je vast niet zoveel duurder uit als je zou verwachten en heb je de indeling helemaal naar je zin!
Je kunt de bouw van onze buscamper op de onderstaande web-site bekijken.
Succes met de plannen, ik vond het een hele mooie klus!!

Groet,

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
theodorus
Berichten: 331
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 12:31
Locatie: omgeving Eindhoven

Re: Caravan interieur...



Bericht door theodorus »

Hallo

Ik heb jaren terug (in het gulden tijdperk) ook een keer een schadecaravan gekocht en deze gebruikt voor de inbouw van een buscamper.

Als je ervan uitgaat dat je niet alles kunt gebruiken en verschillende onderdelen moet aanpassen kan dat interessant zijn.
In mijn geval was het een caravan van minder dan 1 jaar oud waarbij de aankoopprijs laag was.
Feitelijk moet je gaan tellen. Wat kan je zeker gebruiken en is de aanschafprijs lager dan nieuw kopen. Alles wat je dan meer kunt gebruiken is dan extra winst. Want veel kastjes, kussens e.d. passen niet helemaal en moet je vermaken. Kan vaak wel maar niet altijd. Bovendien moet je materialen kunnen kopen met ongeveer de zelfde print als uit de sloopcaravan anders wordt het een ratjetoe. Wel zijn vele kleine onderdelen zoals hang- en sluitwerk, planken, schroeven, dakluiken e.d. ook nog bruikbaar. Dus reken je niet te rijk en blijf realistisch!!!
In mijn geval was deze oplossing zeer intressant omdat de aanschaf laag was. Door het onderstel te verkopen (iemand ging daar een aanhanger van maken) en de kosten van de koelkast had ik mijn kosten er al uit.

groet
een suc6
THEO
Gebruikersavatar
eppos357
Berichten: 335
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 17:53
Locatie: s-Hertogenbosch

Re: Caravan interieur...



Bericht door eppos357 »

Mijn ervaring is dat er voor een schade-caravan goudgeld gevraagd wordt, de spullen die voor de camper het meest belangrijk zijn zoals een gordelbok zitten er niet in..De ramen/dakluiken zijn maar beperkt bruikbaar ivm afwijkende maat en dergelijke, electronica is maar beperkt te gebruiken in een camper.. Beste optie lijkt mij om goed op marktplaats te kijken, en toch maar de meeste spulletjes nieuw te kopen. MVG Arno
Gille de la Tourette is geen plaats in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Caravan interieur...



Bericht door Hoofdnoorman »

En onlangs was ik bij Kareltje Cola en zag daar een aantal "Gordelbokken"staan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
van der Vaart
Berichten: 459
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:01
Locatie: Friesland

Re: Caravan interieur...



Bericht door van der Vaart »

MCN,
Waarom maak jij reclame voor O....link?
Redt die winkel zich zelf niet?
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: Caravan interieur...



Bericht door mcn »

...kennis van me...
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Gebruikersavatar
h.a.molenaar
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 21 sep 2005, 23:09
Locatie: oudkarspel
Contacteer:

Re: Caravan interieur...



Bericht door h.a.molenaar »

heb zelf mijn camper ook gebouwd met een interieur van een schade caravan.
Beetje afhankelijk van wat je indeling wordt kan je voor een redelijk bedrag een
goede basis kopen.
enige waar je even op moet letten is dat het gebruikte hout soort gangbaar is zodat je makkelijk bijpassende wandplaten kan kopen.

Dat was het enige probleem wat ik had met mijn knaus interieur, dat de fabriek op dat moment net failliet was en het niet een gangbaar hout motief was.
En toen het wel te koop was hardstikke duur.

Heb het opgelost door zelf populieren multiplex te bekleden met hpl in een meest bijkomend
hout motief.
Doordat mijn auto binnen hoger is dan normaal (2.25 meter) had ik ook niks aan de wanden van de caravan.
Maar de kast fronten, complete keuken en badcel heb ik wel zo in een geheel geplaatst.

Als je een beetje rondzoekt op het internet kan je best voor een redelijk bedrag een interieur kopen van een schade caravan.
Of compleet natuurlijk, jouw voordeel is ook dat het een bestelbus betreft waar
je ook niet zo heel veel spullen voor nodig hebt.
honda' s uit de tijd van dreams of power inplaats van power of dreams
Een renault master polyvolume omgebouwd naar camper,
maar klaar ben je nooit met een zelfbouwcamper

zie http://www.mijnalbum.nl/Album=XSSQOIQD
Plaats reactie