Jippie: Hossel goedgekeurd!! Zitplaatsen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
roell
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 20:20
Locatie: Hoorn

Jippie: Hossel goedgekeurd!! Zitplaatsen?



Bericht door roell »

Ons gele Jumpertje genaamd Hossel (bjr 8/2000) is na ruim een jaar knutselen 7 september j.l goedgekeurd!
De bpm is betaald en als het goed is komt binnenkort het nieuwe kenteken binnen.

We hebben 3 zitplaatsen voorin (bestuurder en bijrijder(s)), en achter dezelfde tweezitter gemonteerd als er std. voor inzit met een heupgordel en daarachter nog 2 zitbanken tête a tête (transformeerbaar naar 2 pers bed) met 4 zitplaatsen die in de lengterichting van de bus staan zodat je daar dus haaks op de rijrichting zit (geen gordelplicht).

Nu is het zo dat de rdw keurmeester die 4 achterste zitplaatsen niet als zit plaatsen op het kenteken wil zetten en de auto dus heeft goedgekeurd met 5 zitplaatsen ipv 9.
Ik heb tegen hem gezegd dat ik dacht dat gezien het bouwjaar deze wel degelijk als zitplaatsen mochten worden meegerekend maar helaas pindakaas..
Als het kenteken binnen is neem ik contact op met het rdw en kijk of er nog iets te regelen/wijzigen valt.

Van oorsprong was het een dichte bus met 3 zitplaatsen op kenteken.
Heeft er iemand nog raad of tips alvorens ik contact met het rdw opneem?
Gebruikersavatar
Jappie
Berichten: 474
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:06
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door Jappie »

Gefeliciteerd,

In jou geval zou ik heel tevreden zijn met 5 gekentekende zitplaatsen.
Het is en blijft natuurlijk een kampeerauto.
Vriendelijke groet Jappie
http://www.silvercoach.nl
Hymer 2,5TD
iTsMe(jan)

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door iTsMe(jan) »

Gefeliciteerd met de geboorte van je camper :cheers:

Maar zie geen plaatjes :(
De Bus
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 sep 2009, 16:47
Locatie: Kwadendamme

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door De Bus »

Gefeliciteerd met de goedkeuring.
Ik bezit een "gele" Peugeot Boxer. dus waarschijnlijk het zelfde model.
ik heb 4 zitplaatsen op kenteken, ik heb zelf een gordelbok gemaakt en in de bus geplaatst. tegen alle verwachtingen in zijn de zitplaatsen zonder problemen goedgekeurd.
Heeft u ook foto's van de bus, de kleur schept een band.
Gebruikersavatar
eppos357
Berichten: 335
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 17:53
Locatie: s-Hertogenbosch

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door eppos357 »

Aangezien ik hetzelfde wil proberen ( zitplaatsen in de camper ) zou ik graag willen weten hoe de gordelbok bevestigd is ( wat voor bouten e.d).


Alvast bedankt. MVG Arno
Gille de la Tourette is geen plaats in Frankrijk.
Gebruikersavatar
camperjan
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 29 aug 2005, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door camperjan »

Gefeliciteerd!
Weer een kampeerauto erbij
Het is een echte Hobby 600 TD Ducato van 1988
roell
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 20:20
Locatie: Hoorn

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door roell »

Alvast bedankt voor de felici,

5 zitpaatsen zijn idd wel voldoende maar 9 had van mij ook wel gemogen ondanks dat we er niet veel gebruik van zouden maken.

Plaatjes heb ik wel alleen hoe deze te plaatsen????

De Peug heeft zo te zien dezelfde gele kleur als ons Jumpertje en ook dezelfde lengte (L1 H2).
Hij past nog redelijk in een parkeervak en aangezien we in Frankrijk nogal wat brocantes/vide greniers bezoeken dan is het fijn als je hem normaal kan parkeren.
Er is overigens nog een kortere versie.
roell
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 20:20
Locatie: Hoorn

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door roell »

Nog ff over het gordelblok,

We hebben gebruik gemaakt van de standaard 2pers bank die normaal voorin de jumper gebruikt word, daar zit alles al in en op, alleen de rechter gordel vervangen door een heupgordel van een heftruck (Teake nog bedankt), en dan dien je nog een goede bevestiging op de vloer te maken en hem op de juiste gewenste/hoogte te brengen.

Direct op de stalen vloer onder de bank heb ik een grote 4mm dikke stalen plaat gemonteerd met daarop 4 steunen gelast, je kan ook 2 kokers gebruiken van de juiste hoogte.
Onder de bus op 2 hoeklijnen 60/60/4 op 2 dwarsbalken gemonteerd.
De hoeklijnen ziiten elk met 3x m12 draadeind door de hoeklijnen en dwarsbalken heen, uiteraard wel de tussenruimte in de dwarsbalk opvullen met een buis over het draadeind want anders druk je bij het aandraaien de dwarsbalk in elkaar.
De plaat in de bus zit met 8x m8 bouten (m10 kan natuurlijk ook) door de vloer vast aan de hoeklijnen eronder.
Denk aan roestpreventie, behandel de geboorde gaten met menie of i.d en bij montage van de bouten overal een rupsje carrosseriekit omheen, je wil echt geen water naar binnen hebben.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door Aloys »

Roel, L1 is de kortste versie, korter is er niet. Dan heb je vast een L2H2,
de verhoogde L2 (bijna 5,50m lang).
Groeten, van een L3H2-bezitter, ook een Peugeot! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Jappie
Berichten: 474
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:06
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door Jappie »

Zo jou verslag lezende komt Het heel betrouwbaar over.
Waar ik nog benieuwd naar ben hebben ze gordels en de bevestiging nog gecontroleerd bij de RDW?.
Tot voor kort was het namelijk voor particulier niet mogelijk gordel goedkeuring te krijgen voor zelf gemonteerde zetels.
Vriendelijke groet Jappie
http://www.silvercoach.nl
Hymer 2,5TD
De Bus
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 sep 2009, 16:47
Locatie: Kwadendamme

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door De Bus »

Ik heb mijn gordelbok nagemaakt van een agutti gordelbok welke ik in een grote camper fabriek af heb gefotografeerd.
De bodemplaat van de bok heb ik door de bodem heen vastgezet met behulp van 4 M10 bouten. onder de bus zit dan ook weer een plaat om de krachten over een groter oppervlak te verdelen.
Bij de keuring bij de RDW, is er bij mij helemaal niet naar zulke technische zaken gekeken, de schuifdeur is open geweest zodat ze konden zien dat alles wat er in moest zitten ook daadwerkelijk aanwezig was. Toch heb ik vier zitplaatsen op het kenteken gekregen.

René
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door durisotti »

L1H2 kan wel, de gele bus van Rene is er ook zo'n een, dit is het vorige model ducato.
Het nieuwe type is niet leverbaar in L1h2
iTsMe(jan)

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door iTsMe(jan) »

roell schreef: Plaatjes heb ik wel alleen hoe deze te plaatsen????

.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=8401454
Gebruikersavatar
Jappie
Berichten: 474
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:06
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: Jippie Hossel goedgekeurd!! zitplaatsen?



Bericht door Jappie »

Dat kan zeker en dat kun je makkelijk zien aan de schuifdeur ,deze loopt dan niet tot aan bovenkant maar is een stuk lager.
Daarop volgt het type aangeduid met MH (zoals die van mij)wat betekend middelang hoog,bij dit type is de schuifdeur een stuk hoger,en natuurlijk is de bus langer.
En dan heb je nog de L2H2 dit is te zien aan een stuk extra tussen de shuifdeur en de voordeur ,deze aanduidingen gelden voor bussen van 1995 tot 2002 en van 2002 tot 2006,het type van 2002/06 heeft een update van het dashboard en het front is wat moderner met oa heldere koplampen, en de JTD motoren.

Trouwens Rene leuke velgen heb je op je bus :bow:
Vriendelijke groet Jappie
http://www.silvercoach.nl
Hymer 2,5TD
Plaats reactie