Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
ejgroene
Berichten: 100
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 18:16
Locatie: Ede

Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door ejgroene »

Zou het ook mogelijk zijn om een tweezitsbank die je in veel bestelbusjes kan vinden te laten draaien met een draaiplateau? Heeft iemand dat wel eens gezien of gedaan of overwogen?

Het lijkt me dan dat e.e.a. krap wordt en heel precies langs alles heen moet kunnen draaien.
Ook moet de bank na het draaien misschien nog zijwaards verschoven kunnen worden om er wat aan te hebben.

Ideeën?
--
Erik
silvervägen
Berichten: 2032
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 9:16

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door silvervägen »

:D Gaat niet bestaat niet.

Hoe wil je het gebruiken.
Bank omdraaien met passagiers erop?
Of passagiers even uitstappen, bankje omdraaien, stoelomdraaien en iedereen er weer in.

Voor de eerste optie zal geen ruimte zijn. Voor de tweede optie hoef je niet altijd aan een draaiplateau te denken.

Bijvoorbeeld: een klapbankje met klapbare dubbele rugleuning.
Draai stoel om met plateau, klap vervolgens rugleuning in de voorste stand, bankje is nu in de andere richting te gebruiken.

Zo'n klapsysteem zat standaard in mijn Arca om van de treinzit een Bus-zit te maken, zodat iedereen in de rijrichting kon reizen,
Groet,
Peter

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ejgroene
Berichten: 100
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 18:16
Locatie: Ede

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door ejgroene »

Er op zitten en dan de bank draaien lijkt me ook niet te kunnen.

Uitstappen en dan draaien, daar dacht ik aan. Dan ga je er achter staan, je draait de linkerkant linksom naar je toe en dan schuif je hem nog iets naar je toe. Of zo iets. Misschien moet het draaiplateu uit het midden, naar rechts.

Begrijp ik je nu goed dat jij een bankje hebt waarbij je de rugleuning naar de andere kant van de zitting kan doen? Dan hoef je dus niet 180 graden te draaien, maar een beetje om de zittingen naar de tafel te richten, en dan de rugleuning van de achterkant van de zitting naar de voorkant te doen? Of zie ik dat nu niet goed voor me?
--
Erik
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door mama »

ejgroene schreef: Begrijp ik je nu goed dat jij een bankje hebt waarbij je de rugleuning naar de andere kant van de zitting kan doen? Dan hoef je dus niet 180 graden te draaien, maar een beetje om de zittingen naar de tafel te richten, en dan de rugleuning van de achterkant van de zitting naar de voorkant te doen? Of zie ik dat nu niet goed voor me?
Dat klopt
Dat heeft bestaan (en misschien bestaat het nog )
Ikzelf heb vroeger dergelijke bank , lang staan gehad in het tuinhuisje
silvervägen
Berichten: 2032
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 9:16

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door silvervägen »

Mijn Arca was uit 1990. Daar zat zo'n bank in. Niet als voorbank bij het dashboard. Maar als voorste bank van de (trein)zitgroep. Je moet je inderdaad voorstellen dat de rugleuning beweegbaar was en van de ene naar de andere kant verplaatst kon worden. Passagiers konden zo in de rijrichting reizen, maar gewoon aan tafel eten. In de rijrichting konden de gordels gebruikt worden, in de andere richting niet.

Het was een klapbaar rugleuningframe met stoffering aan beide kanten van de rugleuning, maar je zou je bij een standaard bijrijdersbankje ook kunnen voorstellen dat de rugleuning in stevige kokers staat. zijn geheel te verwijderen is en om te draaien en aan de voorkant weer in kokers te steken/te vergrendelen is.
Jij wilt dan de zitting nog een beetje kunnen draaien, om naar de tafel te richten. Je kunt er natuurlijk ook over denken om de tafel zo aan te passen dat de bank niet gedraaid hoeft te worden.
Groet,
Peter

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ejgroene
Berichten: 100
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 18:16
Locatie: Ede

Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door ejgroene »

weer een paar nieuwe ideeën erbij…

Maar de achtergrond van mijn vraag was (niet verteld, sorry) dat ik op zoek naar een busje veel van die tweezitsbankjes in de cabine tegen kom. Mijn eerste gedachte was dat het me dan extra geld zou kosten om er een stoel bij te kopen. Maar later dacht ik, waarom zou je die bank niet kunnen benutten? Zou daar ook niet gewoon een draaiplateau onder kunnen?

Misschien moet ik het gewoon proberen, en als het niet kan alsnog een stoel kopen.

Hoewel, laat ik eerst maar eens zien wat voor bus ik kan krijgen…
--
Erik
Gebruikersavatar
Jappie
Berichten: 474
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:06
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door Jappie »

Dat zal wel een heel geknutsel worden.
De meeste 2 zits bankjes hebben de bevestiging op de zelfde plaats als die van de 1zit.
Je krijgt dan een soort van parrallellogram,als je hem alleen in dwarsrichting wilt kunnen plaatsen zie ik het nog wel zitten,anders zit je aan een heel nieuw te maken onderstel vast.
Maar je hebt een bankje,er zijn zeker mensen die willen ruilen met een bijrijdersstoel.
Heb ik ook een paar keer bij de hand gehad met een Ducato.
Vriendelijke groet Jappie
http://www.silvercoach.nl
Hymer 2,5TD
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door Vertrokken4 »

Even zoeken naar een sloop Hyundai H100 in personen uitvoering, daar zitten dat soor banken in!

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
ejgroene
Berichten: 100
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 18:16
Locatie: Ede

Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door ejgroene »

wat voor banken bedoel je? Een draaibare of met omklapbare rugleuning?


-- Erik
--
Erik
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door de Jonckheer »

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit een draaibank. Wil je dat in je camper? :lol: :lol: :lol: :cheers:

Afbeelding
silvervägen
Berichten: 2032
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 9:16

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door silvervägen »

Maar wel zo dat hij in de richting van de tafel te verschuiven is... :lol:
Groet,
Peter

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door mcn »

silvervägen schreef:Maar wel zo dat hij in de richting van de tafel te verschuiven is... :lol:
...een zaagtafel neem ik dan aan....
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door de Jonckheer »

Afbeelding

Zoiets bedoel je? De kleur moet ook een beetje passen anders krijgt ie ruzie met moeders . . :roll: :lol: :lol: :wink:
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: Draaibank i.p.v. draaistoel in bestelbus



Bericht door mcn »

...is die er niet als inklapbaarmodel, of op draaiplateau? :lol:
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Plaats reactie