Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door Aloys »

Hoi,

zoals reeds gemeld in het topic http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 25#p927225
willen we een nieuwe bus in gaan bouwen, een Peugeot Boxer, verlengd/verhoogd.

In deze bus zit nu nog een 2-zits bankje. We willen het liefst bankje en bestuurdersstoel
vervangen door een paar mooie draaistoelen. De vorige keer (2002) ben ik daar heel geschikt
tegenaan gelopen: slechts 1 jaar gebruikt, prachtige stoelen voor een zacht prijsje...
Of ik moet het splinternieuwe bankje kunnen ruilen tegen eenzelfde bijrijdersstoel, en dan
draaiplateaus eronder monteren.

Waar kan ik nu het beste terecht voor zoiets of wie heeft er een goede tip? :?:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door durisotti »

Ik zou de originele stoelen houden, dit vooral in verband met de stevigheid (vooral bij een aanrijding) en de bevestiging van de gordels, gordelspanners en eventuele zij airbags.

Heeft de dealer geen oplossing ! Mogelijk staat er nog een Ducato met twee stoelen die je om kunt zetten, je koopt tenslotte voor flink wat geld iets nieuws en dan hoort er ook een stukje service bij.

Draaiconsoles zijn onder andere bij Reimo te koop:

http://www.reimo.com/nl/59474-draaicons ... eursstoel/

Op de beurs in Düsseldorf stond een fiat Ducato chassis cabine hierin zaten af fabriek al draaistoelen, dus mogelijk is er een originele fabrieks console leverbaar.

Staat de bus al op kenteken ?
Als er nog geen kenteken is dan zou ik de bus direct op camper kenteken laten zetten, dit scheelt weer kentekenkosten, een primitieve inrichting is zo klaar.
Ben benieuwd hoe het met de BPM gaat !

P.S.
Mocht je nog hout zoeken voor de vloer, hier zijn extra brede platen (1,88 bij 2,50 !!) te koop voor weinig:

http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats ... ind=1&df=1
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door myway »

Tja , ze hebben daar ook van alles: http://www.de-wit.nl/nl/fiat-ducato-draaiplateau
Ook voor stoelen kun je er terecht maar die staan (nog) niet op de website.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door BP 2 »

Aloys,
Denk er aan dat als je draaiplateaux plaatst de zit hoger zal worden. Best het onderstel goed verlagen en meer dan de 5 cm die ik bij het ondersstel van mijn Jumper heb weggehaald want nu kan ik de zonneklep bijna niet gebruiken. Indien je een onderstel met hoogteregeling hebt kan je misschien wel 10 cm verlagen want met die regeling kan je wat bijregelen in de hoogte.

BP 2
Jvdberg

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door Jvdberg »

Wbt de zonnekleppen, bij het vorige model kan je heel gemakkelijk de steuntjes waar de klep mee vastzit omdraaien.
Hierdoor komt je klep ongeveer 1 á 2 cm hoger te zitten en dat kan soms net genoeg zijn, in ieder geval voor mij wel
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door BP 2 »

De tip voor die zonneklep zal ik een bekijken maar ik denk dat twee cm niet voldoened zullen zijn.
Die te hoge zit heeft ook tot gevolg dat de passagier bij regen altijd kijkt door het vlak met druppels ipv het gewiste vlak. Mijn vrouw klaagt daar iedere keer over maar het ondersstel van die passagierstoel is een buizenconstructie en is moeilijker te verlagen. Omdat ik bezig ben met een nieuwe Ducato maak ik mij niet meer druk over dit probleem.
Ik ben nog vergeten te melden dat de Jumper er een is van de vorige generatie. Bij de nieuwe Ducato heb ik draaistoelen af-fabriek met gordel in de zetel en de passagier kan dus tegen de rijrichting zitten met gordel aan!

BP 2
Laatst gewijzigd door BP 2 op di 13 sep 2011, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door JAN60 »

Aloys

Mooie bus,veel sucses met het inbouwen ,zal zeker weer heel mooi worden :D
Kijk voor stoelen eens bij Vans& vettes customizing te Haaren(nb) 0651435577,
zal best wat tussen zitten,

gr Jan
Gr Jan
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door Aloys »

durisotti schreef:Heeft de dealer geen oplossing ! Mogelijk staat er nog een Ducato met twee stoelen die je om kunt zetten, je koopt tenslotte voor flink wat geld iets nieuws en dan hoort er ook een stukje service bij.
Het is geen dealer, dit bedrijf koopt partijen van die bussen op en verkoopt ze pakweg 11.000 euro
ónder de catalogusprijs (ex BTW). De bus is nieuw, 17km gelopen, maar op papier "gebruikt" (kenteken
van juli 2011). Zo kun je ook Ducato's 'goedkoop' (relatief begrip ;-)) kopen, kijk hier maar eens:
http://www.vanhunnikbedrijfswagens.nl/b ... 3-h2-nieuw!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

De Wit, Freizeitwelt in Bremen en/of Oberhausen zijn me bekend. Freizeitwelt heeft een dikke catalogus
en hanteert De Düsseldorfse beursprijzen nog tot 26 september: 15% korting op het volledige assortiment.
Dus ik ga prijsvergelijken, en als de prijzen hetzelfde zijn (vaak zo met camperramen, dakluiken, koelkast
etc.) dan ga ik voor 26/9 nog even stevig inkopen...

@Jan60: ik zal eens kijken bij dat bedrijf, maar anders worden het inderdaad 'gewone' draaiplateaus met
de onvermijdelijke verhoging...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door durisotti »

Er moeten eigenlijk nog wel even wat kilometers op de teller, anders moet je de volle mep BPM betalen !

http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=57
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door Aloys »

Voorlopig koop ik 'm zakelijk, en wordt de BPM "verschoven". Dat gaat dus pas spelen
wanneer ik de auto volgend jaar opnieuw laat keuren. Hopelijk is er dan al een kleine
30% van de BPM af... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door durisotti »

Dat is handig en het scheelt de nodige euro's !
Normaal gesproken kan het bijna niet uit om zelf een nieuwe bus in te bouwen, met BTW en BPM kost een dergelijke bus al snel tussen de 35.000 en 45.000 euro.
Voor dit bedrag kun je ook een complete nieuwe fabrieks bus camper uit Duitsland halen inclusief de BPM.
Voordeel van zelfbouw is natuurlijk wel dat je alles naar eigen inzicht kunt maken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door Aloys »

Ik wil 'm deze keer wel een beetje 'kaal' laten keuren, zonder bijv. een 65kg zware
huishoudaccu en andere (voor de keuring overbodige) zware dingen! Scheelt toch
een paar categorieën voor de wegenbelasting...

Maar ondertussen zoek ik nog een originele bijrijdersstoel, ruilen voor een nieuw
2-zits bankje. Of zou ik dat beter als advertentie op Marktplaats kunnen zetten?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door pele »

Aloys,

Kareltje Cola van dit forum heeft me vorig jaar aan schappelijke prijs een nieuwe bijrijdersstoel verkocht. Deze had aan beide zijden armleuningen en was van het merk Isri.
Ik gebruikte de Reimo draaiplateau's op de originele buizenstellen. De zithoogte voor iemand tussen 165cm en 180 cm is goed.
Ik neem aan dat voor grotere mensen (plus 185 cm) de stoelen aan de hoge kant worden.
Een goede metaalbewerker kan het buizenstel volgens mij toch netjes en stevig met een 5cm verlagen. Als dat deugdelijk gedaan wordt en terug netjes gelakt, zie ik er geen haan naar kraaien.
Wat je wel moet doen is de tweede gordelspanner , gedemonteerd van het duobankje aangesloten laten (of een ander), zodar het airbag lampje niet de hele tijd blijft branden. (Over dit laatste is er in deze rubriek ergens een interessant draadje).
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Gezocht: adres voor draaistoelen Ducato/Boxer (2011)



Bericht door henk en lila »

Aloys schreef:....
Maar ondertussen zoek ik nog een originele bijrijdersstoel, ruilen voor een nieuw
2-zits bankje. Of zou ik dat beter als advertentie op Marktplaats kunnen zetten?
Mij is dat destijds via Marktplaats gelukt. Er zijn altijd mensen die een bankje zoeken vanwege kinderen enzo.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie