Zelfbouw watertank, klots-schotten nodig?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
silvervägen
Berichten: 2032
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 9:16

Re: Zelfbouw watertank, klots-schotten nodig?



Bericht door silvervägen »

@durisotti: Nee het gaat niet om een kale T5, maar om een t5 die volledig als camper wordt ingericht met een indeling die gebaseerd is op Afbeelding

In de vloerverhoging bij zitbank wil TS zijn tank inbouwen. (Zie ik nu pas, zodat mijn vraag over stahoogte nergens op sloeg :oops:)

Groet,
Peter
Groet,
Peter

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 130
Lid geworden op: do 01 sep 2011, 15:58

Re: Zelfbouw watertank, klots-schotten nodig?



Bericht door Len »

Ik was even zonder internet, vandaar de radiostilte.
Inmiddels de bus opgehaald. Laadvermogen is maximaal 1400 kg.
@silvervägen: dat is de indeling waar ik me op wil baseren. Hoe krijg je dat plaatje in je bericht?

Ben er nog niet helemaal uit maar het idee van benutten van de op te hogen vloer als tank lijkt mij goed (en ik kan bij het vullen ook nog stoppen voor dat ie vol is....).

Maar ik schuif de watertank even naar achteren. Eerst de voorlopige inbouw voor de RDW keuring...
Als jullie daar nog tips voor hebben dan graag, zie andere draadje.

Groet, Len.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 130
Lid geworden op: do 01 sep 2011, 15:58

Re: Zelfbouw watertank, klots-schotten nodig?



Bericht door Len »

iTsMe(jan) schreef:Zou eerst eens plaatsnemen in een T5 en dan bedenken wat je er mee kan .

Denk dat je erg weinig leefruimte overhoudt als je er een inrichting in gaat proppen die oorspronkelijk is ontworpen voor een Peugeot boxer
En dan al die volumes van zwart, grijs en drinkwatertanks , bussie wordt veel te zwaar .

Had het al eerder gezegd , kijk ook eens rond op http://www.weetjewel.nl

Klopt Jan, inmiddels zijn we in Nederland en heb ik de bus opgehaald. Rijdt heerlijk, als een personenauto en is overal makkelijk te parkeren. Enne, volgens de boordcomputer kan ik bij 100 km/u ruim 1100 km halen uit 70 liter dieselolie... :D Maar dat is natuurlijk met een lege bus...

Weer on topic: ik ben zeker niet teleurgesteld in de ruimte. Stahoogte overal van 194 (ben zelf 185). De indeling van de Boxer kan ik natuurlijk niet 1 op 1 kopieren want dat zou gewoon niet passen. Het is meer een ontwerpidee, een indelingsplan dat me aanspreekt, vooral het "lenen" van bedruimte boven de stoelzittingen vind ik slim. Ik ben niet zo´n fan van vaste bedden in een kleine ruimte en ook niet van hoog slapen want dat kost erg veel bergruimte. Of ik de lage kastjes bij de schuifdeur overneem weet ik nog niet in ieder geval zouden ze smaller moeten worden.

De jeweetwel site heb ik bezocht. Dank voor de url.

Groet, Len.
silvervägen
Berichten: 2032
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 9:16

Re: Zelfbouw watertank, klots-schotten nodig?



Bericht door silvervägen »

Len als je een (onbeschermd) plaatje op een website in je bericht wil plakken klik je op het plaatje met de rechtermuisknop. Je kiest Afbeelings-URL kopiëren.
In je bericht klik je met de linker muisknop op de knop [Img] diem boven het bericht staat. In je scherm staat dan zoiets als {Img} {/Img}, maar dan met rechte haakjes. Ga er met je muiswijzer tussen staan en klik met de rechtermuisknop, kies plakken.

Gewoon één keer proberen, dan zie je dat het eenvoudig is.

Groet,
Peter
Groet,
Peter

Afbeelding Afbeelding
iTsMe(jan)

Re: Zelfbouw watertank, klots-schotten nodig?



Bericht door iTsMe(jan) »

Als aanvulling
Je eigen photo,s moet je dus eerst ergens op een stuk webspace plaatsen en er volgens naar linken in je bericht wat je hier op het forum plaatst

Afbeelding
Plaats reactie