Ik dacht dat zware voertuigen nooit vrijgesteld van APK werden?a90 schreef:Helemaal goed !
Je moet nog wel even voordat hij is vrijgesteld van APK zie ik.
Daf MB200 DKDL 564 (Update 05-05-2020)
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 13-05-2017)
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Beste Nico, dan heb ik goed en slecht nieuws voor je, wat wil je als eerste horen
De nieuwe APK richtlijn EU APK-richtlijn (2014/45/EU), die of 1 januari 2018 doch uiterlijk op 20 mei 2018 ingaat, bevat een passage over vrachtwagens en bussen.
Het goede nieuws is dat vrachtwagens, zoals deze mooie DAF bus is, zijn vrijgesteld van APK na ingangsdatum nieuwe wetgeving en het bereiken van de 50 jaar.
Het slechte nieuws (voor jou en andere bus bezitters) is dat bussen en taxi's daarvan uitgezonderd zijn. Dus mocht het al zover komen dat de Jonkheere de magische grens van 50 bereikt, dan zal die alsnog opmoeten.
Kortom, ik moet met de Mercedes nog een jaar of 3 verplicht opkomen en dan is de auto vrijgesteld. Neemt niet weg dat ik wel voornemens ben om ieder jaar een veiligheidskeuring laat uitvoeren, het blijft natuurlijk een oud voertuig ook al wordt er niet veel mee gereden.
Het voelt wel goed, een auto waarover geen MRB wordt geheven, zometeen geen APK plicht meer is, en waardoor de klassiekerstatus (Fiva card in aanvraag) vaak een uitzondering wordt gemaakt in milieuzones zoals Rotterdam (ik tank wel zo veel mogelijk GTL om de uitstoot te beperken). Geen gedoe met inrichtingseisen, gewicht, tachograaf etc. maar wel een machtige hobby waarin je bovendien kunt slapen (eerdaags dan, ben de inrichting nog aan het plannen). Meestal beginnen mensen nog spontaan te zwaaien ook als je voorbij komt
Qua vaste kosten alleen een paar tientjes verzekering dan. Nog even en ik zou het iedereen aanraden
Nog wat correspondentie over de nieuwe APK eisen:
http://fehac.nl/50-jaar-oude-voertuigen ... d-van-apk/
http://www.raivereniging.nl/artikel/dos ... rland.html
De nieuwe APK richtlijn EU APK-richtlijn (2014/45/EU), die of 1 januari 2018 doch uiterlijk op 20 mei 2018 ingaat, bevat een passage over vrachtwagens en bussen.
Het goede nieuws is dat vrachtwagens, zoals deze mooie DAF bus is, zijn vrijgesteld van APK na ingangsdatum nieuwe wetgeving en het bereiken van de 50 jaar.
Het slechte nieuws (voor jou en andere bus bezitters) is dat bussen en taxi's daarvan uitgezonderd zijn. Dus mocht het al zover komen dat de Jonkheere de magische grens van 50 bereikt, dan zal die alsnog opmoeten.
Kortom, ik moet met de Mercedes nog een jaar of 3 verplicht opkomen en dan is de auto vrijgesteld. Neemt niet weg dat ik wel voornemens ben om ieder jaar een veiligheidskeuring laat uitvoeren, het blijft natuurlijk een oud voertuig ook al wordt er niet veel mee gereden.
Het voelt wel goed, een auto waarover geen MRB wordt geheven, zometeen geen APK plicht meer is, en waardoor de klassiekerstatus (Fiva card in aanvraag) vaak een uitzondering wordt gemaakt in milieuzones zoals Rotterdam (ik tank wel zo veel mogelijk GTL om de uitstoot te beperken). Geen gedoe met inrichtingseisen, gewicht, tachograaf etc. maar wel een machtige hobby waarin je bovendien kunt slapen (eerdaags dan, ben de inrichting nog aan het plannen). Meestal beginnen mensen nog spontaan te zwaaien ook als je voorbij komt
Qua vaste kosten alleen een paar tientjes verzekering dan. Nog even en ik zou het iedereen aanraden
Nog wat correspondentie over de nieuwe APK eisen:
http://fehac.nl/50-jaar-oude-voertuigen ... d-van-apk/
http://www.raivereniging.nl/artikel/dos ... rland.html
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Ik gun het je van harte! Wat mijn Jonckheere betreft, die staat als vrachtwagen op kenteken maar dan nog, als die 50 jaar oud kan worden (wat niet helemaal uit te sluiten is) duurt dat nog 15 jaar en dan ben ik bijna 85 en ik heb zomaar het vermoeden dat ik tegen die tijd (als ik het al haal) niet zoveel zin meer heb in het rijden met een bus. En zo'n drama is die APK toch ook niet, hij wordt elk jaar gewoon weer goed gekeurd. Het kost geld en dat is dan wel weer jammer.
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Merk je iets van die GTL qua rijden of rookontwikkeling?a90 schreef:Beste Nico, dan heb ik goed en slecht nieuws voor je, wat wil je als eerste horen
De nieuwe APK richtlijn EU APK-richtlijn (2014/45/EU), die of 1 januari 2018 doch uiterlijk op 20 mei 2018 ingaat, bevat een passage over vrachtwagens en bussen.
Het goede nieuws is dat vrachtwagens, zoals deze mooie DAF bus is, zijn vrijgesteld van APK na ingangsdatum nieuwe wetgeving en het bereiken van de 50 jaar.
Het slechte nieuws (voor jou en andere bus bezitters) is dat bussen en taxi's daarvan uitgezonderd zijn. Dus mocht het al zover komen dat de Jonkheere de magische grens van 50 bereikt, dan zal die alsnog opmoeten.
Kortom, ik moet met de Mercedes nog een jaar of 3 verplicht opkomen en dan is de auto vrijgesteld. Neemt niet weg dat ik wel voornemens ben om ieder jaar een veiligheidskeuring laat uitvoeren, het blijft natuurlijk een oud voertuig ook al wordt er niet veel mee gereden.
Het voelt wel goed, een auto waarover geen MRB wordt geheven, zometeen geen APK plicht meer is, en waardoor de klassiekerstatus (Fiva card in aanvraag) vaak een uitzondering wordt gemaakt in milieuzones zoals Rotterdam (ik tank wel zo veel mogelijk GTL om de uitstoot te beperken). Geen gedoe met inrichtingseisen, gewicht, tachograaf etc. maar wel een machtige hobby waarin je bovendien kunt slapen (eerdaags dan, ben de inrichting nog aan het plannen). Meestal beginnen mensen nog spontaan te zwaaien ook als je voorbij komt
Qua vaste kosten alleen een paar tientjes verzekering dan. Nog even en ik zou het iedereen aanraden
Nog wat correspondentie over de nieuwe APK eisen:
http://fehac.nl/50-jaar-oude-voertuigen ... d-van-apk/
http://www.raivereniging.nl/artikel/dos ... rland.html
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Ja, dat is weg op wat waterdamp na dan. Het lastige is wel om tijdig een tankstation te vinden waar je het kunt tanken, je bent anders wel weer even bezig voordat het weer 'schoon' is.
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
- djurre1980
- Berichten: 940
- Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Hoe gaat het met deze camper jongens?
Het kenteken bestaat niet meer... ik vrees het ergste.
Het kenteken bestaat niet meer... ik vrees het ergste.
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
42-BDN-3, zo te vinden.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
- djurre1980
- Berichten: 940
- Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Eén pagina terug en je kunt het duidelijk zien. Apk inmiddels verlopen, dus waarschijnlijk geschorst.
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Ik weet dat hij te koop heeft gestaan maar gezien de tenaamstelling lijkt hij niet verkocht te zijn.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Hij is er zeker nog! Ik heb er de laatste tijd (jaar!) alleen helaas heel weinig tijd voor gehad. Het klopt inderdaad dat de bus te koop heeft gestaan. Dit niet zozeer wegens tijdgebrek maar meer omdat ik er geen ruimte voor kon vinden, en de werkzaamheden die er nu aan zitten te komen niet meer zonder vaste stalling uitgevoerd kunnen worden. Ondanks de interesse en dat er ook een aantal mensen zijn wezen kijken, is de bus gelukkig (!) toch nog in mijn bezit.
MAAR!!.. Vanaf Januari heb ik eindelijk permanent onderdak gevonden!! De loods waar ik momenteel met mijn ouders en broer in zit (waar de bus niet in past), zeggen we op en we gaan verhuizen. De loods waar de bus heeft gestaan toen de achterkant onder handen is genomen komt wegens bedrijfsverhuizing vrij. Ik ben hier meteen op ingesprongen en heb aangegeven 140 m² te willen huren, dit is dus gelukt wat voor dit project de redding is geweest.
Tijd zal nog schaars blijven, maar omdat de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden niet meer onder tijdsdruk zullen staan verwacht ik toch langzaam vooruitgang te kunnen boeken. Dit zal uiteraard allemaal hier bijgehouden worden. Ik zal met de kop gaan starten.
Momenteel ben ik vooral bezig de verhuizing soepel te laten verlopen. Zo hebben we in onze huidige loods een entresol waar veel spullen (troep) opgeslagen liggen. In de nieuwe loods hebben we helaas geen entresol meer en dus zullen we dit anders op moeten slaan. Hiervoor hebben we een palletstelling gekocht van 8 meter lang bij 4,5 meter hoog (ruimte voor 50 pallets). Om dit ook bruikbaar te maken hebben we tevens een reachtruck aangeschaft:
Hij is wat op leeftijd, maar een keurig dingetje voor €300,-
Het project blijft dus bestaan en zal worden bijgehouden. Wel leuk dat er nog wel steeds interesse naar is!
MAAR!!.. Vanaf Januari heb ik eindelijk permanent onderdak gevonden!! De loods waar ik momenteel met mijn ouders en broer in zit (waar de bus niet in past), zeggen we op en we gaan verhuizen. De loods waar de bus heeft gestaan toen de achterkant onder handen is genomen komt wegens bedrijfsverhuizing vrij. Ik ben hier meteen op ingesprongen en heb aangegeven 140 m² te willen huren, dit is dus gelukt wat voor dit project de redding is geweest.
Tijd zal nog schaars blijven, maar omdat de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden niet meer onder tijdsdruk zullen staan verwacht ik toch langzaam vooruitgang te kunnen boeken. Dit zal uiteraard allemaal hier bijgehouden worden. Ik zal met de kop gaan starten.
Momenteel ben ik vooral bezig de verhuizing soepel te laten verlopen. Zo hebben we in onze huidige loods een entresol waar veel spullen (troep) opgeslagen liggen. In de nieuwe loods hebben we helaas geen entresol meer en dus zullen we dit anders op moeten slaan. Hiervoor hebben we een palletstelling gekocht van 8 meter lang bij 4,5 meter hoog (ruimte voor 50 pallets). Om dit ook bruikbaar te maken hebben we tevens een reachtruck aangeschaft:
Hij is wat op leeftijd, maar een keurig dingetje voor €300,-
Het project blijft dus bestaan en zal worden bijgehouden. Wel leuk dat er nog wel steeds interesse naar is!
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
€ 300! Dat is niks.
Dat levert hij al op aan oud ijzer.
Topaankoop.
Mag ik vragen in welke hoek van Nederland je woont?
Nieuwsgierigheid komt voort uit een zoektocht (nog niet erg actief) naar een ander huis, met grond en lekker veel werkplaats/hobbyruimte.
Dat levert hij al op aan oud ijzer.
Topaankoop.
Mag ik vragen in welke hoek van Nederland je woont?
Nieuwsgierigheid komt voort uit een zoektocht (nog niet erg actief) naar een ander huis, met grond en lekker veel werkplaats/hobbyruimte.
Groet, Ruud
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Ik woon in Oostkapelle (Zeeland). Woon er al heel m'n leven en heb het er goed naar m'n zin.
Re: Daf MB200 DKDL 564 (Update 27-06-2017)
Dat kan ik me goed voorstellen.
Als kind ging ik wel eens met de overburen naar Zoutelande.
En nog niet zo lang geleden in Domburg geweest.
Prachtige omgeving en inderdaad, in Zeeland koop je voor weinig geld nog prachtige panden met veel ruimte.
Helaas voor ons iets te ver weg.
Als kind ging ik wel eens met de overburen naar Zoutelande.
En nog niet zo lang geleden in Domburg geweest.
Prachtige omgeving en inderdaad, in Zeeland koop je voor weinig geld nog prachtige panden met veel ruimte.
Helaas voor ons iets te ver weg.
Groet, Ruud