Monteren schotelantenne

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

Het is zulk een gootje waar ik aan dacht bertt vind ik trouwens veel properder en steviger dan de kabel op het dat te plakken met die klemmetjes thanks, ik denk dat ik het zo ook ga afwerken.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

Graag had ik ook jullie mening wat betreft het plaatsen van een Sat Finder moet deze in de omgeving van de TV of Ontvanger geplaatst worden of kan deze bijvoorbeeld ook in de hoge kast omdat ik daar toch de antennekabel van de schotel met de vooraf geplaatste antennekabel moet aan elkaar koppel en hierdoor een koppeling uitspaar tenminste ik ga er vanuit dat de sat finder er constant blijft tussen zitten en niet steeds moet worden afgekoppeld. De draaischijf voor het richten van de antenne komt net voor de deur van de hoge kast dus kan deze altijd bekijken als ik aan de richtschijf sta.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24460
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door javanes »

Sommige satfinders verzwakken het signaal zodat je slecht beeld hebt. Dus die moet er na afstelling vantussen gehaald worden.
Mijn ervaring is dat je met die goedkope gevallen met ledlampjes daar geen last van hebt. Die blijft er bij ook gewoon tussen zitten.

Het beste is inderdaad om zicht te hebben op de satfinder als je de schotel op de juiste satelliet probeert te richten.
Denk er wel om dat daar boven de evenaar de nodige satellieten vlak bij elkaar hangen.
Een goed signaal van de satfinder wil dus niet zeggen dat je schotel op de juiste satelliet is gericht. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

@javanes
als ik de deur van de hoge kast open dan heb ik een goede zicht op de sat finder als ik hem in de hoge kast zou aanbrengen en wat de sat finder betreft is het onderstaand model;
http://www.elektronix.nl/Accessoires-vo ... 00mhz.html
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

Hopelijk komen er nog reacties over de sat finder of is hier alles mee gezegd. Ik heb vandaag de binnenkant afgewerkt zodat ik de arm van de schotel kon omhoog draaien om de schotel te monteren, maar hier blijkt dat de twee onderste boutjes (op afbeelding nr. 2) 1 cm te kort zijn om de schaal tegen de standaard te kunnen draaien wat heb ik hier verkeerd gedaan? Ook heb ik een heel klein schroefje over dat nergens beschreven stond op te gebruiken (op afbeelding 1).
Afbeelding
Hieronder nog enkele afbeelding van de Schotel misschien zijn jullie of er iets fout is je kan hierop ook zien dat de schaal onderkant tegen de afwerkingskap zit, het in en uit draaien werkt prima enkel als de schotel in zijn ruststand ligt en ik wil heb op draaien dan gaat het de eerste drie slagen iets stroever.
AfbeeldingAfbeelding
Hopelijk kan mij hier iemand helpen.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

Blijkbaar moeten er aan de onderzijde afstandsbusjes gestoken worden maar die zaten niet in de verpakking en staat ook niets van in de handleiding maar is er iemand die mij kan vertellen in wat voor een zaak ik zulke afstandsbusjes kan verkrijgen.

Afbeelding
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door vmax »

koop een stukje allu. buis en zaag zelf op maat een paar buisjes
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

Thanks vmax voor de tip maar probleem heb ik al opgelost door een verbindingsmoer te nemen met schroefdraad M 6 en hier de schroefdraad uit te boren zodat een bout van M 6 er door kan en dan tussen de houder en de schotel gestoken.

Afbeelding
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door bertt »

Zal de schotel exact op de juiste positie op de arm moeten zitten om de juiste positie t.o.v. de kop te hebben?

Bert
karel3
Berichten: 329
Lid geworden op: di 28 jul 2009, 22:18

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door karel3 »

Beste smurf

Ik heb een oudere versie van deze satfinder zonder de twee ledjes voor 22kHz en H/V . Die MOET er echt steeds tussenuit anders heb ik vrijwel nooit beeld.
Probeer het dus eerst uit voor je alles vastschroeft of zoek een andere die wel kan blijven zitten.
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

bertt schreef:Zal de schotel exact op de juiste positie op de arm moeten zitten om de juiste positie t.o.v. de kop te hebben?

Bert
Ik ben volledig nieuw in de sector schotelantenne en heb hier geen antwoord op maar ik ben ook heel benieuw naar het antwoord op jou vraag bertt.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

karel3 schreef:Beste smurf

Ik heb een oudere versie van deze satfinder zonder de twee ledjes voor 22kHz en H/V . Die MOET er echt steeds tussenuit anders heb ik vrijwel nooit beeld.
Probeer het dus eerst uit voor je alles vastschroeft of zoek een andere die wel kan blijven zitten.

Thanks karel3 voor jou tip, zou het dan bij de sat finders met de ledjes beter gaan hiermee bedoel ik dan deze met enkel maar ledjes?
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
karel3
Berichten: 329
Lid geworden op: di 28 jul 2009, 22:18

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door karel3 »

Ik heb er ook een met leds en die er hier thuis even tussen gezet , beeld blijft zichtbaar maarrr als ik de signaalsterkte bekijk zie ik met dat ding er tussen 6 blokjes en zonder 8 blokjes. Je moet er dus rekening mee houden dat in grensgevallen de extra demping net te veel kan zijn .
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Monteren schotelantenne



Bericht door Smurf »

bertt schreef:Zal de schotel exact op de juiste positie op de arm moeten zitten om de juiste positie t.o.v. de kop te hebben?

Bert
Niemand die hier een antwoord op heeft want ik krijg hier echt niets signaal binnen hoe hard ik ook probeer??? :? :( :cry:
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Plaats reactie