fantasie of toekomstige werkelijkheid?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door Transitje »

Leo Bokkum schreef:Tis moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als.. :mrgreen:
Je mag er gerust apetrots op zijn dat je zo bescheiden bent gebleven. :lol:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door de Jonckheer »

Ik weet niet hoe het met jouw bankrekening is gesteld maar als die redelijk bescheiden is moet je niet aan zoiets beginnen. Die weinige km zegt namelijk helemaal niets. Bijvoorbeeld: een ambulance en een brandweerauto worden niet rustig warm gereden maar rossen bij een oproep direct volgas uit de schuur. Niet echt goed voor het mechaniek! En zo kan ik nog wel wat redenen opnoemen waarom het een slecht idee is als je niet technisch bent onderlegd om zo'n ding te kopen. Beter is het om in Duitsland een goed onderhouden Hymer te gaan kopen, die is al klaar en kun je erg lang plezier van hebben.
Marcmarcus
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 mei 2011, 0:35

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door Marcmarcus »

Bedankt mensen voor al jullie antwoorden. Als ik het geheel zo samenvat dan zijn er voor iemand zoals ik met beperkte technische kennis en een niet al te ruige bankrekening wel wat risico's verbonden aan zo'n project. Ik zet deze fantasie voorlopig maar eens in de ijskast.

Eerder schreef ik dat ik momenteel een Transit tdci uit 2003 rij. Met dubbele cabine, airco, 125 pk, 160.000 km op de teller en verder in goede conditie op grijs kenteken. Ik ga eens op het web onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om die als camper te gaan gebruiken....

Groetjes,

Marc
Gebruikersavatar
Paulo
Berichten: 684
Lid geworden op: di 16 dec 2008, 20:27
Locatie: Noord-Holland

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door Paulo »

iTsMe(jan) schreef: Gewoon even vlot kunnen participeren op ongewenste situaties.

Maar ieder zijn ding .

Bedoel je niet "anticiperen"? :wink:

Paulo :lol: :lol: :lol:
Tob niet, 't komt toch anders.......
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door Gino608D »

Mag ik je vragen wat je hiervoor wil uitgeven? Wellicht kunnen we dan aangeven wat mogelijke opties voor je zijn. Wat wil je verder per jaar uitgeven voor onderhoud en andere zaken?

Het (laten) ombouwen van je bestaande bus is ook geen goedkope aangelegenheid en volgens mij moet je ook nog eens BPM gaan betalen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
iTsMe(jan)

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door iTsMe(jan) »

Paulo schreef:
iTsMe(jan) schreef: Gewoon even vlot kunnen participeren op ongewenste situaties.

Maar ieder zijn ding .

Bedoel je niet "anticiperen"? :wink:

Paulo :lol: :lol: :lol:
Ja foutje bedankt.

Je begrijpt mij wel , gewoon rapido gas erop en wegwezen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Paulo
Berichten: 684
Lid geworden op: di 16 dec 2008, 20:27
Locatie: Noord-Holland

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door Paulo »

[/quote]Ja foutje bedankt.
Je begrijpt mij wel , gewoon rapido gas erop en wegwezen :mrgreen:[/quote]


Natuurlijk begrijp ik je wel, maar moest eerst even epibreren voor ik het snapte :wink: :wink:



Paulo :lol: :lol: :lol:
Tob niet, 't komt toch anders.......
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: fantasie of toekomstige werkelijkheid?



Bericht door Blauwkous »

MarcMarcus.

Ik denk dat je een verstandige beslissing hebt genomen met betrekking tot deze oudere Mercedesen. Ik heb er om gebouwd, ondanks mijn waarschuwing voor het gewicht. Er bleef maar 200 kilo laadvermogen over bij de naar 3500 kilo terug gekeurde 609'gens. En dat was een uitzondering. De meeste komen er boven. Bedenk dat van die 200 kilo eerst het gewicht van de mensen in het voertuig moet worden afgehaald!
Ze zijn prima te doen als je een groot rijbewijs hebt en niet terug laat keuren. Het stevige motor geluid moet je er gewoon bij nemen: dat hoort bij deze wagens.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Plaats reactie