vinyl vastlijmen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: vinyl vastlijmen



Bericht door wingman01 »

ziet er goed uit.
mijn hemel is wel anders, maar ik ga het toch uitproberen op een ,,proefstukje,,

goeie tip....bedankt
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: vinyl vastlijmen



Bericht door paulus51 »

:) graag gedaan succes :cheers:
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: vinyl vastlijmen



Bericht door Blauwkous »

Ik weet niet of je het vinyl al hebt gekocht, maar je zou ook eens aan Vocamouse kunnen denken. Dit wordt onder meer op schepen gebruikt en is zeer flexibel en waterdicht. Er zijn circa 40 tot 50 designs en kleuren van. De verkoopprijs is wel wat hoger (adviesprijs 12,95 per meter). Zelfs diverse doe-het-zelf zaken (niet de grote bekende!) hebben het in het assortiment.
De lijm is zeer duur, dus neem daar een alternatief voor. Zelf heb ik het naar volle tevredenheid bij de renovatie van onze vroegere alkoof gebruikt.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
butcherke
Berichten: 464
Lid geworden op: ma 26 jul 2010, 14:03
Locatie: banholt

Re: vinyl vastlijmen



Bericht door butcherke »

)hallo collega's,

douche is opgepimpt, en werkelijk waar het is super gelukt.
heeft wel even geduurd eer ik alles uitgezocht had, en vooral eer ik de goede lijm had, maar nou zit het super.
ik begon met unibond, echter deze super lijm lijmt goed op ondergronden waarvan een wat poreus is, bij mijn douche wanden was dit niet zo, daar er een soort plastic coating op zat, dit eraf steken om op multiplex uit te komen leek mij geen goed idee :cry: .

toen heb ik op advies van een bouwmarkt een emmer bison tic gel gekocht, ( 54 euro :bang: :bang: ),
maar thuisgekomen vertouwde ik ook dit niet daar op het emmertje duidelijk stond dat dit een contact lijm was, twee zijden insmeren, laten drogen en tegen elkaar, klinkt goed, echter bij mijn douche met vynil flappen die om de wc etc waren uitgesneden, met schuine hoeken ed moest ik wel nog de mogelijkheid hebben om te schuiven.
toen de bison hulplijn gebeld,en uiteindelijk uitgekomen bij montage kit super, deze is smeerbaar ipv gewone kit, vochtbestendig en wederom vreselijk duur, 43 euro per emmertje.

maar goed, uiteindelijk is het gelukt, en we zijn zeer tevreden met ons romeins badhuis ( dit ivm klein mozaik motiefje :lol3: .


grtn butcherke
Partir des vrais amis, c'est mourir un peu !
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: vinyl vastlijmen



Bericht door de Jonckheer »

Alles wat er maar te lijmen valt (binnen / buiten / nat / droog) doe ik met polyfix van Karwei. Goedkoop (€6,99 per koker) en het valt nooit meer uit elkaar en dat wil je toch? Trouwens, Action verkoopt iets degelijk voor €3,-. Dat is wat dikker maar lijmt ook als de beste. Zo zie je maar dat goed niet altijd duur hoeft te zijn!
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2644
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: vinyl vastlijmen



Bericht door jan- »

Op aanraden van hierboven de lijm van de Action geprobeerd. Inderdaad niet duur, slechts 4 euro. Ik dacht nog: zal ik eerst een proefstukje doen? Maar heb dit achterwege gelaten, waar ik nu wel een beetje spijt van heb.

Vinyl op een houten OSB bodemplaat. Met de kitspuit een aantaal strepen getrokken, vinyl er overheen en aandrukken door er op te lopen en speciaal over de strepen met de hakken extra aangeduwd. Maar je ziet nu precies waar de banen lijm zitten. Misschien had ik het eerst moeten uitspreiden met een lijmkam of een latje. Of gewoon hele dunne banen trekken.

Ik had nog speciaal dik vinyl genomen, om dit soort dingen te voorkomen. Maar misschien dat het straks niet meer opvalt.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie