LDV-ombouw

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?

LDV-ombouw



Bericht door LDV »

Na wat zoeken een echte (!) LDV Convoy te pakken gekregen. Echt omdat het stuur rechts zit en de schuifdeur links (handig bij pauzes langs de weg). M.a.w.: import en daarom voor weinig.
Bovendien was de laadruimte voorzien van een waterdichte binnenbak, die makkelijk aangepakt kan worden om een doorloop naar de cabine te zagen. Het resterende deel is dan meteen de wand voor de toiletruimte.
Na veel schuiven&spieken de meest bruikbare indeling bedacht, waarbij ruimtewinst ontstaat via een uitvouwdeur van de toiletruimte. De centrale hal kan zo gebruikt worden als uitbreiding van toiletruimte, doorloop naar de cabine en entree.
Om de kosten laag te houden gaat een Predom-caravan grotendeels gekannibaliseerd worden om wasbak, gaspitten, wat ramen en kussen/matrassen te leveren. De ramen in de achterdeuren worden dubbelglasachtig gemaakt met Brico-folie . De bijrijdersbank verhuist naar het woongedeelte en een stoel uit een grote Renault of Volvo wordt bijrijderstoel. Kan op de bestaande montage punten worden geprikt waardoor ook de veiligheidsgordel in gebruik blijft. Da’s alvast een voordeel bij het omkeuren.
Verder veel Ikea-spul gebruiken want de kosten mogen - wil ik zelf - niet uitstijgen boven de aankoopkosten. Het mag allemaal Spartaans zijn als er maar goed geslapen kan worden en er een ladiesroom ( toilet dus), in komt.
Zoek alleen nog een alternatief voor Extreme-isolatie want dat veredelde piepschuim heeft de prijs van kneedbaar goud.
Als er niks echt tegenloopt kunnen Zweden en/of Frankrijk er van de zomer van lusten: u bent gewaarschuwd.
Oh ja: nog ff uitzoeken hoe ik plaatjes op het Forum krijg en dan kan er meegenoten worden.
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek



Bericht door mcn »

De stoelen van de Renault Vel Satis en Espace hebben de gordels volledig geïntrigeerd in de stoel. Dus de rolgordel zelf en de sluiting. Is een tip voor een ieder die stoelen wil veranderen.

Succes met je ombouw!

Foto's plaatsen klikkerdeklik
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Hoop dat je er net zoveel plezier van krijgt als wij van de onze.
Succes met bouwen en een plaatje is altijd leuk.
Afbeelding
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:



Bericht door VAN-tastique »

Veel plezier met het uitdenken van alle details en met de bouw!
Je bent echt snel als je er deze zomer ook al mee op pad kunt gaan!
Ben ook héél benieuwd naar foto's van dit project!

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?

Een beeld verteelt meer dan x woorden



Bericht door LDV »

Gekocht met een binnenbak van 14 mm plaat met een naadloze, waterdichte kunstofcoating. In de hoek is een afvoergat aanwezig. Handig voor een fonteintje.

Afbeelding

En de omschreven indeling:

Afbeelding[/img]
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Boven de voorstoelen je bed en dan zo je eigen zwembad inspringen :wink:
Ik heb mijn bed overigens zo gemaakt dat ik het als bank en bed kan gebruiken, maar ook naar de zijkant kan opklappen. Erg handig als je eens wat grotere spullen zou willen vervoeren.
Afbeelding
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Slimme indeling!



Bericht door VAN-tastique »

Moest even wennen aan de indeling (toilet voor de schuifdeur??), tot het bij me doordrong dat het een Engelse bus is!
Ik vind jouw opstelling van het tafeltje en het bankje in de lengte heel slim, kan je gewoon met gesterkte benen aan tafel zitten!
Maak je de bijrijdersstoel ook draaibaar?
Dat geeft gelijk weer meer mogelijkheden.
De ruimte onder het bed is bij ons voorzien van een tussenwand, deze is voor 50% bereikbaar via de binnenkant.
Met stapelbare extra grote curverbakken creeër je veel bergruimte en een simpel gordijntje onttrekt 't aan het zicht
Middels een schuifwand kunnen we van binnenuit ook nog in de achterste ruimte komen als we geen zin hebben om nat te worden of als de fietsen ervoor op het rek staan.
Graag meer foto's!!

Groet,

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?



Bericht door LDV »

Het bed wordt verhoogd zodat eronder bagage kan worden gepropt. En dan met een klepconstructie onder het matras+lattenbodem waardoor, met regenweer of 's-nachts, ook van binnenuit het meeste te begraaien is.
Als berging onder het bed heb ik plastic bakken van I-a in gedachten omdat daar al een klepdeksel op zit. Moeten wel uitschuifbaar worden gemonteerd en met klittenband o.i.d. vergrendelbaar. Bij een noodstop krijger ik liever geen zooi in de nek van de bijrijdster vliegen.
De bestaande 2-persoons bijrijdersbank van de bus wordt in de 1e fase de bank in het woongedeelte. Voor de bijrijdster komt er dan een luxe stoel, gemonteerd op de rails die daar al zit voor de opklapbare (!) bank. Voordeel is dat de bestaande veiligheidsgordels zo bruikbaar blijven.
Op basis van de nodige jaren ervaring met een caravan wil ik geen bank/bed combinatie meer omdat ik Galisch werd van het telkens ombouwen. Ook draaistoelen maken mij niet spontaan warm; ik zit de hele dag al in een autostoel.
En de door partner geclaimde hangkast wordt piepklein. Dat begrenst haar spontane aandrang om teveel kleding mee te nemen :P
Laatst gewijzigd door LDV op ma 04 apr 2011, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Dat ombouwen van bank naar bed herken ik. Doen we dus maar twee keer.
Na de eerste rit maken we het bed. Dat blijft de rest van de vakantie zo.
Voor aanvang van de laatste rit maken we er pas weer een bank van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
maxieboy
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 21:17
Contacteer:

Re: LDV-ombouw



Bericht door maxieboy »

De LDV Convoy loopt in het midden al weer naar boven. als je het bed wil verhogen is er dan nog genoeg plaats?
Afbeelding
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Een beeld verteelt meer dan x woorden



Bericht door paulus51 »

LDV schreef:Gekocht met een binnenbak van 14 mm plaat met een naadloze, waterdichte kunstofcoating. In de hoek is een afvoergat aanwezig. Handig voor een fonteintje.

En de omschreven indeling:

Afbeelding[/img]
je bed is een beetje groot , 190x140 de 140 kant kan je makkelijk inkorten tot 130 en dat scheelt weer enorm met je verdere bouw :wink:

ons bed is 200x130 en nog veel slaapruimte over :wink:
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
HanK
Berichten: 1450
Lid geworden op: za 23 aug 2003, 22:03
Locatie: N.H

Re: LDV-ombouw



Bericht door HanK »

Prachtig, maar de schuifdeur links, wat heeft dat voor voordeel in het vasteland van Europa?
gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: LDV-ombouw



Bericht door joske501 »

Beste,
je bed is een beetje groot , 190x140 de 140 kant kan je makkelijk inkorten tot 130 en dat scheelt weer enorm met je verdere bouw

ons bed is 200x130 en nog veel slaapruimte over
Nog beter is het bed aan de voorzijde schuin te maken, dus eerst 0.5M evenwijdig op 1.4 meter daarna 0.8 meter schuin lopend naar 1.25 meter en dan weer recht op een breedte van 1.25 meter breed. zo win je aan één zijde nog meer plaats. Zo is het bij ons ook. 1.3 meter breedte is toch een beetje krap om nog andere dingen te doen dan te slapen. :oops:

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: LDV-ombouw



Bericht door de Jonckheer »

joske501 schreef:Beste,
je bed is een beetje groot , 190x140 de 140 kant kan je makkelijk inkorten tot 130 en dat scheelt weer enorm met je verdere bouw

ons bed is 200x130 en nog veel slaapruimte over
Nog beter is het bed aan de voorzijde schuin te maken, dus eerst 0.5M evenwijdig op 1.4 meter daarna 0.8 meter schuin lopend naar 1.25 meter en dan weer recht op een breedte van 1.25 meter breed. zo win je aan één zijde nog meer plaats. Zo is het bij ons ook. 1.3 meter breedte is toch een beetje krap om nog andere dingen te doen dan te slapen. :oops:

Joske
Om andere dingen te doen dan slapen heb je aan een éénpersoons bed van 80 cm toch genoeg? :lol: :lol: :lol: :wink:
Plaats reactie