LDV-ombouw
LDV-ombouw
Na wat zoeken een echte (!) LDV Convoy te pakken gekregen. Echt omdat het stuur rechts zit en de schuifdeur links (handig bij pauzes langs de weg). M.a.w.: import en daarom voor weinig.
Bovendien was de laadruimte voorzien van een waterdichte binnenbak, die makkelijk aangepakt kan worden om een doorloop naar de cabine te zagen. Het resterende deel is dan meteen de wand voor de toiletruimte.
Na veel schuiven&spieken de meest bruikbare indeling bedacht, waarbij ruimtewinst ontstaat via een uitvouwdeur van de toiletruimte. De centrale hal kan zo gebruikt worden als uitbreiding van toiletruimte, doorloop naar de cabine en entree.
Om de kosten laag te houden gaat een Predom-caravan grotendeels gekannibaliseerd worden om wasbak, gaspitten, wat ramen en kussen/matrassen te leveren. De ramen in de achterdeuren worden dubbelglasachtig gemaakt met Brico-folie . De bijrijdersbank verhuist naar het woongedeelte en een stoel uit een grote Renault of Volvo wordt bijrijderstoel. Kan op de bestaande montage punten worden geprikt waardoor ook de veiligheidsgordel in gebruik blijft. Da’s alvast een voordeel bij het omkeuren.
Verder veel Ikea-spul gebruiken want de kosten mogen - wil ik zelf - niet uitstijgen boven de aankoopkosten. Het mag allemaal Spartaans zijn als er maar goed geslapen kan worden en er een ladiesroom ( toilet dus), in komt.
Zoek alleen nog een alternatief voor Extreme-isolatie want dat veredelde piepschuim heeft de prijs van kneedbaar goud.
Als er niks echt tegenloopt kunnen Zweden en/of Frankrijk er van de zomer van lusten: u bent gewaarschuwd.
Oh ja: nog ff uitzoeken hoe ik plaatjes op het Forum krijg en dan kan er meegenoten worden.
Bovendien was de laadruimte voorzien van een waterdichte binnenbak, die makkelijk aangepakt kan worden om een doorloop naar de cabine te zagen. Het resterende deel is dan meteen de wand voor de toiletruimte.
Na veel schuiven&spieken de meest bruikbare indeling bedacht, waarbij ruimtewinst ontstaat via een uitvouwdeur van de toiletruimte. De centrale hal kan zo gebruikt worden als uitbreiding van toiletruimte, doorloop naar de cabine en entree.
Om de kosten laag te houden gaat een Predom-caravan grotendeels gekannibaliseerd worden om wasbak, gaspitten, wat ramen en kussen/matrassen te leveren. De ramen in de achterdeuren worden dubbelglasachtig gemaakt met Brico-folie . De bijrijdersbank verhuist naar het woongedeelte en een stoel uit een grote Renault of Volvo wordt bijrijderstoel. Kan op de bestaande montage punten worden geprikt waardoor ook de veiligheidsgordel in gebruik blijft. Da’s alvast een voordeel bij het omkeuren.
Verder veel Ikea-spul gebruiken want de kosten mogen - wil ik zelf - niet uitstijgen boven de aankoopkosten. Het mag allemaal Spartaans zijn als er maar goed geslapen kan worden en er een ladiesroom ( toilet dus), in komt.
Zoek alleen nog een alternatief voor Extreme-isolatie want dat veredelde piepschuim heeft de prijs van kneedbaar goud.
Als er niks echt tegenloopt kunnen Zweden en/of Frankrijk er van de zomer van lusten: u bent gewaarschuwd.
Oh ja: nog ff uitzoeken hoe ik plaatjes op het Forum krijg en dan kan er meegenoten worden.
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
De stoelen van de Renault Vel Satis en Espace hebben de gordels volledig geïntrigeerd in de stoel. Dus de rolgordel zelf en de sluiting. Is een tip voor een ieder die stoelen wil veranderen.
Succes met je ombouw!
Foto's plaatsen klikkerdeklik
Succes met je ombouw!
Foto's plaatsen klikkerdeklik
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
- Contacteer:
Veel plezier met het uitdenken van alle details en met de bouw!
Je bent echt snel als je er deze zomer ook al mee op pad kunt gaan!
Ben ook héél benieuwd naar foto's van dit project!
Teake
Je bent echt snel als je er deze zomer ook al mee op pad kunt gaan!
Ben ook héél benieuwd naar foto's van dit project!
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Een beeld verteelt meer dan x woorden
Gekocht met een binnenbak van 14 mm plaat met een naadloze, waterdichte kunstofcoating. In de hoek is een afvoergat aanwezig. Handig voor een fonteintje.
En de omschreven indeling:
[/img]
En de omschreven indeling:
[/img]
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
- Contacteer:
Slimme indeling!
Moest even wennen aan de indeling (toilet voor de schuifdeur??), tot het bij me doordrong dat het een Engelse bus is!
Ik vind jouw opstelling van het tafeltje en het bankje in de lengte heel slim, kan je gewoon met gesterkte benen aan tafel zitten!
Maak je de bijrijdersstoel ook draaibaar?
Dat geeft gelijk weer meer mogelijkheden.
De ruimte onder het bed is bij ons voorzien van een tussenwand, deze is voor 50% bereikbaar via de binnenkant.
Met stapelbare extra grote curverbakken creeër je veel bergruimte en een simpel gordijntje onttrekt 't aan het zicht
Middels een schuifwand kunnen we van binnenuit ook nog in de achterste ruimte komen als we geen zin hebben om nat te worden of als de fietsen ervoor op het rek staan.
Graag meer foto's!!
Groet,
Teake
Ik vind jouw opstelling van het tafeltje en het bankje in de lengte heel slim, kan je gewoon met gesterkte benen aan tafel zitten!
Maak je de bijrijdersstoel ook draaibaar?
Dat geeft gelijk weer meer mogelijkheden.
De ruimte onder het bed is bij ons voorzien van een tussenwand, deze is voor 50% bereikbaar via de binnenkant.
Met stapelbare extra grote curverbakken creeër je veel bergruimte en een simpel gordijntje onttrekt 't aan het zicht
Middels een schuifwand kunnen we van binnenuit ook nog in de achterste ruimte komen als we geen zin hebben om nat te worden of als de fietsen ervoor op het rek staan.
Graag meer foto's!!
Groet,
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Het bed wordt verhoogd zodat eronder bagage kan worden gepropt. En dan met een klepconstructie onder het matras+lattenbodem waardoor, met regenweer of 's-nachts, ook van binnenuit het meeste te begraaien is.
Als berging onder het bed heb ik plastic bakken van I-a in gedachten omdat daar al een klepdeksel op zit. Moeten wel uitschuifbaar worden gemonteerd en met klittenband o.i.d. vergrendelbaar. Bij een noodstop krijger ik liever geen zooi in de nek van de bijrijdster vliegen.
De bestaande 2-persoons bijrijdersbank van de bus wordt in de 1e fase de bank in het woongedeelte. Voor de bijrijdster komt er dan een luxe stoel, gemonteerd op de rails die daar al zit voor de opklapbare (!) bank. Voordeel is dat de bestaande veiligheidsgordels zo bruikbaar blijven.
Op basis van de nodige jaren ervaring met een caravan wil ik geen bank/bed combinatie meer omdat ik Galisch werd van het telkens ombouwen. Ook draaistoelen maken mij niet spontaan warm; ik zit de hele dag al in een autostoel.
En de door partner geclaimde hangkast wordt piepklein. Dat begrenst haar spontane aandrang om teveel kleding mee te nemen
Als berging onder het bed heb ik plastic bakken van I-a in gedachten omdat daar al een klepdeksel op zit. Moeten wel uitschuifbaar worden gemonteerd en met klittenband o.i.d. vergrendelbaar. Bij een noodstop krijger ik liever geen zooi in de nek van de bijrijdster vliegen.
De bestaande 2-persoons bijrijdersbank van de bus wordt in de 1e fase de bank in het woongedeelte. Voor de bijrijdster komt er dan een luxe stoel, gemonteerd op de rails die daar al zit voor de opklapbare (!) bank. Voordeel is dat de bestaande veiligheidsgordels zo bruikbaar blijven.
Op basis van de nodige jaren ervaring met een caravan wil ik geen bank/bed combinatie meer omdat ik Galisch werd van het telkens ombouwen. Ook draaistoelen maken mij niet spontaan warm; ik zit de hele dag al in een autostoel.
En de door partner geclaimde hangkast wordt piepklein. Dat begrenst haar spontane aandrang om teveel kleding mee te nemen
Laatst gewijzigd door LDV op ma 04 apr 2011, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Re: LDV-ombouw
De LDV Convoy loopt in het midden al weer naar boven. als je het bed wil verhogen is er dan nog genoeg plaats?
Re: Een beeld verteelt meer dan x woorden
je bed is een beetje groot , 190x140 de 140 kant kan je makkelijk inkorten tot 130 en dat scheelt weer enorm met je verdere bouwLDV schreef:Gekocht met een binnenbak van 14 mm plaat met een naadloze, waterdichte kunstofcoating. In de hoek is een afvoergat aanwezig. Handig voor een fonteintje.
En de omschreven indeling:
[/img]
ons bed is 200x130 en nog veel slaapruimte over
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Re: LDV-ombouw
Prachtig, maar de schuifdeur links, wat heeft dat voor voordeel in het vasteland van Europa?
gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
Re: LDV-ombouw
Beste,
Joske
Nog beter is het bed aan de voorzijde schuin te maken, dus eerst 0.5M evenwijdig op 1.4 meter daarna 0.8 meter schuin lopend naar 1.25 meter en dan weer recht op een breedte van 1.25 meter breed. zo win je aan één zijde nog meer plaats. Zo is het bij ons ook. 1.3 meter breedte is toch een beetje krap om nog andere dingen te doen dan te slapen.je bed is een beetje groot , 190x140 de 140 kant kan je makkelijk inkorten tot 130 en dat scheelt weer enorm met je verdere bouw
ons bed is 200x130 en nog veel slaapruimte over
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: LDV-ombouw
Om andere dingen te doen dan slapen heb je aan een éénpersoons bed van 80 cm toch genoeg?joske501 schreef:Beste,
Nog beter is het bed aan de voorzijde schuin te maken, dus eerst 0.5M evenwijdig op 1.4 meter daarna 0.8 meter schuin lopend naar 1.25 meter en dan weer recht op een breedte van 1.25 meter breed. zo win je aan één zijde nog meer plaats. Zo is het bij ons ook. 1.3 meter breedte is toch een beetje krap om nog andere dingen te doen dan te slapen.je bed is een beetje groot , 190x140 de 140 kant kan je makkelijk inkorten tot 130 en dat scheelt weer enorm met je verdere bouw
ons bed is 200x130 en nog veel slaapruimte over
Joske