LDV-ombouw

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: LDV-ombouw



Bericht door paulus51 »

joske501 schreef:Beste,
je bed is een beetje groot , 190x140 de 140 kant kan je makkelijk inkorten tot 130 en dat scheelt weer enorm met je verdere bouw

ons bed is 200x130 en nog veel slaapruimte over
1.3 meter breedte is toch een beetje krap om nog andere dingen te doen dan te slapen. :oops:

Joske
ehm hoe kom je daarnou bij ?? helemaal geen enkel probleem hoor :bow: :lol3: :bow:
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?

Re: LDV-ombouw



Bericht door LDV »

HanK schreef:Prachtig, maar de schuifdeur links, wat heeft dat voor voordeel in het vasteland van Europa?
Geen. Maar als je je LDV koopt van een Brit die 'm eerder al hier op NL-kenteken zette dan is de prijs heel prettig TENZIJ je vraagt of hij de deur ff aan de andere kant wil zetten. Kan best, maar niet voor dezelfde bodemprijs.
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?

Re: LDV-ombouw



Bericht door LDV »

Nog maar even reageren op de maten van het te bouwen bed.
Los van hoe langxbreed ik dat zou willen geldt dat aan de bestaande maten van bus en matrassen (uit een caravan) vastgehouden moet worden om het zo simpel mogelijk te houden.
En taps toelopend bed zoals in kajuitjachtjes wordt gebruikt zal het nooit worden. Ik heb daarvan nog verkrampte voeten, pijn in rug en lendenen na een midweek dobberen. Ik geloof dat die schuit officieel, maar m.i. ook terecht, een Doerak heette.
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
iTsMe(jan)

Re: LDV-ombouw



Bericht door iTsMe(jan) »

Er wordt duidelijk over nagedacht , al 7 maanden lees ik uitsluitend over het bed ;;-)
Verder nog vorderingen ?
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?

Re: LDV-ombouw



Bericht door LDV »

Nou, dat bed was/is een minor problem. Het gaat immers - zoals altijd- om de inhoud.
Maar de echte problemen waren een overzienbare vertraging bij het technisch up-to-date maken, d.w.z. apeekaen van de car en het weer voldoende gezond krijgen van de driver om aan de slag te gaan. Beiden zijn weer in goede staat zodat de bus de garage in kan om voorjaarsklaar gemaakt te worden. Alle planken, latten, ruiten, dakvensters, purschuim e.d. staan/iggen klaar. Alleen nog wat schroeven van Fiamma trachten te scoren. Maar da's moeilijker dan de Staatsloterij winnen is de ervaring. Wat een af te raden meuk is dat :twisted: .
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?

Re: LDV-ombouw



Bericht door LDV »

De komende weken/maanden moeten ook worden besteed aan een fiscaal vraagstuk.
De bus rijdt nu, volkomen legaal, op grijs kenteken en de daarbij behorende nog draagbare belastingaanslag.
Omdat autootjes pesten onze nationale sport is wil ik dat graag houden en niet overschakelen op een camperkenteken. Dus moet de inhoud mobiel blijven, bijv. door het keukenblok demontabel te laten, zodat het eindresultaat niet door de camperkeuring kan komen. Benieuwd of de ambtelijk hordes in Den Haag daar ook weer een drempel voor bedacht heeft. Maar ik geloof er heilig in dat alles wat mensen bedenken door (andere) mensen opgelost, lees omzeild, kan worden.
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: LDV-ombouw



Bericht door Dafluc »

Je kunt zeker op grijs blijven rijden. Zolang je maar blijft voldoen aan de inrichtingseisen die daarbij horen.
Kijk echter wel uit met zitplaatsen achterin. Iets waar je op kunt zitten is al discutabel.
Een boete en een niet misselijke naheffing wil je niet aan je broek krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: LDV-ombouw



Bericht door eef van baal »

boete staat er niet op, wel de naheffing.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: LDV-ombouw



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: LDV-ombouw



Bericht door eef van baal »

sorry.
toen ik een busje ombouwde was dat nog niet, maarja dat was in 1978.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
LDV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 13:55
Locatie: wat dacht je van Drenthe ?

Re: LDV-ombouw



Bericht door LDV »

Bedankt voor de zeer bruikbare tips. Ik heb er nu al een oplossing voor ogen die slimmer lijkt dan de fiscus ooit zou kunnen bevroeden :bang:
Liever een schildpad op het goede spoor dan een haas die steeds de juiste wissel mist.
Plaats reactie