Opknap project camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
philipr
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:56
Locatie: Creil (Noordoostpolder)

Re: Opknap project camper



Bericht door philipr »

Koppeling ( en drukgroep/lager) laten vervangen bij Paul bij zijn bedrijfje in Dronten voor een zeer redelijke prijs. Koppeling was tot de nagels aan toe versleten, dus dat was net op tijd. verder redelijk verbrand. toch een nawee van het akkefietje in zweden denk... :oops: Gelijk keeringen aandrijfas en keerring krukas, silentbloc en uitlaatrubbers, hij lag nu toch uit elkaar.
Rijd heerlijk zonder slippen :lol: maar ook het koppelingspedaal.. zo licht als een veertje.
En hij wees me gelijk op wat zaken die ik in de gaten moet houden, zwetende radiateur en hij was niet zo content met het remvermogen (dunne/kromme remschijven of vuil in het remsysteem.
al met al weer een zinvolle besteding en een adres rijker om in de toekomst gebruik van te maken.
Met vriendelijke groet,
Philip

Knaus Boxstar Freeway 630 / Fiat Ducato 250 2.3L/150 Pk
iTsMe(jan)

Re: Opknap project camper



Bericht door iTsMe(jan) »

Zo, er zit duidelijk een positieve lijn in dit projekt :)
Mooie cabinestoelen ook .
Je boileraftap ook voor elkaar ? , zo met de vorst voor de deur ?
Gebruikersavatar
philipr
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:56
Locatie: Creil (Noordoostpolder)

Re: Opknap project camper



Bericht door philipr »

We komen er wel haha.. wordt wel een meerjarenplan.. blijft er wat geld over om met vakantie te gaan.
ik denk dat ik de (hotfill daalderop) boiler afkoppel en binnen neerzet. Is alleen de koud en warmwater leiding los schroeven en de stekker eruit halen.
Met vriendelijke groet,
Philip

Knaus Boxstar Freeway 630 / Fiat Ducato 250 2.3L/150 Pk
Gebruikersavatar
philipr
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:56
Locatie: Creil (Noordoostpolder)

Re: Opknap project camper



Bericht door philipr »

Inmiddels weer 2 nieuwe koppelingen verder. Waarschijnlijk was het vliegwiel zo heet geworden dat deze niet meer goed aangreep. Dit is dus ook vervangen en eindelijk een niet slippende koppeling..rijd een stuk fijner. Nieuwe remklauw laten monteren. Deze was vast gelopen en ging het niet meer goed doen. ;;-)
Wifi antennetje gemonteerd, bijrijdersstoel draaibaar gemaakt met een universeel draai plateau. Inderdaad universeel. past prima alleen mijn stoelen hebben andere rails maat, dus moest ik via een dwarsligger het zaakje passend maken.
en een extra 220 koelboxje in de kast ingebouwd. Ook alvast een extra koelvinnetje erop gezet voor het geval het zaakje te warm word.
klaar voor een trektocht langs de westkust van frankrijk richting spanje! ZIN IN!.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fijne vakantie allen.
Met vriendelijke groet,
Philip

Knaus Boxstar Freeway 630 / Fiat Ducato 250 2.3L/150 Pk
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: Opknap project camper



Bericht door paulus51 »

Phillip : ik ben jaloers op je stoelen !! :cheers: toppie man , fijne vakantie :clap: :lol3:
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
philipr
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:56
Locatie: Creil (Noordoostpolder)

Re: Opknap project camper



Bericht door philipr »

Dank.

Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk
Met vriendelijke groet,
Philip

Knaus Boxstar Freeway 630 / Fiat Ducato 250 2.3L/150 Pk
Gebruikersavatar
philipr
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:56
Locatie: Creil (Noordoostpolder)

Re: Opknap project camper



Bericht door philipr »

Opknap project is ten einde. De camper is verkocht. Wel met veel plezier en met hulp van veel informatie uit dit forum, mensen op het forum, mijn eerste camper leren kennen en opknappen. Thanx daarvoor!
Maaaar het doel van de verkoop is een andere camper kopen met een grotere motor zodat we ook in bijvoorbeeld Noorwegen en de Alpen, lekker heuvel op, lekker kunnen gaan camperen :P

grt Philip
Met vriendelijke groet,
Philip

Knaus Boxstar Freeway 630 / Fiat Ducato 250 2.3L/150 Pk
Plaats reactie