Herbouwen camperopbouw of restaureren?
Bedankt voor de reacties , foto's kunnen inderdaad makelijker geplaast worden wist dit niet .
Voor het gewicht wordt zoveel mogelijk met lichte panelen gewerkt .
Wat betreft het verplaatsen van de achteras dit mag niet van de keuring ( in belgie ) dan moet je deze opnieuw laten homologeren .
Wel wordt het chassis verlengt tot aan het einde van de camper is nu niet zo stop op 0,7m , zo heb ik meer draagkracht en met verstevigingen kan ik makelijk fietsrek monteren .
Voor het gewicht wordt zoveel mogelijk met lichte panelen gewerkt .
Wat betreft het verplaatsen van de achteras dit mag niet van de keuring ( in belgie ) dan moet je deze opnieuw laten homologeren .
Wel wordt het chassis verlengt tot aan het einde van de camper is nu niet zo stop op 0,7m , zo heb ik meer draagkracht en met verstevigingen kan ik makelijk fietsrek monteren .
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
hallo,
ik mag wel zeggen dat ik goed ervaring hebt met het renoveren van een camper zoals mijn project hier op het forum,
ik schrok wel een beetje toen ik de foto's zag
dit project vergt echt goede ervaring en veel geduld, wat je voor deze camper betaald hebt is niet zo van belang wel de kosten tijd e.d
die erin gaan zitten
het allerbelangrijkste is wel de auto zelf waar de opbouw op zit is deze 100% dan zou ik dit afmaken als de wagen dus 100% betrouwbaar is doen !
de kosten wegen niet af bij eventule verkoop als je het daarvoor doet zeker niet doen,
voor puur eigen gebruik dan wel
sucses en wil het graag blijven volgen,
heb je vragen stel ze me gerust
ik mag wel zeggen dat ik goed ervaring hebt met het renoveren van een camper zoals mijn project hier op het forum,
ik schrok wel een beetje toen ik de foto's zag
dit project vergt echt goede ervaring en veel geduld, wat je voor deze camper betaald hebt is niet zo van belang wel de kosten tijd e.d
die erin gaan zitten
het allerbelangrijkste is wel de auto zelf waar de opbouw op zit is deze 100% dan zou ik dit afmaken als de wagen dus 100% betrouwbaar is doen !
de kosten wegen niet af bij eventule verkoop als je het daarvoor doet zeker niet doen,
voor puur eigen gebruik dan wel
sucses en wil het graag blijven volgen,
heb je vragen stel ze me gerust
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 15:26
hey
de wagen is zeker 100%betrouwbaar , geen roest aan het chasis en de cabine 2 plekjes van ong 2bij2cm dus geen ramp .
de motor wordt toch vervangen ook al ging ik dit niet doen volgens eerdere post maar heb een motor uit een bestelwagen kunnen kopen voor 600 euro met turbo , steekassen , starter , servopomp , enz... enkel versnelingsbak ontbreekt maar die blijft . Ook de stuurinrichting was er bij voor die prijs dus het wordt een servo . (Was auto van lokaal bouwbedrijf maar de kas en chasis was echt rot )
De afbraak is bijna volledig gedaan , nu eerst een week verlof nemen en dan terug verderdoen .
Mijn bedoeling was de turbo motor gewoon te plaatsen op bestaande steekassen en bestaande versnellingsbak ( zie daar geen probleem mee ), de wielen laat ik 14"
Het is mij niet te doen om meer snelheid enkel rustiger rijden en beter berop . De steekassen zou ik nog kunnen veranderen maar zit 1 slechte tussen , de wielen eventueel naar 15" die velgen heb ik ook banden niet .
Graag u mening hierover .
de wagen is zeker 100%betrouwbaar , geen roest aan het chasis en de cabine 2 plekjes van ong 2bij2cm dus geen ramp .
de motor wordt toch vervangen ook al ging ik dit niet doen volgens eerdere post maar heb een motor uit een bestelwagen kunnen kopen voor 600 euro met turbo , steekassen , starter , servopomp , enz... enkel versnelingsbak ontbreekt maar die blijft . Ook de stuurinrichting was er bij voor die prijs dus het wordt een servo . (Was auto van lokaal bouwbedrijf maar de kas en chasis was echt rot )
De afbraak is bijna volledig gedaan , nu eerst een week verlof nemen en dan terug verderdoen .
Mijn bedoeling was de turbo motor gewoon te plaatsen op bestaande steekassen en bestaande versnellingsbak ( zie daar geen probleem mee ), de wielen laat ik 14"
Het is mij niet te doen om meer snelheid enkel rustiger rijden en beter berop . De steekassen zou ik nog kunnen veranderen maar zit 1 slechte tussen , de wielen eventueel naar 15" die velgen heb ik ook banden niet .
Graag u mening hierover .
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
15'' inch velgen bestaan niet voor dit type.
Het is of 14'' inch of 16 '' inch wielen.
Ook ben ik niet zo zeker of je 1900 turbo moter op je versnellingsbak past.
Als je even de 2 verschillende motercode's geeft kan ik je er een antwoord op geven.
Diesel en turbo diesel hebben een andere differentieel verhouding,hou daar rekening mee.
Groetjes karel
Het is of 14'' inch of 16 '' inch wielen.
Ook ben ik niet zo zeker of je 1900 turbo moter op je versnellingsbak past.
Als je even de 2 verschillende motercode's geeft kan ik je er een antwoord op geven.
Diesel en turbo diesel hebben een andere differentieel verhouding,hou daar rekening mee.
Groetjes karel
hallo
Het is geen 1900td die had ik ook liggen maar zal deze aan de kant zetten voor ????
het is een 2500 td die ik gekocht heb met motorcode 814027 de motorcode van de motor nu is 814467
wat die 15 velgen betreft ik dacht er te hebben al weet ik niet of ze van een ducato komen maar ze passen wel volgens dat ik opmeet .
anders zoeken naar 16" of is dit niet de moeite en kan het ook met 14"
groeten
Het is geen 1900td die had ik ook liggen maar zal deze aan de kant zetten voor ????
het is een 2500 td die ik gekocht heb met motorcode 814027 de motorcode van de motor nu is 814467
wat die 15 velgen betreft ik dacht er te hebben al weet ik niet of ze van een ducato komen maar ze passen wel volgens dat ik opmeet .
anders zoeken naar 16" of is dit niet de moeite en kan het ook met 14"
groeten
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Dag Boja,
Heb het hele topic even teruggelezen om een correct antwoord te kunnen geven.
Versnellingsbak van de 2.5 diesel kan gewoon terug gebruikt worden.
Aandijfassen en andere onderdelen zijn ook onderling te gebruiken.
Let er wel op dat je de servo helemaal compleet gedemonteerd hebt.
Eventuele losse onderdelen vind je niet meer en zijn ook niet meer te bestellen.
Als je de 14''inch vellen gebruikt gaat de moter (2.5td) te veel toeren maken. Vervang deze voor 16 ''inch velgen.Zelfs bij constante snelheid van 100 km/uur maakt de moter te veel toeren. Heb nog nooit een camper hier gehad (j5/c25/duc) met 15 inch velgen.
Groetjes karel
Heb het hele topic even teruggelezen om een correct antwoord te kunnen geven.
Versnellingsbak van de 2.5 diesel kan gewoon terug gebruikt worden.
Aandijfassen en andere onderdelen zijn ook onderling te gebruiken.
Let er wel op dat je de servo helemaal compleet gedemonteerd hebt.
Eventuele losse onderdelen vind je niet meer en zijn ook niet meer te bestellen.
Als je de 14''inch vellen gebruikt gaat de moter (2.5td) te veel toeren maken. Vervang deze voor 16 ''inch velgen.Zelfs bij constante snelheid van 100 km/uur maakt de moter te veel toeren. Heb nog nooit een camper hier gehad (j5/c25/duc) met 15 inch velgen.
Groetjes karel