Daktent op een afzetunit

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Rolf t5
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 19:17
Locatie: Drenthe

Daktent op een afzetunit



Bericht door Rolf t5 »

Hallo,
Na de zoekfunctie te hebben gebruikt kwam ik een bericht tegen wat interessant was; de daktent bovenop een alkoof camper.
Zoiets wil ik ook maar dan dat de daktent van binnenuit bereikbaar is...Een grote opening van een Heki waardoor je in de daktent komt.....Heeft niemand dat nog?
Waarom zul je je afvragen? Nou gewoon ik wil niet van mijn afzetunit af maar ik heb wel te weinig ruimte met 4 personen en een hond ;-).
Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, alvast bedankt voor jullie reactie's.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)



Bericht door BP 2 »

Rolf,
Op het caravansalon in Dusseldorf was een dergelijke constructie te zien. De daktent was langs binnen te bereiken.
Deze camper was de 'Box Star Road 540' van Knaus
BP 2

Afbeelding
Bas van der Weerd
Berichten: 812
Lid geworden op: ma 14 jul 2008, 10:22
Locatie: Zutphen



Bericht door Bas van der Weerd »

En een normaal hefdak zoals je bij buscampers ziet, met daarin een extra bed, is niet mogelijk? Dat zou een groot dakluik en een daktent als het ware combineren.

Bedenk ook dat de hefdaken zoals je op de beurs bij LMC, TEC en Hymer ziet ongeveer 120 kg wegen.
Rolf t5
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 19:17
Locatie: Drenthe



Bericht door Rolf t5 »

Hallo,
Bedankt voor de antwoorden, ik kwam inderdaad ook op de optie met de maggiolina uit. Tevens heb ik de gedachte gehad om met een hefdak te werken maar dat brengt constructief veel met zich mee terwijl de daktent erop gezet wordt en dan klaar is. Wil je de daktent van binnenuit bereiken dan zit aan de optie met het luik vast....Tevens kan ik de daktent demonteren zodat ik met de pick-up erop uit kan met een extra tentje.
Ik heb een interessant gesprek gehad met de eigenaar verkoper van Topsleeper.nl die vertelde mij dat deze optie toegepast wordt bij het camper maken van een bestelbusje. Tevens zag hij het wel zitten zoals ik hem schetste....... wordt vervolgd en blijf a.u.b. reageren.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 0:23
Locatie: Eindhoven



Bericht door winand »

Deze dubbelluchter heeft ook een daktent, en deze is (volgens mij) van binnenuit bereikbaar:

Afbeelding

Lijkt sterk op zo'n hannibal daktent die vaak op landrovers e.d. geplaatst word. Kijk eens op daktenten.com :

http://daktenten.com/index.php?main_page=index&cPath=1

Ik heb ooit ook een fotoverslag gezien van iemand die zo'n (grote) daktent op een imperial geplaatst had.
Direkt daaronder in het dak zo'n groot dakluik, waarvan je het luik kan verwijderen. Dus Geen daktent, dan luik erop.
Wel daktent mee op vakantie, dan luik thuis laten.
In de bodem van de daktent had deze persoon een gat gemaakt en zelf een soort manchet gemaakt tussen daktent en dak van de bus.
bakbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 20:42
Locatie: Emmeloord
Contacteer:



Bericht door bakbeest »

Wij hebben gewoon een grotere unit gekocht,en 's zomers lagen de meiden in hun tentjes,want dat wilden ze graag i.v.m. uitslapen,stappen, e.d.We zijn begonnen met een Tischer,en hebben nu een Starcraft.Wij waren met z'n 5 en en een bordeauxdog.
Nu gaat er nog maar 1 kind mee,maar ben nu gewend aan de ruimte. :lol:
chevrolet K 2500 4x4,met Starcraft opzetunit
Rolf t5
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 19:17
Locatie: Drenthe

Re: Daktent op een afzetunit



Bericht door Rolf t5 »

Voordat ik een nieuw onderwerp plaats vind ik het netjes om hier eerst nog even op te reageren...
Ik heb indertijd op MP een daktent gekocht. Omdat ik via MP niet de hoofdprijs hoefde te betalen en niet bang uitgevallen ben heb ik een gat in de bodem gezaagd. Naast dit bleef er voldoende ruimte over om lekker naast te liggen. Onze oudste zoon was/is er niet weg te slaan als we weg zijn. Het is ook supermakkelijk, als we staan dan gaat hij het dak op maakt de sluitingen los en met de accuboor is dat ding in no-time omhoog. Wat ook makkelijk is dat je jouw camper altijd terug kan vinden ;-).
Omdat ik tijdje niet actief ben geweest zoek ik even uit hoe ik foto's plaats, heb namelijk leuke van de zomer maar ook in de sneeuw! Bij -18 in Willingen sliep de oudste na voorverwarmen gewoon in het tentje.

Afbeelding

Afbeelding
bakbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 20:42
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Daktent op een afzetunit



Bericht door bakbeest »

Gaaf,en heel inventief.Ik heb op Pinterest ook zoiets eens voorbij zien komen. :thumbup:
chevrolet K 2500 4x4,met Starcraft opzetunit
Plaats reactie