camper helemaal zelf bouwen
camper helemaal zelf bouwen
Ik heb een aantal vragen over het helemaal zelf bouwen van een camper
Ik kan me zo voorstellen dat je niet tevreden bent over de bestaande campers,en helemaal zelf een camper wil bouuwen
Je kan dan als basis een chaissis cabine nemen ,zoals nu veel gebeurd
maar je zou ook een bestaande bestelbus kunnen nemen en daar de carosserie af kunnen slopen en dan zelf wanden en een dak maken
In hoeverre ben je daar gebonden aan regels qwa uiterlijk ,grootte ,gebruik van materialen en dergelijke
Daar lees ik eigenlijk niet zo veel over
Kun je zo,n project ook als camnper laten registreren
En mag het er ook als niet camper er uit zien
Ik zie wel eens foto,s voorbij komen van de gekste campers
Maar in Nederland zie je zelden een afwijkende camper
Ik kan me zo voorstellen dat je niet tevreden bent over de bestaande campers,en helemaal zelf een camper wil bouuwen
Je kan dan als basis een chaissis cabine nemen ,zoals nu veel gebeurd
maar je zou ook een bestaande bestelbus kunnen nemen en daar de carosserie af kunnen slopen en dan zelf wanden en een dak maken
In hoeverre ben je daar gebonden aan regels qwa uiterlijk ,grootte ,gebruik van materialen en dergelijke
Daar lees ik eigenlijk niet zo veel over
Kun je zo,n project ook als camnper laten registreren
En mag het er ook als niet camper er uit zien
Ik zie wel eens foto,s voorbij komen van de gekste campers
Maar in Nederland zie je zelden een afwijkende camper
De Timmerman die niet zingen kan
- Saviemeke
- Berichten: 16782
- Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
- Locatie: Wieringermeer
- Contacteer:
Dit is ook een nederlandse camper, kijk voor meer foto's op mijn site.
Renovatie van onze Hobby600
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
2 jaar terug ging ik met een bijna nieuwe Hymer semi intregaal naar een inbouw station voor hydraulische steunen.
Het kon niet gedaan worden toen omdat de monteur zei,
De camper is opgebouwd over een bestelbus chassis. De grondplaat van de bestelbus is een geheel chassis. De wanden en dak zijn er afgesloopt.
De grondplaat is te laag voor onze huidige steunen
Ik ben er onder gaan liggen en ja hoor, je kan de geribbelde grondplaat zien, en het zag hetzelfde als onder een normale bus
Het lijkt me dat je dus wel op een busje kan bouwen, zolang je de grondplaat intact laat
Het kon niet gedaan worden toen omdat de monteur zei,
De camper is opgebouwd over een bestelbus chassis. De grondplaat van de bestelbus is een geheel chassis. De wanden en dak zijn er afgesloopt.
De grondplaat is te laag voor onze huidige steunen
Ik ben er onder gaan liggen en ja hoor, je kan de geribbelde grondplaat zien, en het zag hetzelfde als onder een normale bus
Het lijkt me dat je dus wel op een busje kan bouwen, zolang je de grondplaat intact laat
Hanno
Chamail design gebruik voor het bouwen van campers gewone bussen waarvan al het overtollige blik wordt weggeknipt totdat er een chassis met een cabine overblijft !
Het kan dus wel !
http://www.chamaildesign.nl/cascocamper.html
Chamail design gebruik voor het bouwen van campers gewone bussen waarvan al het overtollige blik wordt weggeknipt totdat er een chassis met een cabine overblijft !
Het kan dus wel !
http://www.chamaildesign.nl/cascocamper.html
Laatst gewijzigd door durisotti op zo 24 jan 2010, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
- Contacteer:
Re: zelfbouw
Helemaal met Hanno eens!!!!!!Hanno LT schreef:dag ZELFBOUWER,
ZAAG ABSOLUUT NIET een bestelbus uit elkaar,
deze zijn GEHEELZELFDRAGEND
hij komt NOOIT meer door de keuring
een chassiscabine heeft de hiervoor geschikte "balken"
hierbij kan je zelfs zover slopen, dat alleen het schutboard blijft
(zo zit het bij de meeste volintegraal campers)
Hanno
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Re: strippen
Dus dat bedrijf bouwt campers van van busjes en dat mag niet? Raar dat ze dan wel op kenteken staan! En verkocht worden en elk jaar ook nog APK gekeurd worden.Hanno LT schreef:volg A.U.B. mijn RAAD op
bel anders de RDW en stel hier de vraag
ZO'N auto voldoet ABSOLUUT NIET MEER AAN TYPE KEUR
ALLE VERHALEN DAT HET KAN ZIJN ONZIN
de bedrijven die dit wel doen, DAAR zal ik NOOIT kopen
het is een TIP om ECHT TELEURSTELLINGEN TE VOORKOMEN
het VERBAAST me, dat er leden zijn die schrijven , dat het WEL kan
Hanno
en wie het wel doet zal op de blaren zitten
Ik neem aan dat zo'n camperbouwer vanzelf tegen de lamp loopt met deze illegale praktijken. Toch knap dat je als camperbouwer kunt bestaan met illegale bouwsels
Het lijkt mij sterk dat Camail ilegaal bezig is
of camail heeft een afspraak met de Rwd ,waar wij niets van afweten
of het is toch gewoon toegestaan
Ik zou het in ieder geval niet in mijn hoofd halen om op zo,n manier ilegale campers te bouwen
Het risico dat het mis gaat is veel te groot,daar kan je geen bedrijf op bazeren
of camail heeft een afspraak met de Rwd ,waar wij niets van afweten
of het is toch gewoon toegestaan
Ik zou het in ieder geval niet in mijn hoofd halen om op zo,n manier ilegale campers te bouwen
Het risico dat het mis gaat is veel te groot,daar kan je geen bedrijf op bazeren
De Timmerman die niet zingen kan
er zijn zelfs steeds meer fabrieks campers die deze chassis gebruiken,
de basisvoertiuigen zijn op te koop als (officiële) platformchassis,
en als eurochassis.
en het is gewoon toegestaan.
Hanno jouw voorkeur gaat er niet naar uit.
persoonlijk is het ook niet mijn keus, de roestgevoeligheid is veel slechter als een eurochassis.
maar wat denk je dat er overblijf van een camper op een euro of ALKO chassis bij een flink ongeluk
en de RDW heeft ook geen hoge pet op van de veiligheid van de laadruimte van een bestelauto.
bij een groot aantal bestelbussen met verhoogt dak is het verhoogde deel kunststof de versterkingen stellen bij een koprol ook niet veel meer voor.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8416291
maar om gelijk te schreeuwen, dat mag niet zonder kennis van zaken,
dat het een constructie is jij nooit zou toepassen ( ik ook niet hoor ) is een andere zaak.
de basisvoertiuigen zijn op te koop als (officiële) platformchassis,
en als eurochassis.
en het is gewoon toegestaan.
Hanno jouw voorkeur gaat er niet naar uit.
persoonlijk is het ook niet mijn keus, de roestgevoeligheid is veel slechter als een eurochassis.
maar wat denk je dat er overblijf van een camper op een euro of ALKO chassis bij een flink ongeluk
en de RDW heeft ook geen hoge pet op van de veiligheid van de laadruimte van een bestelauto.
bij een groot aantal bestelbussen met verhoogt dak is het verhoogde deel kunststof de versterkingen stellen bij een koprol ook niet veel meer voor.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8416291
en die zelfde busje worden ook als taxi busje gebruikt,Risico’s zitplaatsen in laadruimte
Van fabriekswege is de laadruimte van een personenauto bedoeld als kreukelzone. Hier zijn de balken in de carrosserie bewust verzwakt om laadruimte in elkaar te laten kreukelen en de personenruimte te sparen. Als u zitplaatsen in de laadruimte plaatst, kan dit dus een minder veilige plaats zijn voor de passagiers.
maar om gelijk te schreeuwen, dat mag niet zonder kennis van zaken,
dat het een constructie is jij nooit zou toepassen ( ik ook niet hoor ) is een andere zaak.
veiligheid
stop
Laatst gewijzigd door Vertrokken! op wo 10 feb 2010, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.