Webasto zelf inbouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Vertrokken!

webasto



Bericht door Vertrokken! »

xxx
Laatst gewijzigd door Vertrokken! op wo 10 feb 2010, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: webasto



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Hanno LT schreef:
het stroomverbruik is vrij laag ,omdat je geen blower nodig hebt
Je gaat voor hetzelfde principe als een Alde, het nadeel is dat het lang duurt voordat de camper warm is.
Als je geen blower gebruikt vraag ik mij überhaupt af of je het wel warm krijgt in de bus
Vooral als het binnen vochtig is zal je lang moeten stoken.
Achterin in mijn T4 heb ik ook alleen een radiator, als het vriest wordt het hooguit enkele graden warmer.

Als je voor dit systeem kiest zou ik er tevens dit soort radiatoren inbouwen:

Afbeelding
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Vertrokken!

webasto



Bericht door Vertrokken! »

xxx
Laatst gewijzigd door Vertrokken! op wo 10 feb 2010, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis en Nancy
Berichten: 1018
Lid geworden op: wo 10 jan 2007, 3:06



Bericht door Dennis en Nancy »

Je gebruikt een waterverwarmer en geen luchtverwarmer?

Dennis
If freedom is outlawed, only the outlaw will be free.
One Life,... Live it!
Vertrokken!

webasto



Bericht door Vertrokken! »

xxx
Laatst gewijzigd door Vertrokken! op wo 10 feb 2010, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Swieber
Berichten: 422
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 11:04



Bericht door Swieber »

Beste Dennis en Nancy

Mischien zou je eerst eens beter kunnen lezen voordat je een reactie geeft

Jij geeft een reactie over een Webasto
Verbruik tussen Webasto en Eberspacher zowel in stroom als in verbruik van diesel is ruim bekend.
Daarom heb ik bij het bestellen van de camper ook duidelijk gekozen voor Eberspacher.
En dit heb ik toch ook duidelijk geschreven toch ?

Als je het nu nog niet gelooft kijk dan eens bij www.eberca.nl
Dan kun je zelf lezen dat de D3 in de laagste stand 0,11 liter per uur verbruikt
En aan stroom verbruikt deze kachel 7 watt per uur.
Dit geld trouwens ook voor de D4

En ja wat het stinken betreft...
Alles heeft een keer onderhoud nodig... mischien een tip ?

Groetjes van Swieber Rinus
Dennis en Nancy
Berichten: 1018
Lid geworden op: wo 10 jan 2007, 3:06



Bericht door Dennis en Nancy »

Ik heb gelezen,..... :?:

Onderhoud? Ik rij een nieuwe vrachtwagen en de kachel in onze bus is door Bosch service center geheel nagekeken toen deze enkele opstartproblemen had na inbouw.

Die kachels ruik je gewoon en afhankelijk van de wind ruik ik ze in de camper c.q. cabine bij het aan en uitgaan en alle keren dat hij tussendoor opstart.

Ik heb een digitaal paneel ( Deze ) tussen de accu's en de verbruikers waarmee ik zeer naukeurig het stroomverbruik in de gaten kan houden en dat is bij ONZE Eberspaecher echt niet gering.

Ter vergelijking een Wallas dieselkachel (watersport) verbruikt 0.1 tot 0.3ml per uur (1000 tot 3000 watt) en heeft een stroomverbruik van 1 tot 1.9Ah en de eerste 6min bij opstraten 8Ah. Ik vind dat toch aanzienlijk

Maakt mij ook niet uit hoor iedereen moet inbouwen wat ze zelf willen alleen is een dieselkachel voor mij niet heilig.

Dennis
If freedom is outlawed, only the outlaw will be free.
One Life,... Live it!
Plaats reactie