normale kraan en waterdruk

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Jan-Cor
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 20:07
Locatie: Zuidwending
Contacteer:



Bericht door Jan-Cor »

Goed Toon, als je het zo wilt.

Volgens mij heb je dan het eerste bericht niet goed gelezen.
Ik vraag geen enkele keer welke kraan ik het beste kan gebruiken.

Ik vraag om advies met betrekking tot de benodigde waterdruk voor een bepaalde kraan. Op geen enkele wijze vraag ik advies wat voor een kraan ik moet gaan kopen!

Jij stelt dat ik beter een originele camperkraan kan plaatsen maar dat staat niet ter discussie.

Als jij je niet interesseert hoe bepaalde gemaakte keuzes tot stand komen geef dan ook geen advies die kant nog wal raken want ik vraag er niet om, je bemoeit je er gewoon mee.

Ik heb advies en antwoorden van verschillende leden gekregen en die bedank ik. Verder lijkt het mij heel wijs om dit topic te sluiten!
voor het laatste nieuws, check onze website www.rtsholland.com en prive www.racingteamsquadra.tk
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: normale kraan en waterdruk



Bericht door Toon »

Jan-Cor schreef:Hoe zit het eigenlijk met de benodigde waterdruk voor een gewone kraan (dezelfde als die je thuis in de keuken ook hebt)??

Ik ga er eigenlijk vanuit dat die opening wat groter is en daarom ook meer druk nodig heeft als de standaard caravan/camper kranen maar is dit ook zo?

En wat kunnen jullie dan adviseren?

Ik zit zelf te denken aan de Shurflo Blaster 13 liter 12V in combinatie met een Fiamma drukvat A20. We hebben een schoonwatertank van 150 liter en de afstand tussen de tank en de kraan is ongeveer 1,5 meter leidinglengte.

Zou dit voldoende zijn? Ik heb namelijk een vreselijke hekel aan een kraan waar maar weinig waterdruk op staat.

Groetjes, JC
hier staat toch duidelijk de vraag wat jullie dan adviseren
en daar krijg je mijn advies op
alles orgineel houden
als je daar geen behoefte aan hebt
moet je niet tegen mij persoonlijk beginnen
ik opper alleen maar waar er verschil kan zijn
en uit antwoorden van ander blijkt dus dat je met een gewoone HTK kraan meer water verbruikt
vandaar dus weer het advies een gewone camperkraan plaatsen indien nodig
natuurlijk kun je in een renfiets gewone wielen zetten
alleen is dan het rendament van de ren fiets weg
maarja het zal wel aan mij liggen
omdat ik niet geintreseerd ben in je privee leven
heb jij een probleem niet ik
dus leg het niet bij mij neer ja
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Jan-Cor
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 20:07
Locatie: Zuidwending
Contacteer:



Bericht door Jan-Cor »

:bang:
voor het laatste nieuws, check onze website www.rtsholland.com en prive www.racingteamsquadra.tk
Jan-Cor
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 20:07
Locatie: Zuidwending
Contacteer:



Bericht door Jan-Cor »

Om alles uit de wereld te helpen;

ik heb dus gewoon de Shurflo pomp gekocht, geen drukvat ertussen en de druk is zeer goed, geen enkel probleem. Ook de tank is niet snel leeg te krijgen, hoewel we erg ons best gedaan hebben.

Alles werkt dus prima met een HTK kraan :D

Oh ja, voor warm water hebben we dus gewoon een Heatboy bij de Praxis gehaald dus ook warm water is geen enkel probleem.
voor het laatste nieuws, check onze website www.rtsholland.com en prive www.racingteamsquadra.tk
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Bedankt voor je terugkoppeling.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Wij hebben Grohe douche thermostaat en normale eengreeps kranen in de camper in combinatie met Flojet 12.5 l/min 2.5 bar na volle tevredenheid
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam



Bericht door vim »

Ik heb onlangs mijn keukenkraan uit de camper vervangen door een normale huis tuin en kuiken kraan van de DHZ.
e.e.a. werkt via de drukpomp uitstekend en wat maakt het nu uit of je een brede straal met weinig druk of een dunne straal met veel druk hebt. :?:
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Plaats reactie