Toch niet voor dat goud hé, op moment veel te duur om in te kopen. Maar dat is weer een heel ander verhaaltje.
Iets met beurzen en failliete landen geloof ik..........
Cee Pee schreef:Mooi hè, en ik zit er klaar voor
Cor
Cee Pee schreef:Mooi hè, en ik zit er klaar voor
Cor
Cee Pee schreef:Voor een biertje dat zag je toch
Cor
Waarom niet gewoon 2 LPG gasflessen dan ben je nergens meer afhankelijk van Gas. met een gasfilter in de vaste leiding waar de reduceer op wordt aangesloten kan je niets meer gebeuren.longstelts schreef:Klopt natuurlijk. Maar we hebben procentgewijs bekeken hoe vaak we de afgelopn tien jaar een dergelijke situatie hebben meegemaakt. We kwamen op de som 0 uit. Fles wisselen komt altijd op momenten van gebruik gas. HEY!! IS HET GAS OP?!!
Bekende tune alvorens uit je stoel te moeten komen om voor diskjocky te mogen fungeren terwijl je lekker aan je drankje zit. Ik ben eraan gewend inmiddels. Onze ervaring is dat we gemiddeld 4 volle weken op zee, plus enkele weekenden weg, kunnen doen met 2 flessen. Mocht er plaats over zijn, heb ik hier nog een derde ( iets kleinere) gasfles staan die ons probleempje oplost. De verdampingskoelkast komt te vervallen en word vervangen door een compressor koelkast Weaco. We gebruikten de absorptie koelkast erg vaak op gas vanwege wild plassen met name in Ierland. Tijdens het rijden werd altijd overgeschakeld op 12 volt.
De leiding is gelegd van LPG buis 8mm koper met kunststof bescherming. 11 meter aangeschaft inclusief leidingbeugels, een T-stuk, een koppelstuk 5/16 en flarewartels 8mm voor € 100,-. (Dit ter info voor anderen die dan meteen een richtprijs hebben).
Super makkelijk te buigen, maar kan een stootje hebben. Inmiddels een verbinding gemaakt met een snelkoppeling om ervaring op te doen. De leiding liet zich niet al te snel knellen met stalen koppeling, je moet er wat voor doen. Blijkt een gevoelszaak te wezen, net als het bespelen van een instrument. Zaak niet te strak aan gedraaid ( wat overigens niet een kan vanwege stugge stalen flens) en nu maar plug and prayen dattie dicht zit.
Ultieme doel hierbij is om mij volledig op de mens en de romantiek te gooien van het zwerven met deze bus en het beleven van vele ervaringen en avonturen zonder dat we daarbij gestoord worden door falende techniek. Daarbij spelen vier zaken een belangrijke bijrol te weten; 1. warmte, 2. koude, 3. nattigheid en 4. beweging. Respectievelijk kachel, koelkast, water en motortechniek. Gezond verstand en onderhoud zijn hierin crusiaal.
archimedes schreef:Niets mis met twee afzonderlijke leidingsystemen elk met éé fles en opgezet met leiding uit een stuk tussen verbruiker en fles. ZOu voor de veiligheid wel zorgen voor degelijke buis...geen dunwandige die insteekhulsjes nodig heeft .
Een klein nadeeltje van je opzet... je zou wel eens in de barre winterkou met twee lege gesflessen kunnen zitten.... of iets gunstiger, met de ene gasfles waar nog wat in zit overdiskjockey mogen spelen om het een en het ander in bedrijf te kunnen houden.
grts
Archie
Gaswinkel schreef:Waarom niet gewoon 2 LPG gasflessen dan ben je nergens meer afhankelijk van Gas. met een gasfilter in de vaste leiding waar de reduceer op wordt aangesloten kan je niets meer gebeuren.longstelts schreef:Klopt natuurlijk. Maar we hebben procentgewijs bekeken hoe vaak we de afgelopn tien jaar een dergelijke situatie hebben meegemaakt. We kwamen op de som 0 uit. Fles wisselen komt altijd op momenten van gebruik gas. HEY!! IS HET GAS OP?!!
Bekende tune alvorens uit je stoel te moeten komen om voor diskjocky te mogen fungeren terwijl je lekker aan je drankje zit. Ik ben eraan gewend inmiddels. Onze ervaring is dat we gemiddeld 4 volle weken op zee, plus enkele weekenden weg, kunnen doen met 2 flessen. Mocht er plaats over zijn, heb ik hier nog een derde ( iets kleinere) gasfles staan die ons probleempje oplost. De verdampingskoelkast komt te vervallen en word vervangen door een compressor koelkast Weaco. We gebruikten de absorptie koelkast erg vaak op gas vanwege wild plassen met name in Ierland. Tijdens het rijden werd altijd overgeschakeld op 12 volt.
De leiding is gelegd van LPG buis 8mm koper met kunststof bescherming. 11 meter aangeschaft inclusief leidingbeugels, een T-stuk, een koppelstuk 5/16 en flarewartels 8mm voor € 100,-. (Dit ter info voor anderen die dan meteen een richtprijs hebben).
Super makkelijk te buigen, maar kan een stootje hebben. Inmiddels een verbinding gemaakt met een snelkoppeling om ervaring op te doen. De leiding liet zich niet al te snel knellen met stalen koppeling, je moet er wat voor doen. Blijkt een gevoelszaak te wezen, net als het bespelen van een instrument. Zaak niet te strak aan gedraaid ( wat overigens niet een kan vanwege stugge stalen flens) en nu maar plug and prayen dattie dicht zit.
Ultieme doel hierbij is om mij volledig op de mens en de romantiek te gooien van het zwerven met deze bus en het beleven van vele ervaringen en avonturen zonder dat we daarbij gestoord worden door falende techniek. Daarbij spelen vier zaken een belangrijke bijrol te weten; 1. warmte, 2. koude, 3. nattigheid en 4. beweging. Respectievelijk kachel, koelkast, water en motortechniek. Gezond verstand en onderhoud zijn hierin crusiaal.
Inmiddels alles aangesloten. Toch gekozen voor 1 fles met T-stuk op de fles zelf. Daarna met 2 drukregelaars de zaak aangestuurd. Werkt allemaal naar behoren en heb dus weer gewoon een reservefles aan boord. Lang leve de diskjocky!!
archimedes schreef:Niets mis met twee afzonderlijke leidingsystemen elk met éé fles en opgezet met leiding uit een stuk tussen verbruiker en fles. ZOu voor de veiligheid wel zorgen voor degelijke buis...geen dunwandige die insteekhulsjes nodig heeft .
Een klein nadeeltje van je opzet... je zou wel eens in de barre winterkou met twee lege gesflessen kunnen zitten.... of iets gunstiger, met de ene gasfles waar nog wat in zit overdiskjockey mogen spelen om het een en het ander in bedrijf te kunnen houden.
grts
Archie