Hyundai H150 ombouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Hyundai H150 ombouwen



Bericht door gsm »

Hallo

Is er iemand die een Hyundai H150 maxivan bestelbus heeft omgebouwd naar camper ?

Groeten
Nol
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44



Bericht door Vertrokken4 »

Heb je het over de H150 chassis cabine of over de H150 waar al een opbouw af importeur (de zgn maxivan) op zit.

In het laatste geval zou je eens kunnen informeren bij Holland camperbouw, die heeft ze ooit omgebouwd en via de Hyundai dealerorganisatie aangeboden.

Een ding kan ik je garanderen, ze zijn buitengewoon windgevoelig .
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Gaat het hier om?

Afbeelding

Vroeger stond er 1 omgebouwd hier in de buurt, ik zal eens kijken of deze er nog staat. De toegangsdeur zat aan de achter zijde.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:



Bericht door gsm »

jervig schreef:Heb je het over de H150 chassis cabine of over de H150 waar al een opbouw af importeur (de zgn maxivan) op zit.

In het laatste geval zou je eens kunnen informeren bij Holland camperbouw, die heeft ze ooit omgebouwd en via de Hyundai dealerorganisatie aangeboden.

Een ding kan ik je garanderen, ze zijn buitengewoon windgevoelig .
Het is een maxivan dus met opbouw er al op, ziet er leuk uit.
Maar, ik ben blij dat je verteld dat die zo windgevoelig zijn en dan in het voor- en najaar over de bruggen naar Zweden dan heb ik waarschijnlijk een probleem.
Moet er dus goed over nadenken en eens kijken of ik een andere, minder windgevoelige, bestelwagen moet gaan nemen.
We wilen hem eerst als bestelwagen wat vracht brengen naar Zweden en daarna ombouwen naar camper.

Bedankt voor je reaktie.
Groeten
Nol
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Hier staat een omgebouwde te koop: MARKTPLAATS
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:



Bericht door gsm »

traveller630 schreef:Hier staat een omgebouwde te koop: MARKTPLAATS
Dat is hem, inderdaad, maar zoals ik al schreef we willen hem eerst als vrachtwagentje gebruiken en later ombouwen. We hebben een camper dus direkt een camper is niet nodig.
We willen onze huidige camper niet als vrachtwagen gebruiken, vandaar dat we opzoek zijn naar een bestel of vrachtwagentje om spullen naar zweden te brengen en als dat gedaan is dan willen we hem ombouwen.

Groeten
Nol
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

een andere optie is
de meubels uit de camper halen
om laten keuren naar lichte vrachtwagen
spullen vervoeren
en de meubels weer in bouwen
weer naar de keuring en je hebt weer een camper
kost het alleen maar het keuren
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

gsm schreef:
traveller630 schreef:Hier staat een omgebouwde te koop: MARKTPLAATS
Dat is hem, inderdaad, maar zoals ik al schreef we willen hem eerst als vrachtwagentje gebruiken en later ombouwen. We hebben een camper dus direkt een camper is niet nodig.
We willen onze huidige camper niet als vrachtwagen gebruiken, vandaar dat we opzoek zijn naar een bestel of vrachtwagentje om spullen naar zweden te brengen en als dat gedaan is dan willen we hem ombouwen.

Groeten
Nol
Maar misschien kunnen jullie ervaringen uitwisselen. Ik zag ook dat ze met dubbllucht achter geleverd zijn. Misschien komt dit het weggedrag ten goede.......

Ik heb vroeger voor mijn bedrijf altijd Mitsubutsi L300's gehad, deze reden prima nooit een probleem. Dat was later bij de Volkswagen busjes wel anders...... Vogens mij is de Mitsubutsi de basis van de Hyundai.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44



Bericht door Vertrokken4 »

Dubbellucht achter is standaard bij deze auto.

Ik heb ze zelf verkocht en als er een auto is waar ik liever niet meer aan herinnerd wens te worden...

Ga er maar mee proefrijden, de opbouw is veel te groot tov het chassis en ook de overbrengingen zijn niet aangepast aan de luchtweerstand.

Het eerste ontwerp had een nog grotere alkoof, hier was helemaal niet mee te rijden.

Groetjes,

Jeroen
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:



Bericht door gsm »

Dank je wel voor je uitleg.
Ik heb even info gehaald bij de Hyundai dealer en die vertelde me dat het goede autos zijn en wat betreft de lading, niet te hoog en te zwaar maken.
Dat klinkt me nu bekend in de oren, te windgevoelig, maar dat zei die natuurlijk niet.
Ik ga maar even verder kijken naar een bestel auto die ik voorlopig kan gebruiken als bestelwagen en later om kan bouwen.

Bedankt iedereen voor het meedenken en advies
Groeten
Nol
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Waarom zoek je niet iets wat belasting vrij is, zo een grote mercedes bus of zo..??
Hoef je ook niet om te bouwen of weet ik veel wat, gewoon zo een ding kopen, mee verhuizen en weer verkopen, of als het bevalt fijn houden.. :wink:
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:



Bericht door gsm »

Dat is een mogelijkheid maar eigenlijk wil ik iets jongers.
En vaak dat de oudere, belastingvrije, wagens niet zoveel vermogen hebben.
Ik heb bv vroeger een Commer gehad, moie en leuke auto omgebouwd naar camper. Heel veel plezier gehad in de 10 jaar dat ik hem had maar kon er niet mee naar het buitenland (overdreven gezegd).
De auto had maar 32 PK vanaf de fabriek.
De hogebrug van Vianen was een berg voor hem, maar ik geef toe ijzersterk.
Ben een keer op 2 pitten vanaf Horst in Limburg naar huis gereden.
Maar wie wat wat de toekomst bied en wat ik vind.

Nol
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Nou ja een iets nieuwere dan, maar wel weer met de gedachten om die te verkopen na bijvoorbeeld een half jaar..??
Een iveco maxi bus bijvoorbeeld, heb je bijna 6 meter laadvloer.. en een td uitvoering van een paar jaar terug moet toch wel aan te komen zijn.
Of zo een daf (zoals dafluc) heeft, zonder hem te willen beledigen die kosten je ook niet de kop wat betreft aanschaf.
Ook te krijgen met peugeot 2.5 turbo diesel, lange uit voering met hoog dak.

Maar wat ik wil zeggen, waarom ombouwen en keuren als je toch klaar bent verkoop je hem toch weer..??
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:



Bericht door gsm »

Na alle advies heb ik de Hyundai 150 afgeschreven en ben ik verder gaan kijken.
Nu even een vraagje, wat zijn de consequenties als de camper langer is dan 6 meter ?
Ik weet bv dat de pont naar Zweden duurder is bij langer dan 6 meter maar is dat elders ook in Europa ?
Zijn er nog andere consequenties ?

Groeten
Nol
Plaats reactie