Hyundai H150 ombouwen
Hyundai H150 ombouwen
Hallo
Is er iemand die een Hyundai H150 maxivan bestelbus heeft omgebouwd naar camper ?
Groeten
Nol
Is er iemand die een Hyundai H150 maxivan bestelbus heeft omgebouwd naar camper ?
Groeten
Nol
-
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44
Heb je het over de H150 chassis cabine of over de H150 waar al een opbouw af importeur (de zgn maxivan) op zit.
In het laatste geval zou je eens kunnen informeren bij Holland camperbouw, die heeft ze ooit omgebouwd en via de Hyundai dealerorganisatie aangeboden.
Een ding kan ik je garanderen, ze zijn buitengewoon windgevoelig .
In het laatste geval zou je eens kunnen informeren bij Holland camperbouw, die heeft ze ooit omgebouwd en via de Hyundai dealerorganisatie aangeboden.
Een ding kan ik je garanderen, ze zijn buitengewoon windgevoelig .
-
- Berichten: 12121
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
- Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....
Het is een maxivan dus met opbouw er al op, ziet er leuk uit.jervig schreef:Heb je het over de H150 chassis cabine of over de H150 waar al een opbouw af importeur (de zgn maxivan) op zit.
In het laatste geval zou je eens kunnen informeren bij Holland camperbouw, die heeft ze ooit omgebouwd en via de Hyundai dealerorganisatie aangeboden.
Een ding kan ik je garanderen, ze zijn buitengewoon windgevoelig .
Maar, ik ben blij dat je verteld dat die zo windgevoelig zijn en dan in het voor- en najaar over de bruggen naar Zweden dan heb ik waarschijnlijk een probleem.
Moet er dus goed over nadenken en eens kijken of ik een andere, minder windgevoelige, bestelwagen moet gaan nemen.
We wilen hem eerst als bestelwagen wat vracht brengen naar Zweden en daarna ombouwen naar camper.
Bedankt voor je reaktie.
Groeten
Nol
-
- Berichten: 12121
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
- Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....
Dat is hem, inderdaad, maar zoals ik al schreef we willen hem eerst als vrachtwagentje gebruiken en later ombouwen. We hebben een camper dus direkt een camper is niet nodig.traveller630 schreef:Hier staat een omgebouwde te koop: MARKTPLAATS
We willen onze huidige camper niet als vrachtwagen gebruiken, vandaar dat we opzoek zijn naar een bestel of vrachtwagentje om spullen naar zweden te brengen en als dat gedaan is dan willen we hem ombouwen.
Groeten
Nol
-
- Berichten: 12121
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
- Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....
Maar misschien kunnen jullie ervaringen uitwisselen. Ik zag ook dat ze met dubbllucht achter geleverd zijn. Misschien komt dit het weggedrag ten goede.......gsm schreef:Dat is hem, inderdaad, maar zoals ik al schreef we willen hem eerst als vrachtwagentje gebruiken en later ombouwen. We hebben een camper dus direkt een camper is niet nodig.traveller630 schreef:Hier staat een omgebouwde te koop: MARKTPLAATS
We willen onze huidige camper niet als vrachtwagen gebruiken, vandaar dat we opzoek zijn naar een bestel of vrachtwagentje om spullen naar zweden te brengen en als dat gedaan is dan willen we hem ombouwen.
Groeten
Nol
Ik heb vroeger voor mijn bedrijf altijd Mitsubutsi L300's gehad, deze reden prima nooit een probleem. Dat was later bij de Volkswagen busjes wel anders...... Vogens mij is de Mitsubutsi de basis van de Hyundai.
-
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44
Dubbellucht achter is standaard bij deze auto.
Ik heb ze zelf verkocht en als er een auto is waar ik liever niet meer aan herinnerd wens te worden...
Ga er maar mee proefrijden, de opbouw is veel te groot tov het chassis en ook de overbrengingen zijn niet aangepast aan de luchtweerstand.
Het eerste ontwerp had een nog grotere alkoof, hier was helemaal niet mee te rijden.
Groetjes,
Jeroen
Ik heb ze zelf verkocht en als er een auto is waar ik liever niet meer aan herinnerd wens te worden...
Ga er maar mee proefrijden, de opbouw is veel te groot tov het chassis en ook de overbrengingen zijn niet aangepast aan de luchtweerstand.
Het eerste ontwerp had een nog grotere alkoof, hier was helemaal niet mee te rijden.
Groetjes,
Jeroen
Dank je wel voor je uitleg.
Ik heb even info gehaald bij de Hyundai dealer en die vertelde me dat het goede autos zijn en wat betreft de lading, niet te hoog en te zwaar maken.
Dat klinkt me nu bekend in de oren, te windgevoelig, maar dat zei die natuurlijk niet.
Ik ga maar even verder kijken naar een bestel auto die ik voorlopig kan gebruiken als bestelwagen en later om kan bouwen.
Bedankt iedereen voor het meedenken en advies
Groeten
Nol
Ik heb even info gehaald bij de Hyundai dealer en die vertelde me dat het goede autos zijn en wat betreft de lading, niet te hoog en te zwaar maken.
Dat klinkt me nu bekend in de oren, te windgevoelig, maar dat zei die natuurlijk niet.
Ik ga maar even verder kijken naar een bestel auto die ik voorlopig kan gebruiken als bestelwagen en later om kan bouwen.
Bedankt iedereen voor het meedenken en advies
Groeten
Nol
Dat is een mogelijkheid maar eigenlijk wil ik iets jongers.
En vaak dat de oudere, belastingvrije, wagens niet zoveel vermogen hebben.
Ik heb bv vroeger een Commer gehad, moie en leuke auto omgebouwd naar camper. Heel veel plezier gehad in de 10 jaar dat ik hem had maar kon er niet mee naar het buitenland (overdreven gezegd).
De auto had maar 32 PK vanaf de fabriek.
De hogebrug van Vianen was een berg voor hem, maar ik geef toe ijzersterk.
Ben een keer op 2 pitten vanaf Horst in Limburg naar huis gereden.
Maar wie wat wat de toekomst bied en wat ik vind.
Nol
En vaak dat de oudere, belastingvrije, wagens niet zoveel vermogen hebben.
Ik heb bv vroeger een Commer gehad, moie en leuke auto omgebouwd naar camper. Heel veel plezier gehad in de 10 jaar dat ik hem had maar kon er niet mee naar het buitenland (overdreven gezegd).
De auto had maar 32 PK vanaf de fabriek.
De hogebrug van Vianen was een berg voor hem, maar ik geef toe ijzersterk.
Ben een keer op 2 pitten vanaf Horst in Limburg naar huis gereden.
Maar wie wat wat de toekomst bied en wat ik vind.
Nol
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Nou ja een iets nieuwere dan, maar wel weer met de gedachten om die te verkopen na bijvoorbeeld een half jaar..??
Een iveco maxi bus bijvoorbeeld, heb je bijna 6 meter laadvloer.. en een td uitvoering van een paar jaar terug moet toch wel aan te komen zijn.
Of zo een daf (zoals dafluc) heeft, zonder hem te willen beledigen die kosten je ook niet de kop wat betreft aanschaf.
Ook te krijgen met peugeot 2.5 turbo diesel, lange uit voering met hoog dak.
Maar wat ik wil zeggen, waarom ombouwen en keuren als je toch klaar bent verkoop je hem toch weer..??
Een iveco maxi bus bijvoorbeeld, heb je bijna 6 meter laadvloer.. en een td uitvoering van een paar jaar terug moet toch wel aan te komen zijn.
Of zo een daf (zoals dafluc) heeft, zonder hem te willen beledigen die kosten je ook niet de kop wat betreft aanschaf.
Ook te krijgen met peugeot 2.5 turbo diesel, lange uit voering met hoog dak.
Maar wat ik wil zeggen, waarom ombouwen en keuren als je toch klaar bent verkoop je hem toch weer..??
Na alle advies heb ik de Hyundai 150 afgeschreven en ben ik verder gaan kijken.
Nu even een vraagje, wat zijn de consequenties als de camper langer is dan 6 meter ?
Ik weet bv dat de pont naar Zweden duurder is bij langer dan 6 meter maar is dat elders ook in Europa ?
Zijn er nog andere consequenties ?
Groeten
Nol
Nu even een vraagje, wat zijn de consequenties als de camper langer is dan 6 meter ?
Ik weet bv dat de pont naar Zweden duurder is bij langer dan 6 meter maar is dat elders ook in Europa ?
Zijn er nog andere consequenties ?
Groeten
Nol