Een 407D in aanbouw

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
MichaelKroese



Bericht door MichaelKroese »

GPS coordinaten?
Ziet er weer goed uit!
Heb je ook foto`s van je douche/toilet?
Toedeledoki



Bericht door Toedeledoki »

Haha, geen GPS coordinaten... misschien ook maar beter ook. Want anders ziet het er straks zwart (wit) van de campers.

Het is in Boerakker. Het water heet 't oude diep. Je rijdt de Roordaweg in. Is nog een verharde weg. Dan een grind/gravel weg tot het Oude Diep, deze weg heet officieel de Middenweg. En dan kun je links en rechts langs het Oude Diep. Overdag wel wat vissers. En 's avonds wil je er nog wel eens een vrijend stelletje tegenkomen die zich met de beperkte ruimte van een personenauto moeten behelpen (Wij vroeger ook :wink: ).

Maar over 't algemeen super-rustig.

Alleen bij nat weer niet aan te raden. Omdat je dan vastrijdt. Zeker met een grote camper.

Een Douche heb ik niet. Wel een ruimte die als toilet en bergkast gebruikt wordt. Deze is ca 80 x 80 cm. Voor een douche heeft zo'n klein busje geen ruimte genoeg. En ik wil ook niet al dat water in de bus hebben.
Harald
Berichten: 475
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 11:07
Locatie: Beuningen



Bericht door Harald »

Waarom een douche inbouwen als een je mooi pierebad voor de deur hebt. 8)

En Paul heeft de generale repetitie nog wat opgeleverd tav nieuwe ideeën.
Of heb je vooral romantische herinneringen opgehaald. Afbeelding
grt Harald
----------------------
Afbeelding
Toedeledoki



Bericht door Toedeledoki »

De inbouw voldoet wel zo. Hier en daar nog wat haakjes en opbergmogelijkheden. Maar de basis is goed, gelukkig.

En romantisch was 't zeker...
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Eigenlijk meer benieuwdheid Paul: ben jij toevallig die wegenwacht die me vorig jaar op de weg van Groningen naar Duitsland heeft geholpen?
Knaus TI Sport 650 2007
Toedeledoki



Bericht door Toedeledoki »

Dat zou ik zo niet weten Jan. Misschien als je wat meer bijzonderheden vermeld dan wel.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:



Bericht door Gerard Exis »

Hoi Paul, kan jij mij vertellen hoe hoog de binnenruimte van jouw rijdend hotel is? Een goede vriend van mij wil ook een 508 kopen, echter verhoogd is moeilijk te vinden.

Groetjes
Gerard
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Toedeledoki

Re: Een 407D in aanbouw



Bericht door Toedeledoki »

Update:

Deze bus is nog steeds in mijn bezit. Vorig zomer heb ik hem proberen te verkopen. Nadat ie ons 4 weken lang via de Margrietroute heel Denemarken door heeft gebracht zonder morren.

Wat mij toen opviel was dat ik de bus echt "priced to sell" had, ca 6000 euro. Ik denk dan ben ik hem zo kwijt. Dat viel tegen. Wel veel gemail en gebel...maar kopen ho maar. Terwijl deze bus echt keihard is en klaar voor iedere (grote) reis.

Misschien maar goed dat ie niet verkocht is. Want als ik zie wat voor "roestauratie" mensen hier op het forum soms aanschaffen... ik denk dat je dan onder de streep veel meer kwijt bent!
Conclusie: Ik zou hem misschien wel kunnen verkopen, maar voor het bedrag wat ik er voor krijg vind ik nooit zo'n bus weer.

De bus is inmiddels voorzien van een imperiaal, luifel en een wit dak. Van 't voorjaar wordt het blauwe gedeelte opnieuw gespoten. En dan gaan we er lekker weer mee op vakantie.

http://www.mijnalbum.nl/Album=3AUJGCFP

Afbeelding
Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: Een 407D in aanbouw



Bericht door Handyman2 »

Ziet toch prima uit, Paul.
Gewoon door blijven kachelen :-B nu weet je wat je hebt.
Veel fijne kilometers nog, en bedenk dat ie over 25 jaar weleens véél meer waard kan zijn.

Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: Een 407D in aanbouw



Bericht door Gerard Exis »

Tja.. Paul,

zoals je weet heb ik ook een 508, echter ik heb hem bomvol met accessoires geplakt, echt voor een vermogen, maar nu denk ik dat ik ook mijn hart en nieren moet gaan verliezen als ik hem verkoop, ik heb een Mercedes 1017 4x4 truck gekocht die ik ga ombouwen, wordt hetzelfde verhaal, veel geld investeren en later ooit verkopen met veel verlies.

Ik ben nog niet echt fanatiek bezig om de bus te verkopen, gebruik hem intussen nog steeds, zo heb ik minder stress om mijn truck af te bouwen. Ook heb ik mijn vader belooft dat ie hem nog mag gebruiken voor 2 maanden in April, dus kan hem pas na Mei verkopen, echter ik ga voor een korte pijn, als ik hem dan niet vlot verkoop, dan sloop ik hem, ik ga er geen drama van maken.

that's life :mrgreen:
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Toedeledoki

Re: Een 407D in aanbouw



Bericht door Toedeledoki »

He Gerard!

Reisplannen voor augustus/september zijn Roemenië. Lijkt me geweldig om daar een paar week met de camper rond te reizen.

Voordeel van deze bussen is dat je niet bang hoeft te zijn vast te komen zitten. Of de opbouw kapot rijden op de slechte wegen daar.

Feit blijft dat je tijden moet zoeken naar een goeie bus, en als je hem wilt verkopen blijkt dat ineens lastig, rara hoe kan dat? Dus hou die van jou maar mooi.

Die van mij is op de inrichting na nog helemaal origineel. Alleen koelkastroosters en een dakluik ingezaagd. Wordt vast wel weer meer waard denk ik dan... ;;-)

Zodra het weer wat warmer wordt even schuren en opnieuw blauw spuiten. Laswerk zit er niet aan gelukkig. Slechts 2 roestplekjes zo groot als een muntstukje...
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: Een 407D in aanbouw



Bericht door Gerard Exis »

Ik zie je vanzelf in Roemenie :wink:

Maar zodra de truck klaar is, wat moet ik dan doen met de 508 ? in een hoekje op het terrein wegzetten ? wachten totdat ie weggerot is ? Nee, zie ik niet zitten, verkopen en anders alle accessoires eruit slopen en verkoop ik de "kale" bus voor export.

Maar goed, ervaring heeft mij geleerd dat er overal een koper voor is, je moet hem alleen weten te bereiken :mrgreen:
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Een 407D in aanbouw



Bericht door Dafluc »

Leuk om te lezen dat hij nog steeds naar tevredenheid in gebruik is :thumbup:
En natuurlijk werd je hem niet kwijt, jullie waren nog niet klaar met elkaar :wink:
Afbeelding
Toedeledoki

Re: Een 407D in aanbouw



Bericht door Toedeledoki »

Mede door het veranderende belastingregime heb ik deze bus inmiddels verkocht. De nieuwe eigenaar is een scheepstimmerman en gaat er een compleet nieuw interieur in zetten. Zal vast supermooi worden!

Ik heb de personenauto ook verkocht en ga nu op zoek naar een Transit Euroline, of Mercedes Vito/Viano/V-klasse die als camper en als dagelijks vervoer kan dienen. We hebben hier nog een gewone personenauto staan dus dat moet makkelijk kunnen, lijkt mij.
Plaats reactie