Isolatie Ramen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Joop Hinke
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 04 jan 2004, 10:43
Locatie: Holwerd

Isolatie Ramen



Bericht door Joop Hinke »

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met het isoleren van de toch vrij grote glasoppervlakken van zijdeur en achterdeuren.
We isoleren de wanden, vloer, plafond maar laten vaak deze koudebruggen bestaan waardoor toch veel warmte verloren gaat.(en in de zomer warmte binnenkomt)

Zelf zat ik te denk aan voorzetramen van plexiglas van 3 tot 4mm. o.i.d.
Beste zou zijn aan de buitenkant maar dat lijkt me wat moeilijk, dus wordt het de binnenkant.
Afneembaar i.v.m schoonmaken en condensatie zou wel handig zijn, denk ik.

Wie heeft er ervaringen of op/aanmerkingen.

grtz

Joop
Giaka
Berichten: 601
Lid geworden op: do 02 sep 2004, 0:15
Locatie: Deventer

Re: Isolatie Ramen



Bericht door Giaka »

Joop Hinke schreef:Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met het isoleren van de toch vrij grote glasoppervlakken van zijdeur en achterdeuren.
We isoleren de wanden, vloer, plafond maar laten vaak deze koudebruggen bestaan waardoor toch veel warmte verloren gaat.(en in de zomer warmte binnenkomt)

Zelf zat ik te denk aan voorzetramen van plexiglas van 3 tot 4mm. o.i.d.
Beste zou zijn aan de buitenkant maar dat lijkt me wat moeilijk, dus wordt het de binnenkant.
Afneembaar i.v.m schoonmaken en condensatie zou wel handig zijn, denk ik.

Wie heeft er ervaringen of op/aanmerkingen.

grtz

Joop


Hoi, jij kunt het beste thermomatten aan de buitenkant aan brengen.
:idea: :idea: Maar ja ze zijn zo oud :? :? ................ Groetjes Giaka
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

beetje afhankelijk wat voor bus je het over hebt.

Maar als ik naar onze vorige bus keek ( transit ) dan was daar op de achterdueren en de schuifdeur wel iets te verzinnen wat betreft plexiglas, of het ook daad werkelijk iets uitmaakt in de isolatie.. tja denk het wel maar dat weet je pas als je het maakt..

Maar ik zou als ik er al aan zou beginnen zorgen dat het helemaal lucht dicht vast zou zitten, daar mee voorkom je ook dat er vocht tussen komt, en dus ook het eewige schoonmaken.

Zou me zo bedenken dat als je een plexiglas plaat op maat uit weet te zagen, je hem vast kunt kitten op het originele raam rubber van de ruiten. Dit aan de binnen kant dus he.. 8)
daar mee zitten ze dus ongeveer een centimeter van de ruiten af, en als je zorgt dat je ze met goede kit monteerd is het ook water/lucht dicht.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Plaats reactie