Gesponsorde links

Het is nu do 20 jun 2013, 6:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vast verhoogd dak Scudo
BerichtGeplaatst: zo 08 jul 2012, 15:24 

Ze worden zelden aangeboden op LPG maar dit is er een !

http://link.marktplaats.nl/567935796

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2012, 21:30 

durisotti schreef:
Ze worden zelden aangeboden op LPG maar dit is er een !

http://link.marktplaats.nl/567935796

ja bedankt, er staat ook nog een rode op marktplaats, maar met grijs kenteken.
heb'm bekeken, aantal gereden km lijkt gunstig maar is wat onduidelijk.
heb er niet bij staan springen, de gedachte aan een pick-up met 'opzet unit' kwam weer boven, met de beperking van twee passagiers.
in België en Frankrijk rijden er meer van.
Afbeelding

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 0:59 

wat ik nog niet helemaal door heb is wat vertimmerd mag worden en wat niet, geen site (van de overheid) gevonden nog waar e.a. helder is uitgelegd.
een opzetunit op een pick-up mag moet los blijven, en daar mogen rijdend geen personen in neem ik aan.
-een opzetunit mag wel zelfgebouwd zijn? waar stopt bv. een spoiler, en is het een opbouw?
-en mag bv. een huif aangepast worden. lijkt me dat ik iig wel een soort tent mag uitklappen bij stilstand op een camping oid. maar mag een zelfbouw-huif of moet dat doorgerekend en goedgekeurd zijn?
hieronder een krabbelschets (in paint), gebaseerd op internetplaatje van franse auto met huifje.

Afbeelding

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012, 10:35 

Een opzetunit hoeft niet los te kunnen, het is zelfs beter als deze vast zit, dan val je namelijk in het camper tarief, met een losse unit betaal je voor grijs kenteken.
Personenvervoer in de unit zal niet gaan lukken.
Zo lang je niet aan de constructie van de auto komt is er veel mogelijk met opbouwen.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012, 13:48 

dank weer voor de info.
grijs kenteken zou ook kunnen, zal niet zo heel veel schelen met campertarief.
hier en daar een pick-up te koop aangeboeden, alleen met daarmee geen lpg en minder passagiers.
een 'tentmodel' lijkt iig het gemakkelijkst te maken.

Afbeelding

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012, 13:55 

Je betaalt, als particulier, geelkenteken tarief. Voor grijskenteken komen alleen bedrijven in aanmerking.
Bv een 1250kg dieselauto is voor bedrijven €79 per kwartaal, 259 voor part. Voor part. is campertarief voordeliger. Rond de 80 per kwartaal.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012, 14:39 

mcn schreef:
Je betaalt, als particulier, geelkenteken tarief. Voor grijskenteken komen alleen bedrijven in aanmerking.
Bv een 1250kg dieselauto is voor bedrijven €79 per kwartaal, 259 voor part. Voor part. is campertarief voordeliger. Rond de 80 per kwartaal.

okay, dank voor het sommetje, dat zou mij dan één euro schelen :wink: , of mag je in nederland ook al niet kamperen met een grijskenteken-auto.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 jul 2012, 0:02 

mcn schreef:

Dat is een misverstand, je betaalt grijs kenteken voor particulieren en dat is een lager bedrag dan dat je voor het gele kenteken betaalt.
Je betaalt namelijk geen provinciale opcenten voor een grijs kenteken, dit scheelt voor een diesel van 1250 kg rond de 250 euro per jaar.
Het is dus nog steeds goedkoper om grijs te rijden, maar niet meer zo goedkoop als voor 2006.

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012, 10:21 

durisotti schreef:
mcn schreef:

Dat is een misverstand, je betaalt grijs kenteken voor particulieren en dat is een lager bedrag dan dat je voor het gele kenteken betaalt.
Je betaalt namelijk geen provinciale opcenten voor een grijs kenteken, dit scheelt voor een diesel van 1250 kg rond de 250 euro per jaar.
Het is dus nog steeds goedkoper om grijs te rijden, maar niet meer zo goedkoop als voor 2006.

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

Je hebt gelijk. Maar in mijn voorbeeld kloppen de bedragen wel €79 voor een grijskenten bedrijf en € 259 voor particulier grijs.... is en behoorlijk verschil. Geel is idd nog een stuk duurder.
Vwb de vraag of je in nederland mag kamperen met grijskenteken auto's; volgens mij niet op speciale camperplaatsen, hou me ten goede...

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012, 2:22 

aha, thanks. inmiddels (wellicht vermoeiend voor degene die alle keuzes reeds lang doorlopen hebben) gaat de voorkeur uit naar een gesloten bus, grijs kenteken. met eigen bedrijfje hoef ik me niet te haasten met ombouwen vanwege de wegenbelasting.
geeft ook met ramen wat meer vrijheid. beperking is aanvankelijk het aantal zitplaatsen maar er kan later in het camper stadium een goedgekeurde achterbank in.
als verhoogd dak denk ik richting huif, maar verhard en gelakt, de textielstructuur mag zichtbaar blijven. met de spantjes in het voorste deel in de lengte, achter dwars gedacht (onderste tekening rechts)
voor als nog is het dromen, wat schetsen, inmiddels iets beter in maat getekend.
AfbeeldingAfbeelding

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 0:16 

Een goedgekeurde achterbank in een besteluitvoering is niet gemakkelijk te realiseren, je kunt dan beter een personenuitvoering met bank kopen.
Voordeel is dan ook dat de BPM al betaald is en dat er ruiten in zitten.
Ik denk niet dat een stoffen huif sterk genoeg is er komen grote krachten op het dak, zeker als je bijvoorbeeld een vrachtwagen passeert.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 0:55 

Deze is een slag groter maar wel LPG en niet duur !

http://link.marktplaats.nl/576129365

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012, 23:22 

de achterbank was aanvankelijk de motivatie om een personenuitvoering te zoeken, de bpm is idd een issue.
anderzijds betaal je gedurende het ombouwen een hoger tarief. heb het trouwens altijd vreemd gevonden dat als iemand zich inspant om schoner te rijden je gestraft wordt met hogere belasting.
het co2 leugen telt dan klaarblijkelijk toch minder zwaar dan de staatskas. allemaal belangen ten koste van de eindgebruiker.
wat betreft de ruiten heb ik de voorkeur voor een dichte bus, met wat meer vrijheid voor de plaats en vorm. bij een personenbus moet ik sommige ramen weer weg zien te werken, ook niet gemakkelijk.
wat is het obstakel bij het plaatsen van een bank, de uitvoering of om het goedgekeurd te krijgen?
ja de krachten zijn groot op zo'n dak, wind, daarbij de momenten in de bochten en bij het remmen, temperatuurverschillen, uv licht.
maar denk aan een sterke vezel, en verhard. ben aan het kijken naar alternatief voor polyester, wil vooraf ea uitproberen.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: di 24 jul 2012, 15:04 

durisotti schreef:
Een goedgekeurde achterbank in een besteluitvoering is niet gemakkelijk te realiseren,

nog even om zeker te zijn, wat is lastig, het uitvoeren, monteren van de bank, of om e.a. goedgekeurd te krijgen?

Share
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur