tolbadge voor Frankrijk en Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door limos07 »

[quote="juanv"]Ik gebruik al enkele jaren het Bip & Go tranpondertje, tot mijn volle tevredenheid.


Je betaald 1,69 € per maand dat je het effectief gebruikt, de peage prijzen zijn overigens 100% gelijk als wat je manueel zou betalen.

Ik vind dat u knap duur uitbent.
Ik ben nu zo' n drie jaar bij AREA en die chip toen rechtstreeks in frankrijk besteld voor minder dan €5,00 met hulp van ons forumlid Cee Pee
Maar die toeslag van €1,69 per maand gebruik kennen we niet.
Ik spreek maar 3 woorden frans, en die die chip toen laten activeren bij de "capitinaire" van de camperplaats en bootshaven in Pont a Mousson.
En het werkt grandioos en door heel Frankrijk
Bij elke maandafrekening hebben we zelfs €0,50 korting voor tele banking, een groot bedrag daar wordt je rijk van. :-B :-B :P

Gr Gerrit
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door juanv »

Ik dacht dat wel het hadden over een transponder welke zowel in Frankrijk als in Spanje kan gebruikt worden! Heb ik dit fout ?
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door jurgenc »

robenjenny schreef:
Uit FAQ:
Om de Liber-t-rijstroken te gebruiken, mag de totale hoogte van uw voertuig niet meer dan 2 m zijn. Wanneer dit niet zo is, vragen we u om uw pasje aan te bieden bij een bemande tolpoort. :-?
Is voorbijgestreefd. Enkel de poorten met een hoogte barrière kan je (best) niet nemen. Tegenwoordig zijn veel meer poortjes uitgerust voor de liber-t.
H20
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Laikatrin »

Je vergeet de aanschafkosten van 10euro en verzendkosten va ook 10 euro naar het buitenland
Bob Diesel schreef:Dat gaf Bob niet aan :!:

Dat geeft de uitgever v,d bipengo aan ,te lezen Op hun site :idea:
https://www.bipandgo.com/nl/nos-offres/a-la-carte
Verontschuldig mij voor het verkeerd verwoorden. Ik had moeten schrijven " zoals Bob schreef is het volgens de site van bipengo enz...." Maar er stond geen enkele verwijzing naar een bep site dus dat kon ik niet weten.
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

:hug: :hug: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door B1gcheese »

Als onze plannen niet wijzigen dan gaan we in september richting Portugal. Dan lijkt dit me ideaal, daar wil ik wel een investering in doen.
Ook voor ons geldt dat we Frankrijk zo snel mogelijk door willen omdat onze vakantiedagen schaars zijn.

Ik kwam trouwens dit YT filmpje tegen van Engelse camperaars Dud en Ellie, waarin ze hun ervaringen met de tolbadge met ons delen.
Met name de echtelijke twist rond het eerste gebruik was voor mij heel herkenbaar, ik denk dat het bij ons precies zo zal gaan :lol3:

Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

De stoute schoenen maar aangetrokken en de badge besteld met het 'af en toe' abonnement: €1,70 per maand dat ik hem gebruik in Frankrijk en € 2,50 per gebruiksmaand in Spanje plus natuurlijk de tolbedragen van de trajecten. Beetje jammer: je betaald € 10,-- bestelkosten en € 10,-- verzendkosten. Ik houd jullie op de hoogte...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door hurktoilet »

Voor wie de badge nog wil bestellen. Je kunt je het ding van Bip & Go deze maand voor elf in plaats van 20 euro in huis krijgen met de lezersactie van Frankrijk.nl.
Overigens zijn die aanschafkosten natuurlijk alleen relevant als je maar heel weinig in Frankrijk komt. In dit geval kun je wellicht kijken of een goede vriend of familielid zo'n badge heeft (en niet gelijk met jou op vakantie gaat). De badge is niet aan kenteken gebonden, en de eigenaar krijgt een keurig overzicht van de afgelegde trajecten en kosten, dus kan hij je precies vertellen wat je hem schuldig bent.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
kisse
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 feb 2008, 18:18

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door kisse »

Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door seth_space »

jurgenc schreef:
robenjenny schreef:
Uit FAQ:
Om de Liber-t-rijstroken te gebruiken, mag de totale hoogte van uw voertuig niet meer dan 2 m zijn. Wanneer dit niet zo is, vragen we u om uw pasje aan te bieden bij een bemande tolpoort. :-?
Is voorbijgestreefd. Enkel de poorten met een hoogte barrière kan je (best) niet nemen. Tegenwoordig zijn veel meer poortjes uitgerust voor de liber-t.
Dit is de ""moderne"" variant
Opgepast!
Sommige poortjes zijn gereserveerd voor voertuigen van categorie 1 en de hoogte is gelimiteerd tot 2 meter. Ze zijn aangeduid met het woord “Réservé” en bevinden zich altijd aan de linkerkant . Deze zijn uitsluitend geschikt voor voertuigen lager dan 2 meter, max. 3500 kg en van categorie klasse 1. Op deze stroken stroomt het verkeer goed door. Voertuigen die hoger zijn dan 2 meter dienen een andere strook te nemen met daarboven een oranje t. Hier kan enige wachttijd ontstaan tijdens drukke periodes. De stroken helemaal rechts zijn vaak ingericht voor voertuigen hoger dan 3 meter.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

Nou dan ben ik vaak in overtreding :angel: de hoogte van mijn buscamper is ongeveer 2,75 m en ik gebruik bijna altijd de 30km vrachtauto stroken rechts maar heb nog nooit commentaar of een bekeuring gehad omdat ik niet aan de 3 meter hoogte eis voldoe, ook in de afrekening gaat het niet fout: ik word netjes aangeslagen voor classe 2.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door hurktoilet »

Vrachtwagenpoorten kun je gewoon gebruiken, als de oranje t er maar boven staat. En dat was bij mij tot nu toe altijd het geval.
Let op : doorgaans moet je inderdaad aan de rechterkant zijn, behalve als er borden staan met de waarschuwing telepeage serrez a gauche.
Daar moet je juist links zitten, ookals je hoger dan twee meter bent.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

Even een update: afgelopen zondag besteld en vandaag de Bip&Go tolbadge ontvangen en ook al geactiveerd. Dankzij de in NL beschikbare website is dit een eenvoudig klusje. Nu wachten tot we op vakantie gaan...
Buscamper fan
Plaats reactie