tolbadge voor Frankrijk en Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door B1gcheese »

Hier ook in huis. Nu vraag ik me af wat de juiste locatie is om hem te plaatsen. Dat kan zoals voorgeschreven op de zone met zwarte stippels naast de binnenspiegel, maar mijn Renault Master met warmtewerende ruit heeft ook een kleine vierkante zone onderaan die voor dit doel geschikt lijkt te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Anders gaat hij er eerst met tape tegenaan en gaan we uitproberen wat het beste werkt.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door faalhaas »

Die touring.be link werkt niet meer. De campagne is ook voorbij:

https://www.touring.be/nl/ledenvoordele ... -frankrijk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

Als je wil experimenteren is een trucje met een stukje tweezijdig plakband een slimme.

Ik ga hem toch op de voorruit plaatsen op het geblindeerde deel waar bij veel auto's de binnenspiegel zit. Daar heb ik de volgende argumenten voor:
1 Bij een Sevel telg is dat stuk n.l. egaal matzwart. Het kastje ter grootte van een luciferdoosje (en maar half zo dik) valt door zijn zwarte kleur nauwelijks op.
2. Ik vermoed dat de meeste vrachtauto's hem ook op die plaats hebben, maar dat zou je aan beroepschauffeurs moeten vragen (informeer eens bij een grote transporteur of bij de ANWB?).
3. Vanwege onze hoogte zijn we toch veroordeeld tot de 30 km vrachtautostroken (tenminste daar 'fröbel' ik mij altijd tussen) en als ik daar de antenne nader (ik denk een vlakantenne want het ziet er meestal uit als een witte vierkante kast op een paal rechts van de strook) valt mij op dat ik dat ding 'in feite aankijk vanaf mijn bestuurders stoel' en dan loopt de zichtlijn inderdaad wel naar bovenkant voorruit. In de plaatsingsinstructies wordt er denk ik niet voor niets naar verwezen.

4. Ervaringen: mijn AREA badge zat daar net naast (midden bovenkant voorruit, net naast het geblindeerde spiegeldeel), bij de plaatsingsinstructies van dat ding werd indertijd gewaarschuwd dat je bij plaatsing rekening moest houden met zonwerende gedeelten in de voorruit. Wist ik veel... Op die plaats reageerde het ding zeker op de 30km stroken altijd tijdig.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door B1gcheese »

Hij is inderdaad haast niet zichtbaar als je hem achter dat zwarte gedeelte plakt, daar had ik niet bij stilgestaan!
Dat zal hem dan wel worden. In september gaan we op vakantie dus ik moet nog even geduld hebben. En dat valt niet mee :crazy:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

ik probeer even een fotootje van de geplaatste badge te plaatsen... lukt me niet om de foto voldoende te verkleinen... :bang:
Laatst gewijzigd door gjvonk op di 11 jul 2017, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door 't Busje »

Hoe zit dat eigenlijk onder een alkoof?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

Dag Evert, geen idee, mijn gevoel zegt me dat je moet zorgen voor een 'zichtlijn' waar radiogolven 'doorheen' kunnen tussen de badge en de antenne. Misschien een nieuw topic? "Ervaringen van alkoof bezitters met tolbadges?" o.i.d.?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door 't Busje »

De alkoof en het dak zijn van polyester en laten radiogolven door, althans mijn GPS doet het ook op de eettafel met volle bak ontvangst, ook van de satellieten recht boven de camper. Miisschien is boven in de alkoof wel de beste plaats voor de tolbadge, is-ie ook nog totaal onzichtbaar. :-B
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door jurgenc »

Wij hielden hem gewoon (de vorige badge Liber-t) voor het raam wanneer we door de poortjes moesten. Niks voetsteuntjes of plakken.
H20
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

Net een reis door Frankrijk en Spanje, de tolbadge doet zijn werk vooralsnog goed. In Frankrijk overwegend 30km poorten voor de vrachtauto's en in Spanje veel 'solo T' 10 km poorten. GEEN SECONDE WACHTTIJD! Wil je tijdwinst genereren in het hoogseizoen: doen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Richie »

Soms werkt de badge wel, maar zit ie gewoon niet hoog genoeg.
Deze motorrijder heeft er wat op gevonden :clap:
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door TeunisN »

Op mijn reis naar Portugal, in september, wilde ik de tolwegen vermijden.

Nu lees ik in dit topic dat met name het stuk Bordeaux >> Spaanse grens een crime schijnt te zijn als ik geen tol wil rijden.
Onder andere 200 km stoplichten, rotondes en veel drukte. Is dat werkelijk zo erg daar?
Zou dus de A63 met een tolbadge mij veel voordeel opleveren?

Of maak ik mij onnodig zorgen en is tolvrij best goed te doen?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Tot ongeveer Ondres gaat het perfect , ook een mooie cp ,aan zee
Daarna een stuk peage nemen tot aan de spaanse kant
Scheelt id veel tijd en stress ,en dat laatste stuk kost je kop niet en is het waard
Dat is 1 kleinstuk wat ook ik meestal peage neem
Maar hoef je geen tolbadge voor te nemen


En ja ,het is zo erg ::S


Btw ,ik rijd grofweg dan via Vierzon, Limoges, Bergerac, Marmande,Mont marsan ,Dax,Ondres plage
Dus niet via Bordeaux :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door TeunisN »

Ah, dank Bob.
Een alternatieve route om Bordeaux heen is welkom.
Overigens heb ik geen creditcard, en heb ik begrepen dat met euro's betalen niet kan bij die poortjes.
Vandaan het tolbadge-idee, óf een route tolvrij.
Plaats reactie